Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام شکریان‌امیری گفت: اعمال محدودیت و ممنوعیت در برگزاری مراسم‌های ماه رمضان با توجه به رعایت دقیق شیوه‌نامه‌ها و پروتکل‌های وزارت بهداشت و درمان از سوی مسجدی‌ها و هیات‌های مذهبی تصمیم غیرکارشناسی است.

«حجت‌الاسلام ناصر شکریان‌امیری» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در شهرستان ساری، با انتقاد از برخی اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها در برگزاری مراسم ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: اعمال این چنین محدودیت و ممنوعیت‌ها در برگزاری مراسمات ماه مبارک رمضان با توجه به رعایت دقیق شیوه نامه‌ها و پروتکل‌های وزارت بهداشت و درمان از سوی مسجدی‌ها و هیئات مذهبی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.... و تجربه موفق سال گذشته در برگزاری مراسمات آئینی، زیبنده جامعه اسلامی نیست.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه با اشاره به بیانات رهبری عظیم الشان انقلاب حضرت آیت الله العظمی الامام خامنه ای (مدظله العالی) در خصوص رعایت دقیق پروتکل‌ها و شیوه نامه‌ها از سوی مسجدی‌ها و هیئات مذهبی و برخی اظهار نظرهای مسئولان کشور، افزود: با وجود تایید بازرسان و تیم‌های ارزیابی وزارت بهداشت و درمان در برگزاری موفق مراسمات آئینی سال گذشته و رعایت دقیق ضوابط و شیوه نامه‌های وزارت بهداشت و درمان و پروتکل‌های ابلاغی ، اعمال اینگونه ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها غیرمسئولانه است.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با انتقاد از عدم نظارت بر برخی خدمات اجتماعی در شرایط کرونایی و سفرهای غیرضرور و برخی مراجعات پر تردد در مکان‌های توریستی و گردشگری، تصریح کرد: ورود به موج چهارم شیوع این ویروس منحوس (کووید 19) و ایجاد زحمت و مشقت‌های فراوان برای کادر درمانی و پزشکی را باید مسئولان پاسخگو باشند زیرا تصمیمات برای سفرهای نوروزی و برنامه‌ریزی برای ایام عید نوروز تصمیم غیر مدبرانه بوده است و شرایط امروز کشور حاصل همین تصمیمات غیر کارشناسانه است.

 

حجت‌الاسلام شکریان‌امیری در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از شرایط بحرانی مازندران در پی شیوع ویروس (کووید) انگلیسی اشاره و تاکید کرد: شیوع ویروس انگلیسی در شهرهای مازندران و خطر ابتلای آن نتیجه تصمیمات برای بازگشایی مبادی استان  و سفرهای نوروزی است که نتیجه این بی تدبیری‌ها ،جان مردم مازندران را به خطر انداخته است.

 

وی در ادامه سخنان خود اعمال محدودیت و ممنوعیت برای مراسمات ماه مبارک رمضان را تصمیم غیرکارشناسانه و غیر اصولی دانست و خاطرنشان کرد: چگونه می‌شود محدودیت برای مکان مقدسی چون مسجد مقدس جمکران را عامل شیوع این ویروس لحاظ می‌کنند و در نیمه شعبان و در جشن ولادت امام زمان (عج) درب این مکان مقدس را به روی زائرین ، شیفتگان و ارادتمندان به حضرت ولی عصر (عج) می‌بندند اما سفر به اماکن توریستی ،تفریحی و گردشگری را هیچ گونه محدودیتی اعمال نمی‌شود.

 

حجت‌الاسلام شکریان‌امیری با اشاره به عدم رعایت و نظارت بر مراکز تفریحی ، اماکن توریستی و گردشگری در این شرایط کشور ، بیان کرد: تمامی ضوابط و شیوه نامه‌های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت و درمان را ،همه مسجدی‌ها، هیئات مذهبی و فعالان فرهنگی و دینی در تمامی مراسمات آئینی و دینی به زیباترین شکل ممکن و دقیق رعایت کردند و مراسم ماه مبارک رمضان هم با همان دقت و با برنامه‌ریزی بهتر  برگزار می‌شود.
 

وی با توجه به باز بودن درب مساجد مازندران در ماه مبارک رمضان ، گفت: عموم مردم ولایتمدار مازندران خواستار باز بودن درب مساجد با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی و درمانی هستند.

 

حجت‌الاسلام شکریان‌امیری در ادامه با اشاره به اینکه بازگشایی اماکن دینی و مذهبی به ویژه مساجد استان مطالبه جدی عموم مردم ولایتمدار مازندران است، افزود: ماه مبارک رمضان ماه ضیافت الله است و باید از ظرفیت این ماه عزیز برای توسل و دعا و مراسمات معنوی استفاده کرد و مساجد کانون مسائل دینی و قرآنی است.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به ظرفیت عظیم مساجد و محافل دینی و مذهبی در حل بسیاری از بحران های اجتماعی، تاکید کرد: در ایام شیوع این ویروس منحوس (کووید19) مساجد از اولین مراکز دینی و فرهنگی بودند که برای مقابله با این ویروس وارد عمل شد و اثرگذاری این مکان مقدس بر همگان آشکار است.

 

حجت‌الاسلام شکریان امیری با اشاره به برخی ساده انگاری‌ها و عادی سازی‌ها در دیگر فعالیت‌های اجتماعی و بالا رفتن آمار و مرگ و میر در جامعه، گفت: در پی شیوع این ویروس منحوس در جامعه بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی همچنان برقرار است ولی فقط برخی تصمیمات نسبت به مراکز فرهنگی و دینی برنامه ریزی می‌شود و اعمال محدودیت صورت می‌گیرد در صورتی که به اظهار نظر برخی مسئولان وزارت بهداشت و درمان در تمامی مراسمات سال گذشته مسجدی‌ها ، مذهبی‌ها ،هیئات مذهبی در برپایی ماه مبارک رمضان ، محرم و صفر و فاطمیه سال گذشته با رعایت دقیق پروتکل‌ها موفق بوده‌اند و رهبر معظم انقلاب هم به آن بارها اشاره داشته‌اند و مورد تقدیر و تشکر رهبر انقلاب واقع شدند.

 

پایان پیام/708

منبع: شبستان

کلیدواژه: اعمال محدودیت و ممنوعیت ها برنامه های ماه مبارک رمضان مازندران وزارت بهداشت و درمان محدودیت و ممنوعیت برگزاری مراسم ماه مبارک رمضان شیوع این ویروس اعمال محدودیت شیوه نامه ها هیئات مذهبی رعایت دقیق ممنوعیت ها سال گذشته پروتکل ها مسجدی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۵۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته اعلام شد/ این جاده ها تعطیلات آخر هفته یکطرفه می‌شوند

به گزارش خبرآنلاین، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور فراجا با اعلام اینکه محدودیت ترافیکی تعطیلات آخر هفته از ظهر روز ۱۲ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد، گفت: در این مدت محورهای هراز و کندوان مناسب با حجم تردد یکطرفه می‌شوند.

ایرنا در خبری نوشت: سرهنگ احمد شیرانی روز سه‌شنبه درباره آخرین تمهیدات ترافیکی برای پایان هفته جاری اظهار داشت: در بازه زمانی ساعت ۱۲ ظهر روز ۱۲ اردیبهشت تا ساعت ۶ صبح روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت تردد موتورسیکلت در محورهای کرج- چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران- سمنان- مشهد و بالعکس ممنوع است.

به گفته او، روز پنجشنبه - ۱۳ اردیبهشت - ممنوعیت تردد برای انواع وسایل نقلیه در محور کرج چالوس اجرا و از ساعت ۸:۳۰ از مرزن آباد به سمت تهران انسداد به صورت کامل اعمال می شود.

شیرانی افزود:‌ همچنین از ساعت ۱۰:۳۰ روز پنجشنبه از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) تردد یکطرفه خواهد شد که از ساعت ۲۴ روز پنجشنبه محدودیت یکطرفه پایان یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌شود.

رئیس مرکز کنترل ترافیک اعلام کرد: پیش بینی می شود در صورت پرحجم بودن محور کرج - چالوس برای روز جمعه از ساعت ۱۰ از مرزن آباد به سمت تهران (شمال به جنوب) انسداد به صورت کامل اعمال شود.

وی ادامه داد: از ساعت ۱۲ روز جمعه از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس ) تردد یکطرفه اعمال می‌شود. همچنین از ساعت ۲۴ یکطرفه اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه خواهد شد.

به گفته سرهنگ شیرانی، برای روز شنبه نیز از ساعت ۸:۳۰ از ابتدای آزادراه تهران - شمال اعمال محدودیت تردد به مقصد چالوس انجام می شود. از ساعت ۹:۳۰ از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) ممنوعیت اعمال خواهد شد و از ساعت ۱۱:۳۰ از مرزن آباد به سمت تهران یکطرفه اعمال می شود که تا ساعت ۲۴ ادامه دارد.

وی همچنین متذکر شد که تردد از مسیر جاده قدیم کرج - چالوس تا محدوده تونل کندوان برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودروهایی که قصد عزیمت به چالوس در روزهای اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۷ صبح از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع است.

رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور به محدودیت ترافیکی محور هراز نیز اشاره کرد و گفت: تردد انواع کامیون ها وکامیونت ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۶ صبح روز چهارشنبه تا ساعت ۲ بامداد روز یکشنبه از رودهن به آمل و بالعکس ممنوع خواهد بود.

به گفته سرهنگ شیرانی، در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مامورین پلیس راه محدودیت یکطرفه مقطعی از روز چهارشنبه تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ الی روز شنبه تاریخ ۴۰۳/۰۲/۱۵ به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بالعکس انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: تردد انواع تریلرها کامیون ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی درمحور قدیم رشت قزوین و بالعکس از ساعت ۷ الی ۲۴ روز پنجشنبه و جمعه ممنوع می باشد. همچنین تردد انواع تریلرها کامیون ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی درمحور آستارا اردبیل و بالعکس از ساعت ۷تا ۲۴ روز پنجشنبه و جمعه ممنوع است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901337

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت ترافیکی در تقاطع محور باغیک_تفرش
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی در مازندران
  • هراز و کندوان تعطیلات آخر هفته یکطرفه می‌شوند
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته
  • اعلام محدودیت ترافیکی تعطیلات پیش رو در جاده‌ها
  • اعلام ممنوعیت‌های ترافیکی جاده‌ها در تعطیلات ۳ روزه آتی/ چالوس در کدام روزها یکطرفه است؟
  • محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته اعلام شد/ این جاده ها تعطیلات آخر هفته یکطرفه می‌شوند
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند