Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-27@19:54:39 GMT

جمع آوری دی ان ای از هوا ممکن شد

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۸۵۰۵۸

جمع آوری دی ان ای از هوا ممکن شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از انگجت؛ احتمالاً در آینده نیازی نیست محققان برای پژوهش‌های مختلف، دی ان ای را از روی سطوح جمع آوری کنند.

طبق گزارشی جدید پژوهشگران دانشگاه «کویین مری لندن» نشان داده‌اند می‌توان «دی ان ای محیطی» (eDNA) را از هوا جمع آوری کرد. برای این منظور آنها از یک «پمپ پریستالتیک»(Peristaltic pump) همراه فیلترهای فشار برای جمع آوری نمونه‌هایی از دی ان ای یک موش کور بی مو به مدت ۵ تا ۲۰ دقیقه استفاده کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مرحله بعد آنها کیت‌های استانداردی را به کار گرفتند تا ژن‌ها در نمونه‌های به دست آمده را بیابند و توالی دهند.

با کمک این روش نه تنها دی ان ای موش کور در لانه اش و همچنین در فضای اتاق ردیابی شد، بلکه همزمان مقداری دی ان ای انسان نیز ردیابی شد.

«الیزابت کلر» مؤلف ارشد این پژوهش می‌گوید: تحقیق در اصل برای کمک به مطالعه زیست شناختی محیط‌ها انجام شده بود. اما در صورت ادامه پژوهش، می‌توان از آن بهره‌های بیشتری گرفت. واحدهای پزشکی قانونی می‌توانند دی ان ای هوا را جمع آوری کنند و به این ترتیب تشخیص دهند فرد مظنون در صحنه جنایت حاضر بوده است یا خیر. از سوی دیگر این فناوری در پزشکی نیز کارآمد است، به طوری که ویروس شناسان و اپیدمولوژیست ها می‌توانند شیوع گسترش ویروس‌های هوابرد (مانند ویروس کرونا) را درک کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092325 برچسب‌ها DNA پزشکی قانونی هوا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: پزشکی قانونی هوا دی ان ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۵۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری زباله های رها شده در طبعیت جاجرود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای شهرستان های استان تهران؛ همزمان با هفته زمین پاک، دانش آموزان و دوستداران محیط زیست در منطقه جاجرود، زباله های رها شده در حاشیه شهر خسروآباد را جمع کردند.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • میدان شهرت در ایران
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • این ویتامین از ابتلا به کبد چرب جلوگیری می‌کند
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • جمع آوری زباله های رها شده در طبعیت جاجرود
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • درآمدهای نفتی باعث ایجاد تورم می‌شود؟