Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، جلیل بالایی دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت : با پایان گرفتن ثبت نام داوطلبان شورا‌های شهر‌ها در اسفندماه پارسال، از امروز (۱۶ فروردین) ثبت نام داوطلبان شورا‌های اسلامی روستا‌ها آغاز شده است.

او گفت : این مرحله از ثبت نام داوطلبان به مدت یک هفته و تا تاریخ ۲۲ فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بالایی افزود: در این مرحله از ثبت نام نیز به دلیل شرایط کرونایی، تمام مراحل ثبت نام بصورت مجازی برگزار شده و نیاز به مراجعه حضوری داوطلبان به بخشداری‌ها نیست.

این مسئول افزود: داوطلبان جهت ثبت نام می‌توانند نرم افزار ثبت نام را از سایت وزرات کشور و یا پورتال استانداری کرمانشاه بر روی گوشی یا سیستم رایانه خود دانلود کرده و ثبت نام را انجام دهند، داوطلبانی که امکان انجام این کار برای آن‌ها مهیا نیست می‌توانند به کافی نت‌ها و یا دفاتر پیشخوان مراجعه کرده و کار ثبت نام را انجام دهند.

بالایی ادامه داد: در تمام این روش‌ها متقاضیان مدارک ثبت نام را بارگذاری کرده و نیازی به مراجعه حضوری جهت تحویل مدارک نیست.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمانشاه گفت: برخی افراد هم که اصرار به مراجعه حضوری دارند می‌توانند از ساعت هشت صبح تا ۱۸ بعدازظهر به بخشداری‌ها مراجعه کنند.

بالایی درخصوص مدارک لازم برای ثبت نام داوطلبان انتخابات شورا‌های اسلامی روستا‌ها گفت: عکس، کارت ملی، شناسنامه، گواهی عدم سوء پیشینه و مدرک تحصیلی برای ثبت نام داوطلبان الزامی است.

او افزود: در بحث مدرک تحصیلی برای روستا‌های با جمعیت زیر ۲۰۰ نفر تنها داشتن سواد خواندن و نوشتن کافی است و برای روستا‌ها با جمعیت بیش از ۲۰۰ نفر داشتن مدرک دیپلم الزامی است.

بالایی با بیان اینکه ۱۷۵۴ روستای استان واجد شرایط برگزاری انتخابات شورا‌های اسلامی روستا‌ها هستند، افزود: از این تعداد ۱۷ روستا با جمعیت بیش از ۱۵۰۰ نفر شورای روستا با پنج عضو اصلی دارند و ۱۷۳۷ روستای دیگر که جمعیت کمتر از ۱۵۰۰ نفر دارند شورای روستا با سه عضو اصلی خواهند داشت.

او ادامه داد: در صورت برگزاری انتخابات شورا‌های اسلامی روستا در تمام این ۱۷۵۴ روستای استان، در مجموع در این دوره ۵۲۹۶ نفر بعنوان عضو اصلی شورا‌های روستا انتخاب خواهند شد.

بالایی با بیان اینکه هیات‌های اجرایی پس از اتمام مهلت ثبت نام داوطلبان کار بررسی صلاحیت‌ها را آغاز خواهد کرد، گفت: بر اساس قانون در خصوص داوطلبان شورا‌های روستا اصل بر تایید صلاحیت افراد است، مگر در مواردی که هیات اجرایی تشخیص دهد صلاحیت فرد باید بررسی شود که در این صورت استعلام از مراجع چهارگانه اخذ خواهد شد.

او افزود: با توجه به کوچک بودن محیط روستا، معتمدین که هیات‌های اجرایی را تشکیل می‌دهند به خوبی افراد و سابقه آن‌ها را می‌شناسند و برای همین قانونگذار تعیین کرده که نیازی به گرفتن استعلام برای تمامی افراد نیست و تنها در مواردی که هیات اجرایی تشخیص دهد در خصوص برخی افراد این کار صورت می‌گیرد .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه انتخابات1400 انتخابات ریاست جمهوری داوطلبان انتخابات انتخابات شورا های اسلامی روستا شورا های اسلامی روستا ها ثبت نام داوطلبان ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۶۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۸ هزار داوطلب آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته کردند

دکتر علیرضا کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر افزود: از ۱۵۱ هزار و ۶۴۳ داوطلب شرکت کننده در آزمون دکتری ۱۴۰۳ تعداد ۱۲۵ هزار و ۱۷۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند و کارنامه نتایج اولیه آزمون دکتری از ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ در اختیار داوطلبان قرار گرفته است.

وی افزود: افرادی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در یک یا چند کد ترکیب رشته از مجموعه امتحانی در دوره روزانه یا سایر دوره‌ها شده‌اند، تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت فرصت دارند نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی خود حداکثر ۵۰ کدرشته ‌محل اقدام کنند.

کریمیان با اشاره به اینکه از تعداد بیش از ۱۲۵ هزار نفری که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، ۶۸ هزار و ۷۶۵ نفر مرد و ۵۶ هزار و ۴۰۹ نفر زن هستند، گفت: تاکنون بیش از ۸۸ هزار نفر از داوطلبان مجاز نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده اند اما این آمار شامل مجازین دانشگاه آزاد اسلامی نیست.

وی یادآور شد: با توجه به چهار اصلاحیه برای دفترچه راهنمای انتخاب رشته و اضافه شدن ظرفیت و یا تغییر و حذف برخی کدرشته محل ها، داوطلبان در صورت نیاز می توانند نسبت به ویرایش فرم انتخاب رشته خود تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت اقدام کنند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته بوده و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه دانشگاه آزاد به آدرس www.azmoon.org مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های آن دانشگاه اقدام کنند. کد دسترسی برای انتخاب رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای کارنامه سنجش درج شده است.

کریمیان افزود: اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و … در دهه اول خردادماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

کد خبر 6092978

دیگر خبرها

  • اولویت شوراها در شهریار گره‌گشایی مشکلات مردم باشد
  • لزوم تبیین دستاورد‌های انقلاب و اجرای طرح یاری گران در روستا‌ها
  • قدردانی از ۱۰۶ نفر از اعضای شورا‌های شهرستان فریدن
  • شورا‌های اسلامی می‌توانند بسترساز تحقق شعار سال باشند
  • ۸۸ هزار داوطلب آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته کردند
  • تجلیل از اعضای شورا‌های اسلامی بخش سرفاریاب
  • برگزاری دوره‌های حقوقی و قضایی برای اعضای شورا‌ها در گلستان
  • اجرای همایش شورا‌های اسلامی شهر و روستا
  • تاکید بر انجام اقدامات جهش زا توسط اعضای شوراها
  • یاغی سابق: استقلال این مدلی صدر را از دست می دهد | بازیکنان ذخیره پرسپولیس دلسرد شده اند