Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،حجت الاسلام ابوالفضل فرح بخش ،دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال شهرستان راور گفت: در حوزه تصرفات اراضی ملی ومنابع طبیعی به ۵ پرونده در دادسرا با مساحت ۳ هزار و ۹۸۴ مترمربع و دو پرونده در دادگاه بامساحت پانصد هزار مترمربع در سال ۱۳۹۹ رسیدگی شده است که  مجموعا ۵۰۳ هزار و ۹۴۸ مترمربع از اراضی ملی و منابع طبیعی خلع ید و به بیت المال اعاده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: باتوجه به تاکیدات و فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر مقابله با تصرف اراضی ملی و حفظ بیت المال برخورد با متصرفان اراضی ملی و منابع طبیعی را به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار داده ایم.

حجت الاسلام  فرح بخش با بیان اینکه شناسایی گلوگاه‌های فساد و تصرف اراضی ملی و دولتی در دستور کار دستگاه قضایی است، اظهار داشت: در دوره تحول دستگاه قضایی هیچگونه اغماض و ملاحظه‌ای در برخورد با متصرفان غیرقانونی اراضی ملی و دولتی وجود ندارد ودر این خصوص تمامی ادارات و دستگاه‌های متولی باید با همکاری هم در سطح شهرستان از انجام اینگونه موارد غیرقانونی جلوگیری کرده و هوشیاری لازم را داشته باشند.

او با تاکید بر لزوم هوشیاری بیشتر دستگاه‌های ذیربط در حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی شهرستان، گفت: انتظار داریم این دستگاه‌ها در راستای تکالیف قانونی خود نظارت هایشان را تشدید کنند تا از هرگونه تصرف در اراضی ملی جلوگیری به عمل آید.

دادستان راور با اشاره به اتخاذ تدابیر و تمهیدات ویژه برای مقابله با سودجویان و دست اندازان به اراضی ملی ومنابع طبیعی، اعلام کرد: تشکیل تیم و اکیپ مشترک شورای حفظ حقوق بیت المال و سرکشی مداوم از اراضی و منابع ملی از جمله این تمهیدات است.

فرحبخش بیان کرد: ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی و نصب علائم هشدار دهنده و راهنما از جمله اقداماتی است که باید به صورت مستمر و موثر مورد توجه قرار گیرد وبا توجه به همکاری و همراهی روسای ادارات امیدواریم همانند گذشته شاهد تحول جدی در حوزه پیشگیری، نظارت و حراست از اراضی ملی درسطح شهرستان باشیم.

دادستان عمومی و انقلاب راور بااشاره به اقدامات جدی برای صیانت از حقوق عمومی در اراضی ملی و منابع طبیعی و تغییرکاربری‌ها در شهرستان، گفت: در نتیجه گشت‌های مداوم سازمان‌های متولی، بیش از ۵۰۰ هزار متر مربع از اراضی ملی رفع تصرف شده است.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری کرمان منابع طبیعی اراضی ملی و منابع طبیعی اراضی ملی بیت المال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۶۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۵ هزار متر مربع از زمینهای ملی خواف

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رییس اداره امور منابع آب خواف گفت: با تخریب یک استخر خاکی غیرمجاز در شهر سده از توابع بخش سلامی این شهرستان پنج هزار متر مربع از زمینهای ملی رفع تصرف شد.   مهدی سالاری افزود: یک باب استخر خاکی غیر مجاز در مسیل شهر سده خواف توسط گروه گشت و بازرسی اداره امور منابع آب شناسایی شد و با دستور مراجع قضایی و در معیت ضابط قضایی استخر یادشده تخریب و حدود پنج هزار متر مربع از زمینهای ملی این منطقه رفع تصرف و بازگشایی شد.   رییس اداره امور منابع آب خواف از کشاورزان خواست که قبل از هر گونه احداث استخر مجوز آن را از جهاد کشاورزی و امور منابع آب بگیرند.   سالاری افزود: ۶ هکتار از زمینهای ملی اطراف رودخانه های این شهرستان طی سال گذشته بازگشایی و بستر رودخانه ها رفع تصرف شد   وی لایروبی ۱۰ کیلومتر از رودخانه های شهرستان خواف را از دیگر اقدامات اداره امور منابع آب خواف در سال گذشته ذکر کرد.   از مجموع افزون بر ۵۲ هزار مشترک انشعاب آب در شهرستان خواف خراسان رضوی ۳۰ هزار مشترک، شهری و بیش از ۲۲ هزار مشترک روستایی هستند.   مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۵ هزار متر مربع از زمینهای ملی خواف
  • رفع تصرف ۱۲۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رضوانشهر
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف اراضی ملی در رضوانشهر
  • رفع تصرف ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در گتوند
  • تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت