Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-04@04:43:18 GMT

واردات گاز ترکیه از روسیه 2 برابر شد

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۸۸۶۵۰

اروپا برای سال 2021 زمستان سختی را سپری کرد و به همین دلیل واردات گاز این قاره به میزان قابل توجهی افزایش داشت. ناطقان: به نقل از راشاتودی، آمارهای اولیه حاکی از آن است که اروپا به خاطر این که برای سال جاری زمستان سختی را سپری کرد واردات گاز خود را به شدت افزایش داده است.

بر همین اساس شرکت گازپروم روسیه صادرات گاز خود به اروپا را در سه ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 30 درصد افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلیل این افزایش زمستان سردی بود که کشورهای اروپا پشت سر گذاشتند.

شرکت گازپروم می‌گوید: تنها در ماه مارس روسیه 18.2 میلیارد مترمکعب به اروپا گاز صادر کرد که در تاریخ فروش گاز روسیه به اروپایی‌ها بی‌سابقه بوده است. در شرایط کنونی آلمان بزرگترین واردکننده گاز روسیه است و در سه ماه نخست سال جاری نسبت به سال 2020 واردات گاز خود را سه برابر کرده است.

بخش قابل توجهی از صادرات گاز روسیه به اروپا از طریق خط لوله نورد استریم انجام شده است. صادرات گاز روسیه همچنین به صربستان 71.3 درصد و بلغارستان و یونان به ترتیب 52 و 23 درصد نسبت به سال گذشته رشد کرده که دلیل آن هم بهره‌برداری از خط لوله انتقال گاز ترک استریم بوده است.

در حالی رومانی از خودکفایی در تولید انرژی صحبت می‌کند که واردات گاز خود از روسیه را 90 درصد بالا برده است. ترکیه هم خرید گاز خود از روسیه را در سه ماه نخست سال جاری دو برابر کرده و با این حساب بزرگ‌ترین مشتری گاز روسیه محسوب می‌شود.

علی رغم سیاست‌های ترکیه که به دنبال تنوع‌بخشی به منابع تأمین گاز خود است، اما به نظر می‌رسد دولت آذربایجان نتوانسته نیازهای آنکارا را برآورده کرده و به همین دلیل ترک‌ها همچنان در حال افزایش واردات گاز از روسیه هستند. منبع: فارس برچسب ها: واردات ، گاز ترکیه ، روسیه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: واردات گاز ترکیه روسیه واردات گاز گاز روسیه سال جاری گاز خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۸۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویارویی تیم ملی فوتبال روسیه با بلاروس در مینسک

تیم‌های ملی فوتبال روسیه و بلاروس دیدار دوستانه‌ای برابر هم برگزار خواهند کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سرویس رسانه‌ای فدراسیون فوتبال روسیه؛ دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال روسیه برابر بلاروس روز 7 ژوئن (18 خرداد) در ورزشگاه دینامو مینسک برگزار خواهد شد.

این بازی در رنکینگ فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) لحاظ خواهد شد. تیم‌های ملی روسیه و بلاروس در رنکینگ فیفا به ترتیب رتبه‌های 35 و 97 را در اختیار دارند.

حفظ گزینه خروج روسیه از یوفا

در فوریه 2022 فیفا و اتحادیه‌ فوتبال اروپا (یوفا) تیم‌های ملی و باشگاه‌های روسیه را از شرکت در مسابقات بین‌المللی به‌دلیل جنگ اوکراین به‌طور نامحدود محروم کردند. در مجموع پس از شروع تحریم‌ها، تیم ملی روسیه 12 بازی دوستانه (پنج برد، شش تساوی، یک شکست) انجام داد. شاگردان والری کارپین در آخرین دیدار خود در ماه مارس در مسکو تیم ملی صربستان را با نتیجه 4 بر صفر شکست دادند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • اردوغان: تعلیق مبادلات تجاری با اسرائیل ضروری بود
  • ترکیه بالاخره تمامی روابط تجاری خود با اسرائیل را قطع کرد
  • آیا نفوذ روسیه در قفقاز جنوبی کاهش یافته است؟
  • ترکیه رسماً توقف تجارت با اسرائیل را تأیید کرد
  • ترکیه تجارت با اسرائیل را به طور کامل متوقف کرد
  • رویارویی تیم ملی فوتبال روسیه با بلاروس در مینسک
  • روسیه در فروش نفت به هند از عربستان جلو زد
  • تصویب ممنوعیت واردات اورانیوم از روسیه در سنای آمریکا
  • دور جدید رایزنی‌های دوجانبه روسیه و ترکیه درباره مسائل سازمان ملل
  • تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد