Web Analytics Made Easy - Statcounter

«بهروز اکرمی » روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تعداد روستاهای استان هزار و ۲۱ روستا است که از این تعداد ۸۶۳ روستا واجد شرایط برگزاری انتخابات شوراها هستند.
وی ییان داشت: تعداد روستاهای حائز شورای پنج نفره ۴۰ روستا و روستاهای شورای سه نفره ۸۲۳ روستا است.
رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی اظهار داشت : تعداد روستاهایی که دوره پنجم انتخابات شوراها برگزار نشد، ۴۱ روستا و تعداد کل کرسی‌های روستایی ۲ هزار و ۶۵۵ کرسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اکرمی تصریح کرد: تعداد کرسی‌های روستایی که در آن انتخابات دوره گذشته برگزار شد، زنان عضو شورا ۸۲ نفر و مردان هم ۲ هزار و ۴۸۳ نفر بودند.
وی تاکید کرد: ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی روستا در استان همانند سایر استان‌های کشور از ۱۶ فروردین لغایت ۲۲ فروردین ماه جاری از ساعت هشت صبح لغایت ۱۸ عصر انجام می‌شود.
رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی با اشاره به روش‌های ثبت نام داوطلبان در انتخابات شوراهای روستایی گفت: روش ثبت نام داوطلبان به چهار شکل انجام می شود که سه روش به‌شکل غیر حضوری و یک روش هم به صورت حضوری در بخشداری است.

اکرمی یادآور شد: با توجه به شیوع بیماری کرونا توصیه می‌شود داوطلبان به روش‌های غیرحضوری برای ثبت نام در انتخابات شوراهای روستا اقدام کنند.

 وی ادامه داد: روش‌های غیر حضوری به روش اپلیکیشن تلفن همراه که از سایت وزارت کشور می توان دانلود کرد و روش دوم به صورت غیرحضوری از طریق کامپیوتر شخصی و روش سوم با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت که در مجموع شهرها و روستاها وجود دارد می توان نسبت به ثبت نام اقدام کرد.
رییس ستاد انتخابات استان مرکزی بیان داشت: مدارک مورد نیاز برای داوطلبان که قصد ثبت نام دارند اصل گواهی عدم سوء پیشینه که مدت آن بیش از سه ماه نباشد، اصل شناسنامه، کارت ملی، پایان خدمت یا معافیت، یک قطعه عکس سه در چهار جدید و داشتن سواد خواندن و نوشتن برای روستاهای ۲۰۰ خانوار جمعیت و دیپلم برای روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار است.
اکرمی افزود: داوطلبان باید تابعیت ایران را داشته باشند و داشتن حداقل سن ۲۵ سال، اعتقاد و التزام عملی به اسلام و ولایت فقیه، ابراز وفاداری به قانون اساسی، داشتن سلامت جسمی و همچنین سکونت در حوزه انتخابیه مربوطه از دیگر شرایط لازم برای ثبت نام است.
وی تصریح کرد: روستاهایی که به هر دلیل شورا نداشته باشند علاوه بر اینکه بخشدار پیگیر مسائل آنها خواهد بود و شورای بخش هم مسئولیت رسیدگی به روستا را دارد اما بهتر است روستا دارای شورا باشد تا آسان تر مطالبات مردم را پیگیری کنند.
رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی بیان کرد: صلاحیت داوطلبان در حوزه شوراهای اسلامی روستا در پایان هر روز توسط بخشداران استان از مراجع چهارگانه استعلام می‌شود و تا اول اردیبهشت ۱۴۰۰ مراجع چهارگانه فرصت دارند که پاسخ استعلام را ارائه کنند.

اکرمی عنوان کرد: همزمان با این فرآیند، هیات‌های اجرایی بخش ،مسئولیت رسیدگی به صلاحیت داوطلبان را انجام می‌دهند و در نهایت تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ هیات های اجرایی بخش باید وضعیت داوطلبان را مشخص کنند و در تاریخ ۱۶ اردیبهشت شورای اجرایی بخش، وضعیت رسیدگی به صلاحیت داوطلبان را اعلام می کنند.

 وی توضیح داد: ۳۱ اردیبهشت اقدامات مربوط به بررسی صلاحیت داوطلبان توسط هیات اجرایی بخش انجام می‌شود و چنانچه داوطلبان نسبت به رد صلاحیت خود اعتراض داشته باشند فرصت دارند از سوم خرداد به هیات‌های نظارت شهرستان شکایت کنند که به مدت ۱۰ روز به وضعیت این افراد رسیدگی می شود و در تاریخ ۱۶ خرداد هیات نظارت شهرستان اعلام نظر قطعی و نهایی خود را در خصوص شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده به بخشداری اعلام خواهند کرد.

انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تفرش، فراهان و آشتیان ۲۸ خردادماه امسال همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار می‌شود.
صلاحیت نامزد رای آورده در مجلس شورای اسلامی برای احراز کرسی نمایندگی حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان  تایید نشد و امور این حوزه انتخابیه در مدت سپری شده از فعالیت خانه ملت، از سوی نماینده حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب دنبال شد.
 

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ اراک استان مرکزی مشارکت انتخاباتی ستاد انتخابات کشور پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ اراک استان مرکزی انتخابات ۱۴۰۰ اراک استان مرکزی مشارکت انتخاباتی ستاد انتخابات کشور اخبار کنکور ستاد انتخابات استان مرکزی انتخابات شوراهای صلاحیت داوطلبان حوزه انتخابیه اجرایی بخش ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۶۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری زمین نباید به برخی خوش‌نشین‌ها انجام شود

استاندار قم با بیان اینکه باید شرایط واگذاری زمین به مردم را تسهیل کنیم، گفت: شرایط فعلی برای مردم راحت نیست و هدف ما از ترویج مهاجرت معکوس مردم از شهر به روستا با این شرایط محقق نخواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سیدمحمد آقامیری ظهر امروز در همایش اعضای شوراهای اسلامی استان قم که به مناسبت روز ملی شوراها در سالن همایش‌های رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: در قرآن تأکید شده که امور خود را با خرد جمعی پیش ببرید.

وی با اشاره به اینکه انسان یک موجود اجتماعی است، مطرح کرد: خلقت انسان به‌صورتی بوده است که باید مشکلات خود را به‌صورت اجتماعی و گروهی حل کند.

استاندار قم با بیان اینکه نکات بسیاری در رابطه با اهمیت شورا و نقش خواص در شوراها وجود دارد، عنوان کرد: شوراها ارتباط نزدیک‌تری با مردم دارند و بهتر از مشکلات آگاهی دارند.

وی با تأکید بر اینکه اصل هدف خدمت به مردم است، خاطرنشان کرد: باید شکرگذار باشیم که خداوند توفیق خادمی و نوکری مردم را به ما داده است.

آقامیری با بیان اینکه باید شرایط واگذاری زمین به مردم را تسهیل کنیم، تصریح کرد: شرایط فعلی برای مردم راحت نیست و هدف ما از ترویج مهاجرت معکوس مردم از شهر به روستا با این شرایط محقق نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امروز اصالت روستا را نیز تبدیل به شهری کرده‌ایم، یادآور شد: روستا باید خودگردان بوده و محصولات مورد نیاز خود را توسط مردم تأمین کند.

استاندار قم با بیان اینکه البته واگذاری زمین نباید به برخی خوش‌نشین‌ها انجام شود، گفت: قطعاً با شورایی که خوش‌نشین را از افراد مهاجر تشخیص ندهد، برخورد خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه اجرای مصوبات خط قرمز مجموعه مدیریت استان خواهد بود، اذعان کرد: عملکرد 11 نفر از مدیران کل استانی در حال بررسی است و قطعاً اتفاقی در این راستا رخ خواهد داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره‌های حقوقی و قضایی برای اعضای شورا‌ها در گلستان
  • نقش شوراها در آبادانی و‌پیشرفت روستاها
  • جاده پُر دست انداز یکی از روستا‌های فومن
  • مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند
  • شورای‌های شهر و روستا در استان قم از سالم ترین ها در کشور هستند
  • علت اصلی ساخت و ساز غیرمجاز در مازندران چیست؟
  • واگذاری زمین نباید به برخی خوش‌نشین‌ها انجام شود
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات؛ یک هفته قبل از زمان رای‌گیری
  • برگزاری کنکور داوطلبان گروه علوم تجربی در اراک