Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید رضا ماه‌نگار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شاندیز اظهار کرد: صبح امروز در قالب شورای حفظ حقوق بیت‌المال ۳۰۰ مورد دیوارکشی، قطعه‌بندی،  و تفکیک اراضی غیرمجاز در قطعات ۵۰۰متری و تغییر کاربری در اراضی کشاورزی منطقه سوران شاندیز که به‌صورت مجموعه‌سازی بود، قلع‌وقمع و تخریب شد.

مدیر جهاد کشاورزی طرقبه شاندیز با اشاره به اینکه اجرای حکم قلع‌وقمع مربوط به ویلاهای غیرمجاز نبوده، بلکه مربوط به زمین‌هایی بود که اطراف آن دیوارکشی شده بود، ابراز کرد: با توجه به اینکه اجرای دیوار مانع از دید کارشناسان به داخل شده بود و افراد در داخل زمین‌ها مشغول ویلا سازی بودند، تمامی این ۳۰۰ موارد که به قطعات ۵۰۰ متری تفکیک، قطعه‌بندی و تغییر کاربری کشاورزی شده بود قلع‌وقمع و رفع تصرف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه تغییر کاربری‌های غیرمجاز اراضی کشاورزی عمدتاً در مناطق ناظریه، جاده سوران، فرح‌آباد و پایین‌دست شهر شاندیز انجام‌شده است، یادآور شد: بخش عمده‌ای از این قلع‌وقمع‌ها به دلیل کمبود ماشین‌آلات و خستگی نیروها باقی‌مانده است که در روزهای آتی نیز انجام می‌شود.

ماه‌نگار با اشاره به تعداد زیاد تغییر کاربری‌های غیرمجاز در اراضی کشاورزی و انجام دیوارکشی در این منطقه، افزود: با توجه به اینکه نوع اراضی منطقه دیم است و خاک مرغوبی هم ندارد، افراد زمین‌ها را به قطعات کوچک و تبدیل به باغچه می‌کنند و اقدام به کشاورزی و کاشت درخت می‌کنند که این مهم نیز به دلیل مصرف آب زیاد به‌هیچ‌عنوان مقرون‌به‌صرفه نیست.

وی با تأکید بر اینکه آب استحصالی از قنوات، چشمه‌ها و چاه‌های آب کشاورزی باید صرف کاشت محصولات گندم و جو شود تا دام‌ها نیز از آن استفاده کنند، بیان کرد: متأسفانه در این قطعات غیرمجاز درختانی کاشت می‌شود که نیاز آبی بالایی دارند، به‌طوری‌که میوه‌ای که از این باغچه‌ها برداشت می‌شود جوابگوی هزینه‌های آن نیست.

مدیر جهاد کشاورزی طرقبه شاندیز بابیان اینکه محصول تولیدی در باغچه‌ها نه‌تنها مقرون‌به‌صرفه نیست بلکه پاسخگوی نیاز خانواده آنان نیست، ادامه داد: با میزان آبی که در این باغچه‌ها مصرف می‌شود، می‌توان چندین برابر محصول زراعی به‌صورت دیم و آبی کشت کرد.

وی با اشاره به اینکه باوجود همه مشکلاتی که در مسیر برخورد با متخلفین و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی وجود دارد، تلاش می‌کنیم از بروز این تخلفات جلوگیری کنیم، گفت: تغییر کاربری‌های گسترده‌ای در منطقه سوران شاندیز انجام‌شده است که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک قلع‌وقمع این موارد انجام شود.

ماه‌نگار با تأکید بر اینکه تعداد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی در سطح شهرستان طرقبه شاندیز بسیار زیاد است، اذعان کرد: متأسفانه به دلیل اینکه نیروی اداری ما محدود است، عملاً امکان مقابله با این حجم از تغییر کاربری‌ها در زمان بروز تخلف وجود ندارد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۲

منبع: فارس

کلیدواژه: قلع و قمع تغییرکاربری اراضی کشاورزی ساخت ویلا ویلاهای غیرمجاز اراضی کشاورزی تغییر کاربری ها قلع وقمع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۸۹۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی ۲هزار متر از زمین های کشاورزی در رامسر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، سرهنگ سیدجلیل نبوی رستاقی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر تصرف غیر قانونی، دیوارکشی و ساخت و ساز‌های غیر مجاز در بخش قابل توجهی از زمین‌های کشاورزی منطقه روستایی شستا در شهرستان رامسر، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: در اجرای این ماموریت، پس از هماهنگی‌های قضائی و با حضور نمایندگان اداره جهادکشاورزی نسبت به تخریب دیوارکشی‌ها و بنا‌های ایجاد شده در این زمین اقدام شد.

فرمانده انتظامی شهرستان رامسر از آزادسازی ۲۰۰۰ مترمربع از اراضی کشاورزی در این عملیات خبر داد و تصریح کرد: ارزش زمین رها سازی شده برابر نظر کارشناسان بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال برآورد شد.

سرهنگ نبوی با اشاره به تشکیل پرونده برای یک نفر در این راستا و معرفی وی به مراجع قضائی، گفت: حفظ بیت المال و اراضی ملی از دست متصرفان و سود جویان همواره در دستور کار پلیس قرار دارد و با متخلفان و متصرفان اراضی ملی برابر قانون و با قاطعیت برخورد می‌شود.

دیگر خبرها

  • قلع و قمع ۵۱ فقره تغییر کاربری در محمودآباد
  • تخریب دو ساخت غیرمجاز در اسدآباد
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۷۵ هکتار از اراضی زراعی چهارباغ
  • تداوم تخریب تغییرکاربری‌های غیرمجاز در شهرستان سامان
  • تخریب ۱۲ ویلای غیرمجاز در چهارباغ البرز
  • آزادسازی ۲هزار متر از زمین های کشاورزی در رامسر
  • ۴۳۰۰ متر مربع از اراضی کشاورزی نیشابور آزادسازی شد
  • قلع و قمع ۱۲ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در نیشابور
  • قلع و قمع ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان سامان
  • ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی سامان تخریب شد