Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس پلیس راهور ناجا از افزایش چشمگیر تصادفات در نوروز خبرداد.

سردار سیدکمال هادیانفر در نشست خبری پیش از ظهر امروز خود که در محل سالن‌ همایش‌های پلیس راهور ناجا برگزار شد به تشریح گزارشی از ماموریت پلیس در ایام نوروز ۱۴۰۰ و نیز سال گذشته پرداخت و گفت: امسال شرایط روشن و شفافی برای سفرهای نوروزی وجود نداشت با این وجود پلیس پیش‌بینی افزایش سفرها را داشت و در همین راستا نیز به همراه دیگر دستگاه‌ها نظیر هلال احمر، اورژانس، راهداری و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در آماده‌باش کامل بود.

وی با بیان اینکه تا ۱۳ فروردین ماه شاهد افزایش ۸۹ درصدی تردد در جاده‌های کشور نسبت به سال ۹۹ بودیم، اظهار کرد: ۴۴۰ میلیون تردد در طرح نوروزی سال ۱۴۰۰ به ثبت رسید و این درحالی است که در سال ۹۹ تعداد ترددهای ثبت شده ۲۴۶ میلیون بود. در نوروز ۱۳۹۸ هم که خبری از کرونا نبود ۵۰۶ میلیون تردد ثبت شده بود.

به گفته وی چهار محور منتهی به استان‌های شمالی، محور قم و جاده مشهد دارای بیشترین تردد در این ایام بودند.

رییس پلیس راهور ناجا از افزایش چشمگیر تصادفات در نوروز ۱۴۰۰ نیز خبر داد و گفت: در نوروز امسال به طور متوسط روزانه ۳۴ نفر در حوادث ترافیکی جان خود را در صحنه تصادفات از دست دادند؛ آماری که در مقایسه با سال قبل از افزایش ۴۹ درصدی مجموع تصادفات جرحی، فوتی و خسارتی حکایت دارد. تصادفات فوتی نیز ۲۶ درصد رشد داشت.

هادیانفر ادامه داد: البته تصادفات فوتی در نوروز ۱۴۰۰ در مقایسه با نوروز سال ۹۸ کاهشی ۱۶ درصدی داشته است.

درآمد دولت از جرائم رانندگی در سال ۹۹

رییس پلیس راهور ناجا همچنین درباره میزان جرایم رانندگی در سال ۹۹ نیز گفت: در سالی که گذشت مجموعا ۱۰۹ میلیون اعمال قانون انجام شد که در جریان آن ۷۰ میلیون پیامک تخلف صادر شد. مبلغ کل این جرائم ۵۸۰۰ میلیارد تومان بود که ۴۴۸۰ میلیارد تومان آن (معادل ۷۸ درصد) وصول شده است.


به گفته هادیانفر، این مبالغ شامل جریمه‌های کرونایی و تخلفات رانندگی است.

/ایسنا 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: پلیس راهور ناجا سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۵۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز

به گزارش «تابناک» به نقل از راهور، سردار سید تیمور حسینی با اشاره به عملکرد مناسب دستگاه های مسئول در طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ اظهار داشت: اتفاقات خوبی در اجرای طرح نوروزی افتاد و برنامه ریزی دقیقی از طرف همه سازمان‌هایی که سهم ، نقش و مسئولیت داشتند از جمله همکاران در مجموعه سازمان راهداری، هلال احمر، اورژانس، امداد خودروها و پلیس راهور صورت گرفت و ما توانستیم اتفاقات خوبی را در ایام نوروز رقم بزنیم.

وی گفت: یکی از اتفاقات خوب و قابل توجه طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ کاهش ۱۴.۳ درصدی جانباختگان در تصادفات جاده‌ای نسبت به سال گذشته بود.

رئیس پلیس راهور فراجا تصریح کرد: البته مجموع تصادفات شهری و جاده ای ۹.۴ درصد کاهش دارد ولی در تصادفات جاده ای شرایط نسبتا خوبی را داشتیم که با برنامه‌ریزی و حضور مناسب همه دستگاه‌های اجرایی توانستیم در سال ۱۴۰۳ شاهد شرایط مناسب تری نسبت به سال گذشته باشیم.

سردار حسینی تاکید کرد: شرط اول و آخر موفقیت این است که ما بتوانیم مشارکت مردم را داشته باشیم و در این راستا ما برای اینکه به درستی موضوع نظم و انضباط ترافیکی را مستقر کنیم باید اقدامات خود را در قالب اقدامات سلبی به شکل تنبیه و مجازات متخلف و اقدامات ایجابی از طریق آموزش، فرهنگ‌سازی و ارتباط مستمر و تنگاتنگ با رسانه داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در نوروز
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در آذربایجان شرقی
  • آمار نهایی فوتی‌ها و مصدومان تصادفات در نوروز ۱۴۰۳ اعلام شد
  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • سوم فروردین؛ تلخ ترین روز تصادفات نوروزی امسال / افزایش شمار جانباختگان در معابر درون شهری
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • آمار فوتی‌های تصادفات بسیار شدید در ایران نصف کشورهای دنیاست
  • آخرین آمار فوتی‌ تصادفات در تعطیلات نوروزی
  • اعلام آخرین آمار فوتی های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز / ۱۰۶۵ نفر جان باختند