Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه از ۲۱ اردیبهشت ماه ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری آغاز خواهد شد گفت: تنها انتخاباتی که صفر تا صد ثبت نام‌ها در وزارت کشور انجام خواهد شد انتخابات ریاست جمهوری است.

خبرگزاری میزان - سید اسماعیل موسوی در برنامه گفت‌وگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر با بیان اینکه از ۲۱ اردیبهشت ماه، ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری به مدت پنج روز آغاز خواهد شد گفت: تنها انتخاباتی که صفر تا صد ثبت نام داوطلبان آن به صورت حضوری و در وزارت کشور انجام خواهد شد، انتخابات ریاست جمهوری است که بر این اساس ستاد ثبت نام پیش بینی و در حال تجهیز امکانات هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: رجل سیاسی و مذهبی، مدیر و مدبر بودن شاخص‌هایی است که بر اساس قانون اساسی برای شرایط داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری پیش بینی شده و شرایط محدوده سنی یا تحصیلات برای ثبت نام کنندگان وجود ندارد.

دبیر ستاد انتخابات کشور با اعلام اینکه ثبت نام انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی نیز به پایان رسیده اظهار داشت: ۶ حوزه انتخابیه در ۶ استان به هر دلیلی در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، نماینده نداشتند که به همین دلیل می‌بایست انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی را برگزار می‌کردیم.

موسوی ادامه داد: در ثبت نام انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه تهران، آستانه اشرفیه در گیلان، بهار و کبودر آهنگ در استان همدان، گچساران و باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد، میانه در استان آذربایجان شرقی، تفرش آشتیان و فراهان در استان مرکزی مجموعا ۸۷۷ نفر برای کسب ۶ کرسی مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند.

دبیر ستاد انتخابات کشور با اعلام اینکه بیشترین میزان ثبت نام انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در تهران با ۵۹۷ نفر داوطلب بوده است گفت: تفرش با ۸۷ داوطلب، بهار و کبودر آهنگ با ۶۹ داوطلب، میانه با ۵۸ داوطلب، آستانه اشرفیه با ۴۵ نفر داوطلب و گچساران با ۲۱ داوطلب در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند ضمن آنکه ۸ درصد داوطلبان از خانم‌ها و مابقی از آقایان بودند.

بیشتر بخوانید: وزیر کشور: انتخابات مهم‌ترین رویداد سیاسی سال ۱۴۰۰ است/ موج چهارم کرونا یک موج جهانی است

وی در خصوص تمهیدات وزارت کشور برای روز انتخابات نیز اظهار داشت: افزایش تعداد شعب اخذ رای، طراحی اپیلیکیشن شعبه یاب برای شناسایی شعب اخذ رای و افزایش ساعت رای گیری و قرار دادن اقلام بهداشتی برای مجریان و مردم از جمله تمهیدات در نظر گرفته شده برای روز انتخابات است ضمن آنکه شب قبل از رای گیری نیز تمام شعب اخذ رای ضد عفونی خواهد شد.

موسوی همچنین با اشاره به آغاز فرایند ثبت نام داوطلبان انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی روستا و تیره‌های عشایری اظهار داشت: از امروز ثبت نام‌ها در بیش از ۳۸ هزار روستا و تیره عشایری در سراسر کشور آغاز شده و فرآیند ثبت نام این انتخابات ۷ روزه خواهد بود.

موسوی با اعلام اینکه بیش از ۴۰۰ تیره عشایری در سراسر کشور واجد شرایط داشتن شورا هستند گفت: هر یک از تیره‌های عشایری که دارای ۲۰ خانوار یا ۱۰۰ نفر جمعیت باشند واجد شرایط داشتن شورا خواهند بود.

دبیر ستاد انتخابات کشور افزود: تعداد اعضای اصلی شورای روستا‌های زیر ۱۵۰۰ نفر جمعیت، سه نفر و روستا‌های بالاتر از ۱۵۰۰ نفر جمعیت، پنج نفر است، همچنین داوطلبان شورای روستا‌های زیر ۱۵۰۰ نفر جمعیت باید سواد خواندن و نوشتن داشته باشند و داشتن مدرک تحصیلی دیپلم برای داوطلبان شورا‌های روستا با بیش از ۱۵۰۰ نفر جمعیت ضروری است.

وی اظهار داشت: داوطلبان می‌توانند با استفاده از روش‌های نصب اپلیکیشن مربوطه روی گوشی همراه خود، نصب بر روی دسکتاپ کامپیوتر شخصی، مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و یا با حضور در بخشداری‌ها نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

دبیر ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: پس از پایان نام نویسی از داوطلبان در ۲۲ فروردین، از چهار مرجع ذی صلاح؛ وزارت اطلاعات، دادگستری، نیروی انتظامی و سازمان ثبت احوال استعلام گرفته خواهد شد، اما قانونگذار پیش بینی کرده که ابتدا هیئت‌های اجرایی بررسی مقدماتی را در خصوص داوطلبان روستا‌ها داشته باشد و اگر شناخت کافی نسبت به فرد مورد نظر نداشتند از چهار مرجع ذیصلاح استعلام گرفته شود.

موسوی با اعلام اینکه ۱۲۰ هزار کرسی در شورای روستا‌ها وجود دارد گفت: پیش بینی می‌شود ۲۲۰ هزار نفر در این انتخابات ثبت نام کنند.

وی با اشاره به ثبت نام انجام شده شورا‌های اسلامی شهر نیز اظهار داشت: ۵۱ هزار و ۲۲۰ نفر برای ۱۳۹۰ شهر اقدام به ثبت نام کرده اند که مردان ۸۸ درصد از داوطلبان و زنان ۱۲ درصد از داوطلبان را تشکیل می‌دهند.

دبیر ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه هنوز رای گیری الکترونیکی نداریم گفت: طبق توافقات صورت گرفته با هیئت نظارت در مجلس شورای اسلامی مقرر شده تا رای گیری و شمارش آرا در ۸ تا ۱۵ کلان شهر کشور به جز تهران به صورت الکترونیکی اجرا شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: انتخابات ریاست جمهوری انتخابات 1400

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری انتخابات 1400 انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری دبیر ستاد انتخابات کشور ثبت نام داوطلبان انتخابات ۱۵۰۰ نفر جمعیت روستا ها رای گیری پیش بینی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۰۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشورت با آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری /به محسن رضایی گفتم پیروز نمی شود و دو سه میلیون رأی خواهد داشت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مشروح خاطرات آیت الله هاشمی در ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۰ را بخوانید؛

برای افتتاح اجلاس مسئولان آموزش عقیدتی-سیاسی بسیج، به حسینیه عاشقان ثارالله در ستاد مرکزی سپاه رفتم. آقای محسنی، [نماینده ولی‌فقیه در بسیج تهران] گزارش داد که در ۳۶ هزار پایگاه بسیج، برای امور فکری و عقیدتی و سیاسی آموزش داده می‌شود و من در یک سخنرانی مفصل راجع به تقویت عقاید و نیز تربیت سیاسی و مفید و جهاد دائمی صحبت کردم؛ جمعیت زیادی جمع بود و پُر احساسات.

در دفتر با آقای احمد جبرئیل، [دبیر کل جبهه خلق برای آزادی فلسطین]، از رهبران فلسطینی ملاقات داشتم. تحلیلی ارائه داد، از شکست [ایهود] باراک، [نخست‌وزیر سابق اسرائیل]، در پیگیری صلح و توجه زیاد اسرائیلی‌ها به [آریل] شارون که او را آخرین پادشاه یهود می‌دانند و مشت آهنی او و عدم حمایت جدی جهان اسلام و اعراب از فلسطینی‌ها و خطر خسته‌شدن آنها تحت فشارهای زیاد را نجات‌دهنده [قلمداد می‌کنند]. از کنفرانس تهران گله داشت که به شعار اکتفا کرده و تصمیم اجرایی قابل توجهی نگرفته است؛ مثل تشکیل صندوق کمک و پیش‌قدمی ایران در ارائه کمک از طریق آن صندوق که پیشنهاد شد و عملی نشد. من هم گفتم مبارزه محدود به مردم داخل اراضی اشغالی شده و فلسطینی‌های بیرون و آواره با دولت‌های عربی و اسلامی، ‌شرکت ندارند و باید مبارزه را به خارج از فلسطین بکشانید. گله داشت که در پنج سال گذشته به ایران دعوت نشده است. گفتم نیازی به دعوت نیست؛ خودتان بیایید.

عصر آقای دکتر [شهاب] صدر، رئیس سابق [سازمان] نظام پزشکی آمد. از نحوه انتخابات و انحصارطلبی دوم‌ خردادی‌ها گله‌مند است و دربارۀ نامزدی در انتخابات [ریاست‌جمهوری] مشورت کرد. آقای [ابراهیم] اصغرزاده، [عضو شورای اسلامی تهران] آمد. گفت، مایل است نامزد شود و می‌داند که چند میلیون از آرای آقای [سیدمحمد] خاتمی را تصاحب می‌کند؛ با توجه به شعارهای خود که روی دست آقای خاتمی می‌زند. با من مشورت کرد. گفتم، بعید است پیروز شود و دشمن برای خود درست می‌کند؛ احتمال ردشدن در شورای نگهبان هم هست. درعین‌حال برای رونق انتخابات بد نیست. گفت، اختلاف شدیدی بین دوم خردادی‌ها بروز کرده است.

آقای محسن رضایی، [دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام] آمد و برای نامزدشدن [در انتخابات ریاست‌جمهوری] مشورت کرد. گفتم، پیروز نمی‌شود و دو سه میلیون رأی خواهد داشت. گفت، اگر به پنج میلیون رأی برسد، خوب است. از برخورد دوم خردادی‌ها انتقاد داشت. نام‌نویسی انتخابات شروع شد و ۶۷ نفر، من‌جمله [عبدالله] جاسبی و [محسن] سازگارا، امروز ثبت‌نام کرده‌اند. در [ناآرامی‌های دانشجویی در منطقه کابیلای] الجزایر، کشتار زیاد شده؛ از دو طرف.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901821

دیگر خبرها

  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم
  • آغاز رسمی تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های مرحله دوم انتخابات مجلس
  • تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم آغاز شد
  • مشورت با آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری /به محسن رضایی گفتم پیروز نمی شود و دو سه میلیون رأی خواهد داشت
  • تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از بامداد ۱۳ اردیبهشت
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • ۱۳ اردیبهشت آغاز تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های مرحله دوم انتخابات مجلس
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی