Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@19:32:06 GMT

بازی سرنوشت‌ساز احزاب در انتخابات ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۸۶۹۸۵

بازی سرنوشت‌ساز احزاب در انتخابات ۱۴۰۰

تلاش‌ها برای افزایش انگیزه مردم برای مشارکت حداکثری در انتخابات باید به عنوان یک اصل در دستور کار تمام مسوولان و متولیان امر قرار گیرد. بررسی روزنامه‌ها، تارنماها و خبرگزاری‌های داخلی نشان می‌دهد که رسانه‌های داخلی از هم اکنون به بررسی جنبه های مختلف انتخابات ریاست جمهوری پرداخته اند.

مهمترین محورهای انتخاباتی از نگاه رسانه‌های اعتدالی، اصلاح‌طلب و اصولگرا

رسانه‌های‌ اعتدالی در شبانه روز گذشته به بازتاب سخنان محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در خصوص اهمیت انتخابات ۱۴۰۰ و ضرورت توجه مسوولان نظام به این مهم پرداخت و بر لزوم انتخاباتی پرشور، رقابتی و با حضور حداکثری مردم تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام احمد سالک عضو شاخص جامعه روحانیت مبارز در گفت وگو با خبرگزاری خبرآنلاین بر وحدت نیروهای انقلاب تاکید کرد و گفت: برجام و رابطه با آمریکا؛ فضای انتخابات ۱۴۰۰ را دوقطبی می کند. رسانه‌های اصلاح طلب نیز در مطالب و گفت وگوهای مختلف ضرورت اعتماد سازی برای مشارکت حداکثری در انتخابات پرداختند و مشکلات پیش‌رو در این امر خطیر را مورد بررسی قرار دادند. روزنامه همدلی در تیتری با عنوان سال ۱۴۰۰ و سه بازی سرنوشت‌ساز برای نظام و روزنامه آرمان ملی در تیتری دیگر با عنوان رابطه بررسی‌صلاحیت‌ها با مشارکت حداکثری، این موضوع را برجسته ساختند. همچنین خبرگزاری ایسنا در تیتری با عنوان انتخابات؛ برای مشارکت حداکثری در انتخابات باید اعتماد را به مردم بازگرداند، این را مورد تجزیه و تحلیل کرد. رسانه‌های اصولگرا نیز در این بازه زمانی در تحلیل ها و گفت وگوهای خود انتخابات ۱۴۰۰ را از منظرهای مختلف بررسی کردند و در مطالب خود بر مشارکت حداکثری مردم و اهمیت آن تاکید کردند و همچنین در تیتری با عنوان «لاریجانی» با حمایت اصلاح‌طلبان کاندیدای ریاست‌جمهوری می‌شود، خبر از کاندیداتوری لاریجانی در جبهه اصلاح طلبان را دادند.

رسانه‌های اعتدالی

چاه «ویل» وعده وعیدهای بی‌پشتوانه

روزنامه ایران یادداشتی به قلم محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین منتشر کرد و آورد:

* در شرایطی که مردم با برخی مشکلات اقتصادی و معیشتی دست به گریبان هستند، نباید فرصت مانور به معاندان نظام داد تا القا کنند که انتخابات بیهوده است.

*نظام جمهوری اسلامی ایران اگر چه خالی از نقص‌ها و کاستی‌ها نیست اما این سنت مردمسالارانه را در عمر بیش از ۴۰ ساله خود ارج نهاده و حتی در سخت‌ترین شرایط حاضر به تعطیلی یا حتی تعویق آن نشده است.

* آنچه قابل تأمل است، نفس انتخابات به عنوان روح مردمسالاری است. بخصوص که مشارکت در تعیین سرنوشت به شکل‌های مختلف از آموزه‌های دینی و هم بخش جدایی‌ناپذیر نظام جمهوری اسلامی ایران است.
* اگر مشارکت حداکثری باشد و انتخاب کنندگان هم در انتخاب نامزد خود دقت و تأمل داشته باشند و فرد اصلح را برگزینند، آن انتخابات مطلوب خواهد بود و کارآمدی هم حاصل خواهد شد.

* انتخابات محل رقابت برنامه‌ها و نه افراد است.

*البته باید تأسف خورد که در فرصت‌های موجود آسیب شناسی دقیقی نسبت به وجوه مختلف انتخابات صورت نگرفته یا اگر انجام شده، به روندهای اصلاحی- قانونی منجر نشده است.

* مجموعه‌های سیاسی در مهلت باقی مانده همه توان خود را فقط صرف معرفی نامزد نکنند و نسبت به تدوین برنامه‌های کارشناسی شده و منطبق با شرایط و ظرفیت‌های موجود برای حل مشکلات اهتمام داشته باشند.

* آنچه مشخص است اینکه همه جناح‌های سیاسی موجود در کشور اعم از اصلاح‌طلبان، اصولگرایان و اعتدالیون کارنامه مشخصی در قوه مجریه دارند و نمی‌توان آنها را مجموعه‌های تازه‌کار و بی تجربه دانست.

برجام و رابطه با آمریکا؛ فضای انتخابات ۱۴۰۰ را دوقطبی می کند؟

خبرگزاری خبر آنلاین به گفت وگو با حجت الاسلام احمد سالک عضو شاخص جامعه روحانیت مبارز پرداخت و آورد:

* هم شورای ائتلاف و شورای وحدت باید به یک نقطه نظرات مثبت و قوی برسند.

*اگر گذشت در جریان اصولگرایی باشد وحدت، قطعی است.

* آمریکا در آستانه انتخابات ایران، گشایش هایی را برای تاثیرگذاری بر انتخابات و دوقطبی کردن فضا ایجاد می‌کند.

*آنچه مربوط به مجموعه نظام و انقلاب است، حضور پرشور و حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی برای تعیین سرنوشت دولت آینده است.

*باید روی وحدت نیروهای انقلابی پافشاری کرد.

*شورای ائتلاف و شورای وحدت باید به یک نقطه نظرات مثبت و قوی برسند.

* رئیس جمهور آینده باید، کشور را به طور نسبی در ابعاد مختلف اعم از ابعاد اقتصادی، صنعتی، کشاورزی، خدمات، مسائل بین‌المللی، سیاسی و ارتباطات با ۱۵ کشور همسایه بتواند بشناسد و به بیانی شناخت جامعی از این ابعاد داشته باشد.

*برجام عامل دوقطبی شدن فضای انتخابات نشود.

رسانه‌های اصلاح‌طلب

رابطه بررسی‌صلاحیت‌ها با مشارکت حداکثری

روزنامه آرمان ملی یادداشتی به قلم محمود صادقی نماینده مجلس دهم منتشر کرد و نوشت:

*اصل مشارکت و اهمیت آن در انتخابات نشانه مشروعیت مردمی نظام جمهوری اسلامی است.

* طبق نظرسنجی‌ها احتمال کاهش مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ به دلایل مختلف از جمله شرایط معیشتی و احراز صلاحیت‌ها وجود دارد.

* برخی در جامعه احساس می‌کنند که انتخابات تغییری در وضعیت آنان ایجاد نمی‌کند و منتخبان نمی‌توانند یا نمی‌خواهند به وعده‌های انتخاباتی خود عمل کنند.

*شیوع ویروس کرونا را می‌توان یکی از عوامل کاهش مشارکت در انتخابات عنوان کرد.

*۲ماه و نیم تا انتخابات مانده اما هنوز تحرکی از سوی نامزدها و شخصیت‌های سیاسی و احزاب دیده نمی‌شود.

*در دوره‌های قبل سفرهای انتخاباتی نامزدها در مجامع و دانشگاه‌ها باعث آشنایی مردم با داوطلبان شده و تنور انتخابات گرم می‌شد اما هنوز شاهد چنین گرمایی نیستیم.

* مسئولان برای آسیب ندیدن مشارکت باید فکری برای شرایط کرونایی و وضعیت معیشتی کنند.

*با توجه به چالش‌های بین المللی موجود و برای حل آن باید رئیس جمهوری انتخاب شود که پشتوانه مردمی داشته باشد که در این زمینه حتما باید تمهیداتی اندیشیده شود.

*طرح دوگانه ساختگی برخی اصولگرایان درباره مشارکت و کارآمدی نشان می‌دهد که آنها ارزشی برای مشارکت مردم قائل نیستند و ترجیح داده می‌دهند، رئیس جمهوری و دولت کارآمدی تشکیل شود ولو اینکه پشتوانه مردمی نداشته باشد.

* تصمیماتی که گرفته می‌شود، اگر پشتوانه مردمی نداشته باشد در مرحله اجرا به مشکل می‌خورد.

*پیش بینی تمهیداتی برای برگزاری انتخابات در شرایط کرونایی ضرورت بیشتری  را طلب می‌کند.

*بحث برگزاری انتخابات در یک روز در این شرایط معقول نیست.

*افزایش مدت برگزاری انتخابات می‌تواند به مشارکت حداکثری کمک کند.

*به شکل قطعی نمی‌توان فضای انتخابات ۱۴۰۰ را پیش بینی کرد.

سال ۱۴۰۰ و سه بازی سرنوشت‌ساز برای نظام

روزنامه همدلی یادداشتی به قلم ولی‌الله شجاع پوریان مدیرمسوول روزنامه منتشر کرد و نوشت:

*در خرداد پرحادثه۱۴۰۰ انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود.

*افکار عمومی به تجربه تغییر در سطح رئیس‌جمهوری را در نحوه اداره کشور موثر و رهگشا نمی‌دانند، اما نمی‌توان این واقعیت را کتمان کرد که بهترین مسیر اصلاح و توسعه و حل مشکلات کشور همچنان از طریق رای مردم می‌گذرد.

*دلسوزان کشور اگر شرایط سخت سیاسی، اقتصادی و بین‌المللی ایران را درک می‌کنند، باید با شجاعت، جسارت و تدبیر شرایط را برای برگزاری انتخابات حداکثری و متفاوت و با حضور علایق و سلایق مختلف در کشور فراهم کنند.

* باید شرایط به گونه‌ای باشد که فرد منتخب بتواند مطالبات مردم و وعده‌های خود را عملی کند و تمامی ارکان کشور نیز خود را متعهد به حمایت و همراهی با خواست و نظر مردم در کلیه امور بدانند.

*در شرایط فعلی امکان مشارکت مردم در انتخابات در وضعیت امیدبخشی نیست و تنها تغییر در رویکردهای کلان می‌تواند مردم را به صندوق‌های رای امیدوار کند.

* سال ۱۴۰۰ فرصت مناسبی است تا با پذیرش برخی اشتباهات و خطاها زمینه را برای مشارکت حداکثری و تحقق خواست مردم در انتخابات فراهم کنیم.

برای مشارکت حداکثری در انتخابات باید اعتماد را به مردم بازگرداند

خبرگزاری ایسنا به گفت وگو با شهباز حسن پور بیگلری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی پرداخت و آورد:

* اصل نظام جمهوری اسلامی بر مشارکت مردم است. زمانی که می گوییم جمهوری اسلامی تنها نظام مبتنی بر مردم سالاری دینی در جهان است، یعنی نظام ما دارای پشتوانه قوی مردمی است.

* اینکه می گوییم نه شرقی و نه غربی برخاسته از رای و مشارکت حداکثری مردم است. ما بایستی قدر این مهم را بدانیم چراکه مشروعیت نظام ما از رای مردم است.

* اگر توطئه های رنگارنگ تا به امروز یکی پس از دیگری خنثی شده است به دلیل هشیاری و حضور و مشارکت مردم است.

*یکی از بخش هایی که امروز برای مردم محل سوال و چه بسا ناامیدی شده است وضعیت بورس است که به اعتماد عمومی مردم لطمه زد.

*با شناختی که از مردم دارم، می توانم بگویم که مردم ما در عین گلایه مندی از ناکارآمدی برخی از مسئولان، اما نظام و انقلاب و رهبر خود را دوست داشته و همواره با حضور در صحنه از نظام خود پشتیبانی می کنند.

*مردم با حضور در پای صندوق های رای سرنوشت خود را با دست خود رقم خواهند زد.

رسانه‌های اصولگرا

هرکسی که مردم باورش کنند، برنده انتخابات است

خبرگزاری فارس به گفت وگو با سیّد عزّت‌الله ضرغامی رییس اسبق سازمان صداوسیما  پرداخت و نوشت:

* می‌خواهم بیایم زیر میز بزنم؛ زیر میز ساختارهای ناکارآمد و هرآنچه در مقابل تحول قرار دارد.

* ما معمولاً رقبای خاصی را برای خودمان تعریف می‌کنیم و بر آن اساس کنش‌گری می‌کنیم.

*تقسیم‌بندی اصلاح‌طلب - اصول‌گرا مثل بختک روی مردم افتاده است.

* خیلی از کسانی که می‌گویند اصول‌گرا هستند هیچ نسبتی با اصول‌گرایی ندارند؛ نه رفتارشان نه سبک زندگی‌شان، نه ادبیات‌شان. خیلی‌ها هم که می‌گویند اصلاح‌طلب هستیم فرسنگ‌ها با اصلاح‌طلبی واقعی فاصله دارند.

* ما بایستی گفتمان تحول را آن‌طور که رهبر معظّم انقلاب چارچوبش را تعیین کردند- هم در گذشته و هم در ۱۴ خرداد امسال که امام را امام تحول نامیدند و راجع به تحول فرمایش کردند- دنبال کنیم.

* ما باید بدانیم بعد از ۴۲ سال از انقلاب در یکسری حوزه‌ها واقعاً ناکارآمد بوده‌ایم و روش‌مان به نتیجه نرسیده است. آیا این در اصول است؟ هرگز. اصول ما هیچ مشکلی ندارد و اصول، اصول درستی هستند. امّا در رویه‌ها و روش‌ها، نوع برخوردها و تصمیم‌گیری‌هایمان اشکلات زیادی داریم.

* رقابت بین آدم‌ها، ایده‌ها و نگرش‌های آنان است. رقابت بین افرادی است که بیایند صحبت کنند و مردم آن‌ها را باور کنند. یعنی شعار و ظاهرسازی نباشد. احساس کنند، این فرد درست می‌گوید و نمی‌خواهد با این حرف‌ها عکس‌ بگیرد.

*اگر نامزدی به حرف‌هایی که می‌زند، اعتقاد داشته باشد و پیشینه‌ای داشته باشد که آن پیشینه تا حد زیادی بتواند آن فرد را معرفی کند و مردم او را باور کنند برنده انتخابات است.

«لاریجانی» با حمایت اصلاح‌طلبان کاندیدای ریاست‌جمهوری می‌شود

خبرگزاری مهر به گفت وگو با داریوش قنبری عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری پرداخت و نوشت:  

*با توجه به اینکه به زمان ثبت نام نزدیک می‌شویم، فرصت زیادی برای معرفی نامزد انتخابات ریاست جمهوری باقی نمانده است. بنابراین هرچه سریع‌تر باید نظر اصلاح طلبان در عرصه انتخابات اعلام شود و این کار به تشکیلات وحدت‌بخش محول شده و بررسی‌های لازم درباره افراد مطرح در حال انجام است.

* جریان اصلاحات ضمن سنجش پایگاه مردمی افراد مطرح شده، به طرف کاندیدایی خواهد رفت که احتمال رای آوری بالایی داشته باشد.

*موفقیت جریان اصلاحات و ذائقه مردم از جمله مواردی است که مورد توجه تشکیلات وحدت‌بخش اصلاح‌طلبان است.

*قطعا کاندیدایی شانس حمایت اصلاحات را دارد که پشتوانه مردمی خوب و بالایی داشته باشد و بتواند به عنوان نماینده این جریان اقبال عمومی مردم را به سمت خود جذب کند.

* کاندیدایی که مطرح می‌شود، قطعا باید اصلاح‌طلب باشد، اما صرفا اصلاح‌طلب بودن مهم نیست. نماینده این جریان باید حتما دارای وجهه مردمی و سبد رای باشد ...

* علی لاریجانی، اسحاق جهانگیری، سید حسن خمینی، محمدرضا عارف، مسعود پزشکیان و محمدجواد ظریف از جمله افرادی هستند که در چارچوب جریان اصلاحات و اعتدال مدنظر هستند.

* لاریجانی اعلام کند اصلاح‌طلب است یا اعلام نکند، مواضعی که در سال‌های گذشته داشته او را به طرف اردوگاه اصلاحات آورده است و در این هیچ تردیدی نیست.

* لاریجانی هم قطعا با حمایت اصلاح‌طلبان می‌خواهد، کاندیداتوری خود را اعلام کند و خود را جدا از جریان اصلاحات نمی‌داند.

* در میان گزینه‌های اصولگرایان نامی از علی لاریجانی دیده نمی‌شود و نامی از او بر زبان نمی‌آورند. بنابراین من فکر می کنم، قطعا او در جریان اصلاحات قرار خواهد گرفت و وارد انتخابات خواهد شد.

بهار انتخابات، حضور همه‌جانبه مردم در پای صندوق‌های رأی است

خبرگزاری فارس به بازتاب سخنان فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی پرداخت و نوشت:

*باید بستر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات فراهم شود، چرا که بهار انتخابات ما مشارکت همه جانبه و وحدت و همدلی در پای صندوق‌های رأی و بزرگ‌ترین سرمایۀ ما اعتماد مردم است.

*هیات‌های نظارت باید به این نکته توجه کنند که مر قانون همواره در بخش‌های مختلف برگزاری انتخابات لحاظ شود.

* در تعیین صلاحیت داوطلبان باید محرمانه بودن اطلاعات و اسرار افراد و داوطلبان کاملاً رعایت شود.

* تبلیغات زودهنگام انتخاباتی خلاف قانون است.

برچسب‌ها برجام انتخابات ۱۴۰۰ سید عزت الله ضرغامی محمد جواد ظریف انتخابات ریاست جمهوری اصلاح طلبان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام انتخابات ۱۴۰۰ سید عزت الله ضرغامی برجام انتخابات ۱۴۰۰ سید عزت الله ضرغامی محمد جواد ظریف انتخابات ریاست جمهوری اصلاح طلبان اخبار کنکور برای مشارکت حداکثری در انتخابات انتخابات ریاست جمهوری نظام جمهوری اسلامی برگزاری انتخابات انتخابات ۱۴۰۰ پشتوانه مردمی فضای انتخابات جریان اصلاحات پای صندوق حداکثری مردم گفت وگو اصلاح طلبان حمایت اصلاح مشارکت مردم اصلاح طلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۶۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تذکر معنادار امام جمعه تبریز به کاندیداهای دور دوم تبریز در انتخابات مجلس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، آیت الله سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، با بیان اینکه عملیاتی کردن شعار سال جز با نظر کارشناسی و بهره مندی از صاحب نظران میسر نیست، افزود: بر این اساس بررسی جهات و جوانب مختلف برای مشارکت دادن مردم در تولید باید مدنظر دولتمردان قرار بگیرد تا توصیه ها و دغدغه های مقام رهبری برای گشایش های اقتصادی در کشور محقق شود.

بنابر روایت ایرنا، وی بهره مندی از نقطه نظرات صاحبان تولید و صنعت، توجه به نگرانی ها و مطالبات اقتصادی مردم و استفاده از دانشگاه ها و مجامع علمی و تحقیقاتی برای افزایش مشارکت مردم در تولید و به تبع آن افزایش ثروت را از جمله راهکارهای مهم برای تحقق شعار سال عنوان کرد.

آل هاشم با اشاره به توانمندی های ایران اسلامی در حوزه دفاعی و موشکی، یادآور شد: همچنان که با بهره گیری از جوانان متعهد و متخصص به دستاوردهای بسیار بزرگ همچون عملیات صادق دست یافتیم، در حوزه اقتصادی نیز باید چنین کرد.

خطیب جمعه تبریز به اعترضات اخیر دانشجویان در آمریکا و اروپا نیز اشاره و اظهار کرد: این خیزش ها به معنی دفاع از عقلانیت و انسانیت علیه شرارت های بی حد و حصر رژیم غاصب اسرائیل است و امروز این موضوع به مراکز علمی ایالات متحده کشیده شده است.

آل هاشم دستگیری و ضرب و شتم استادان و دانشجویان در آمریکا نشانه ای از بزدلی و رفتارهای متناقض مدعیان حقوق بشر دانست و ادامه داد: سران آمریکا و اسرئیل باید این واقعیت انکار ناپذیر را قبول کنند که نفرت عمومی از جنایات رژیم صهیونیستی و حامیان آنها در جهان گسترش می باید و مقابله با ظلم و ستم یک موضوع فطری در بشر است.

وی تحولات اخیر در آمریکا را نشانه ای آشکار از اضمحلال و نابودی صهیونیست ارزیابی کرد و گفت: تظاهرات ضد لیبرال دموکراسی در غرب به مرز بحران نزدیک شده و نظم ادعایی لیبرالیسم جهانی در حال فروپاشی است.

آل هاشم افزود: در حال حاضر جوانان آمریکا طرفدار فلسطین و دولتمردان حامی رژیم اسرائیل بیدار شده و هرگز از آرمان های ضد استعماری خود عدول نخواهند کرد و با گذشت زمان این موضوع بیش از برای فکار عمومی جهان شفاف تر خواهد شد.

امام جمعه تبریز به انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی در آذربایجان شرقی نیز اشاره و اضافه کرد: این انتخابات در سه حوزه تبریز، آذرشهر و اسکو، میانه و شبستر در استان برگزار می شود که انتظار داریم مردم این حوزه ها با احساس مسئولیت بیشتر و با مشارکت حداکثری در پای صندوق های رای حاضر شده و به نامزدهای مرد علاقه خود رای دهند.

آل هاشم مشارکت گسترده و بالا را ضامن برخوراری از مجلسی قوی دانست و یادآور شد: همه اقشار، گروه‌های مرجع و طیف های گوناگون سیاسی و اجتماعی باید مردم را به شرکت در انتخابات هفته آینده تشویق و ترغیب کنند.

وی از نامزدهای راه یافته به دور دوم خواست تا در جریان تبلیغات انتخاباتی مسایل اخلاقی را به دقت رعایت کنند و از تخریب یکدیگر به شدت پرهیز کنند، چون چنین برخوردها و رفتارهایی زیبنده نظام اسلامی نیست.

آل هاشم توطئه ها و ترفندهای رسانه ای دشمنان برای ایچاد فاصله بین مردم و حکومت را مورد اشاره قرار داد و گفت: آنها با انواع روش ها به دنبال بازسازی اغتشاش و آشوب های مختلف در کشور هستند که هوشیاری و بصیرت مردم در این زمینه لا6زم و ضروری است.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902518

دیگر خبرها

  • جلسات محسن رضایی با احزاب و جریان‌های انقلاب
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • تذکر معنادار امام جمعه تبریز به کاندیداهای دور دوم تبریز در انتخابات مجلس
  • آینده برای لرستان روشن است/ لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات
  • به برنامه تحولی در شهر و روستاها نیاز داریم
  • انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز به استان با هم‌صدایی رسانه‌ها محقق شد
  • انتخابات مهم‌ترین نماد مردم‌سالاری دینی است
  • انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز به استان با هم‌صدایی رسانه‌ها
  • دور دوم انتخابات بسیار تعیین‌کننده است/ لزوم اصلاح ساختار بودجه
  • یکی از مطالبات مردم در دور اول انتخابات مجلس موضوع تحول بود