Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-01@18:07:44 GMT

افزایش ۲ برابری صادرات گاز روسیه به ترکیه

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۸۸۶۲۰

افزایش ۲ برابری صادرات گاز روسیه به ترکیه

اروپا برای سال ۲۰۲۱ زمستان سختی را سپری کرد و به همین دلیل واردات گاز این قاره به میزان قابل توجهی افزایش داشت.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از راشاتودی، آمار‌های اولیه حاکی از آن است که اروپا به خاطر این که برای سال جاری زمستان سختی را سپری کرد واردات گاز خود را به شدت افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر همین اساس شرکت گازپروم روسیه صادرات گاز خود به اروپا را در سه ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۳۰ درصد افزایش داده است. دلیل این افزایش زمستان سردی بود که کشور‌های اروپا پشت سر گذاشتند.

شرکت گازپروم می‌گوید: تنها در ماه مارس روسیه ۱۸.۲ میلیارد مترمکعب به اروپا گاز صادر کرد که در تاریخ فروش گاز روسیه به اروپایی‌ها بی‌سابقه بوده است. در شرایط کنونی آلمان بزرگترین واردکننده گاز روسیه است و در سه ماه نخست سال جاری نسبت به سال ۲۰۲۰ واردات گاز خود را سه برابر کرده است.

بخش قابل توجهی از صادرات گاز روسیه به اروپا از طریق خط لوله نورد استریم انجام شده است. صادرات گاز روسیه همچنین به صربستان ۷۱.۳ درصد و بلغارستان و یونان به ترتیب ۵۲ و ۲۳ درصد نسبت به سال گذشته رشد کرده که دلیل آن هم بهره‌برداری از خط لوله انتقال گاز ترک استریم بوده است.

در حالی رومانی از خودکفایی در تولید انرژی صحبت می‌کند که واردات گاز خود از روسیه را ۹۰ درصد بالا برده است. ترکیه هم خرید گاز خود از روسیه را در سه ماه نخست سال جاری دو برابر کرده و با این حساب بزرگ‌ترین مشتری گاز روسیه محسوب می‌شود.

علی رغم سیاست‌های ترکیه که به دنبال تنوع‌بخشی به منابع تأمین گاز خود است، اما به نظر می‌رسد دولت آذربایجان نتوانسته نیاز‌های آنکارا را برآورده کرده و به همین دلیل ترک‌ها همچنان در حال افزایش واردات گاز از روسیه هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: صادرات گاز روسیه واردات گاز ترکیه صادرات گاز واردات گاز گاز روسیه سال جاری گاز خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۸۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی

یعقوعلی نظری استاندار خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی یکی از مهم‌ترین نماد‌های اقتصاد بدون نفت کشور و بر این اساس بیش از ۹۵ درصد اقتصاد استان در اختیار بخش خصوصی است.

او افزود: در استان رشد بیمه بیکاری نداریم و این در حالیست که سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۱۶ درصد کاهش در این حوزه داشتیم و این در حالی است که میانگین نرخ بیکاری در استان ۶.۲ است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در این نمایشگاه چندین مجموعه ارزشی استان و از جمله زنجیره ارزش «زیارت و گردشگری» و «فولاد» به مخاطبان معرفی می‌گردد.

نظری با اشاره به رویکرد تشکیل زنجیره‌های ارزشی، بیان کرو: یکی از مزیت‌هایی که خراسان رضوی نسبت به سایر استان‌های کشور دارد، وجود بارگاه منور رضوی است که مزیتی را برای این خطه به شمار می‌رود و این امر مهم را یک ظرفیت مهم و استثنایی می‌دانیم.

او با تاکید بر اینکه موضوع زیارت یک زنجیره ارزش است، تصریح کرد: با استفاده از این ظرفیت، به وسیله موضوع زیارت و تشرف به بارگاه منور رضوی بسیاری از مسائل اجتماعی و اقتصادی ما حل می‌شود.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: مزیت دیگر استان خراسان رضوی معادن آن است و ۳۰ درصد از سنگ آهن فولاد کشور در استان خراسان رضوی و شهر خواف تامین می‌شود.

نظری با بیان اینکه مسئله ترانزیت از دیگر زنجیره‌های ارزش استان خراسان رضوی است، اظهار کرد: کوتاه‌ترین بخش مربوط به کریدور شمال به جنوب در شرق کشور واقع شده که مبدا آن چابهار است؛ لذا این کریدور از شرق کشور امتداد پیدا می‌کند و به کشور روسیه و کشور‌های آسیای مرکزی می‌رسد و ظرفیت ترانزیتی خوبی برای ایران ایجاد می‌کند.

او با بیان اینکه خراسان رضوی یک استان با سابقه در کشاورزی و فراورده‌های آن است افزود: بیشتر صنایع غذایی کشور، در استان خراسان رضوی فعالیت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • تولید زعفران ۷۰ درصد افت پیدا کرده است/صادرات با نام دیگران
  • تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد
  • سنای آمریکا واردات اورانیوم از روسیه را ممنوع کرد
  • واردات نفت هند از روسیه افزایش و از عربستان کاهش یافت
  • صادرات ۶.۲ میلیارد دلاری کشاورزی در ۱۴۰۲/ واردات گندم نصف شد
  • افزایش درآمد گردشگری ترکیه
  • افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد