Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@15:12:11 GMT

آشنایی با دوربین‌های وایرلس

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۸۷۱۴۹

آشنایی با دوربین‌های وایرلس

از قرن ۲۰ میلادی سیستم‌هایی جهت نظارت بر امنیت ابتدا وارد شرکت‌های دولتی شده و پس از آن به شرکت‌های خصوصی و سایر مکان‌ها راه یافتند.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام دوربین آنلاین، یکی از چند روش نظارتی را می‌توان سیستم‌هایی به نام دوربین مداربسته دانست. در ابتدای امر این دوربین‌ها به صورت کابلی و آنالوگ به بازار هدف عرضه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آن‌جا که این سبک از دوربین‌های مداربسته کیفیت مطلوبی را به مشترکان ارائه نمی‌دادند، پس از گذشت مدتی دوربین وایرلس یا بی‌سیم توجه‌ اذهان را به خود جلب کرد.
با توجه به توضیحات فوق می‌توان نتیجه گرفت که انسان‌های نسل جدید هنگام خرید دوربین مداربسته دو انتخاب متفاوت را در پیش رو خواهند داشت. اما چه مزایایی از جانب دوربین وایرلس موجب می‌شود که اغلب افراد به خرید آن گرایش داشته باشند؟
پیش از پرداختن به مزیت‌ها و کارآیی این دوربین‌ها می‌بایست تعریفی از عملکرد و ساختار کلی آن‌ها را مورد بررسی و تشریح قرار داد. دوربین مداربسته بی‌سیم یا وایرلس چیست و با چگونه اتصالی شروع به کار می‌کند؟ این دسته از دوربین‌های محافظتی علاوه بر ارائه خدمات دوربین‌های آنالوگ و قدیمی جهت انتقال داده‌های صوتی و تصویری ضبط شده، از سیستم وایرلس استفاده می‌کنند و نیز انرژی مصرفی خود را از منبع تغذیه‌ای به نام باتری تامین می‌نمایند. از این رو جهت استفاده بلندمدت و مطمئن، می‌بایست مراقب شارژ باتری‌های دستگاه بود و پیش از خالی شدن باتری‌های دوربین مداربسته به تعویض آن‌ها اقدام کرد. در برخی دوربین‌ها مدت زمان تعویض باتری‌ها به چند ساعت تقلیل می‌یابد.

این مورد نیز از مواردی است که نماینده فروش می‌بایست با توجه به مدل دوربین مداربسته خریداری شده، خریدار را از روندش مطلع سازد. نحوه کار این دوربین‌ها به این صورت است که به سیستم DVR، کامپیوتر و لپ تاپ کاربر متصل شده و از طریق شبکه وای فای، ارسال محتوای صوتی و تصویری ذخیره شده را انجام می‌دهند. به طور کلی دوربین مداربسته بی‌سیم تفاوت چندانی با سایر دوربین‌ها ندارد؛ اما همان مقدار تفاوت موجود در عملکرد، به محبوبیت این سبک از لوازم محافظتی انجامیده است.

از جمله مزایای این دوربین‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

نصب آسان

همان‌طور که از نام دوربین وایرلس برمی‌آید، این سیستم‌ها فاقد سیم‌پیچی و نیاز به کابل کشی و...  می‌باشند. از این رو نیازمند صرف مدت زمان کمتر بوده و همچنین فرایند نصب راحت‌تری را دارا هستند. گفتنی است ادعای نصب ساده  این دوربین‌ها به گونه‌ای است که خریداران می‌توانند با خواندن مراحل ثبت شده در کاتالوگ راهنما توسط شرکت سازنده، در کمتر از یک ساعت به نصب و راه‌اندازی آن بدون حضور متصدی بپردازند. البته باید توجه داشت که جهت کارآتر بودن دوربین مداربسته بهتر است در همه مراحل اعم از مشاوره پیش از خرید، خرید، نصب و خدمات پس از فروش از متصدی یا کارشناسی متعهد، مشاوره و خدمات دریافت شود تا بهترین حالت کیفیت در دسترس کاربر قرار گیرد.

 دارای قابلیت جابه جایی

برای عموم افرادی که محل‌کار یا سکونت خود را هر ساله یا پس از مدتی تغییر می‌دهند، دوربین مداربسته وایرلس انتخاب بسیار خوبی است. چرا که جا به جایی این دوربین‌ها به دلیل نداشتن سیستم کابل کشی کار بسیار راحتی است.

دسترسی آنی به تصاویر

از آن‌جا که این نوع از دوربین مداربسته قادر به ارتباط لحظه‌ای به وسیله وای فای با دستگاه‌های متصل است، کاربران می‌توانند در هر کجا از فاصله معین شده توسط کارشناس خبره، از محل مورد نظر از طریق گوشی، رایانه و هر وسیله‌ی هوشمندی به دوربین مداربسته نصب شده، متصل شوند و تصاویر محل را به صورت زنده پخش کنند. دوربین‌ وایرلس یا بی‌سیم دارای انواع و اشکال متفاوتی‌ است. اما محبوب‌ترین و رایج‌ترین نوع این دوربین را می‌توان دوربین لامپی دانست.  دوربین لامپی که در دو نوع سیمکارتی و وای فای در بازار قابل تهیه است، امکان جمع آوری تصاویر به صورت ۳۶۰ درجه را فراهم می‌آورد.
این عضو از خانواده سیستم‌های محافظتی، دقیقا مشابه لامپ‌های رشته‌ای بوده و بر روی سرپیچ لامپ نصب می شوند. این قابلیت عدم تشخیص و شناسایی، تصویر برداری مخفیانه و در نتیجه امنیت بالا موجب می شود تا دوربین لامپی گزینه خوبی برای مکان‌های حساس باشد.

در کنار همه مزایایی که بیان شد کاستی‌هایی نیز این‌گونه دوربین‌ها دارند؛ بنابراین مواردی را جهت احتیاط در کار با این دوربین‌ها می‌بایست مورد توجه قرار داد. از جمله:

نیازمندی به اتصال

 در مرحله اول می‌بایست گفت که این سبک از دوربین مداربسته نیازمند ارتباط دائمی با دستگاه اصلی شما است و در صورت قطع اتصال، دوربین وایرلس نیز از کار باز می‌ایستد.

آنتن دهی

نهایت فاصله‌ای که این دستگاه‌ها می‌توانند با دستگاه‌ اصلی داشته باشند، در حدود ۱۵۰ متر است. همچنین در ادارات و شرکت‌ها به دلیل تفاوت مصالح، آنتن دهی دوربین مداربسته بی‌سیم پایین می‌آید.

امنیت ضعیف

از آن‌جایی که دوربین محافظتی بی‌سیم، از طریق شبکه وای فای و اینترنت مشغول به کار می‌شود، در معرض خطر هک شدن قرار می‌گیرد.

نیاز به تعویض منبع تغذیه در مدت زمان کوتاه

همه موارد ذکر شده در مورد دوربین مداربسته را می‌توان در دانش یک کارشناس ماهر جستجو کرد.  فروشگاه دوربین آنلاین با بیش از یک دهه فعالیت گسترده و نیم دهه فروش آنلاین، مجموعه گسترده‌ای از محصولات متنوع در زمینه سیستم‌های حفاظتی را به کاربران خود ارائه می‌کند. علاوه بر تیم ماهر و زبده از فروشندگان و مشاوران این فروشگاه دارای سه اصل چشمگیر خدماتی یعنی ارسال سریع، تضمین متناسب بودن قیمت و ضمانت ارائه کالای اصل می‌باشد.  فروشگاه دوربین آنلاین همواره بر این اصل بوده است تا با ارائه بهترین کیفیت در برابر مناسب‌ترین قیمت، خاطره یک خرید به یاد ماندنی را برای کاربران ثبت کند.

انتهای رپرتاژ آگهی 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دوربين مداربسته دوربین امنیتی دوربین مداربسته دوربین ها دوربین وایرلس سیستم ها وای فای بی سیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۷۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه آشنایی با عکاسی فیلم در موزه سینما برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موزه سینما، در ادامه برگزاری کارگاه های تخصصی در موزه سینما، کارگاه آشنایی با عکاسی در فیلم و سینما توسط امیر عابدی عکاس شناخته شده سینما برگزار می‌شود.

این کارگاه سه شنبه ۱۱ اردیبهشت از ساعت ۱۵ در سالن فردوس موزه سینما برگزار می شود و علاقه مندان برای ثبت نام و شرکت در این کارگاه می توانند به سامانه اینترنتی موزه سینما مراجعه کنند. این در حالی است که به شرکت کنندگان در پایان کارگاه گواهی حضور داده می‌شود.

امیر عابدی از سال ۱۳۶۷ به صورت جدی عکاسی را در سینما آغاز کرد و تاکنون عکاسی بیش از ده‌ها فیلم بلند سینمایی، مجموعه تلویزیونی، تئاتر و فیلم کوتاه را انجام داده است.

وی تاکنون جوایزی همچون سیمرغ بلورین بهترین عکس فیلم از جشنواره فیلم فجر را برای عکاسی فیلم «سه زن» و تندیس زرین هشتمین جشن خانه سینما برای عکاسی فیلم «مزرعه پدری» را به‌دست آورده است.

عابدی عکاسی فیلم‌هایی همچون «نسل سوخته»، «شب یلدا»، «چهارشنبه سوری»، «آلزایمر»، «یک شهروند کاملا معمولی»، «جاده قدیم»، «ساکن طبقه وسط»، «زندان زنان»، «قرمز»، «پرواز در نهایت»، «سریال مدار صفر درجه» را بر عهده داشته است.

کد خبر 6088956 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • آشنایی با تانک چلنجر ۲
  • ببینید | آشنایی با خواص شیربرنج
  • ببینید | آشنایی با فواید خرما
  • کارگاه آشنایی با عکاسی فیلم در موزه سینما برگزار می‌شود
  • ببینید | آشنایی با خواص گل سرخ
  • مقایسه دوربین وان پلاس 12 در مقابل آیفون 15 پرو! (فیلم)
  • بودجه دوربین‌های پلیس در انتظار تصویب
  • (ویدیو) غوغای دوربین گوشی پی ۷۰ هواوی؛ سامسونگ و اپل گرفتار شدند
  • غوغای دوربین گوشی پی70 هواوی / سامسونگ و اپل گرفتار شدند (فیلم)
  • 5 دلیل برای خرید میان رده های شیائومی