Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@16:38:56 GMT

هدف گذاری ۵۰ درصدی برای صلح در شوراهای حل اختلاف

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۹۱۱۹۷

هدف گذاری ۵۰ درصدی برای صلح در شوراهای حل اختلاف

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام صادقی رئیس شوراهای حل اختلاف کشور در اولین نشست فصلی شورای قضائی استان‌های سراسر کشور با اشاره به دستیابی به صلح و سازش در ۳۲ درصد از پرونده‌های قابل صلح مطرح در شوراهای حل اختلاف طی سال گذشته، از هدفگذاری ۵۰ درصدی در این زمینه طی سال جاری خبر داد و گفت: تحقق این هدف نیازمند همکاری و هم‌افزایی بخش‌هایی است که در این زمینه مسئولیت بر عهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شوراهای حل اختلاف با بیان اینکه توسعه روش‌های حل اختلاف، نیازمند تشویق به مذاکره میان طرفین دعواست، پیشنهاد کرد که در دادسراها نیز محلی برای مذاکره و گفتگوی طرفین دعوا جهت دستیابی به صلح ایجاد شود.

در این نشست، «مهدی حاج محمدی» رئیس سازمان زندان‌ها طی سخنانی با بیان اینکه مقوله «اشتغال زندانیان» نقشی محوری و مؤثر در اصلاح مجرمین دارد، از تحقق هدفگذاری اشتغال ۵۰ درصدی زندانیان در سال ۱۳۹۹ خبر داد و ضمن تقدیر از همه دست‌اندرکاران برای تحقق این هدف، به دستور رئیس قوه قضائیه برای اشتغال ۸۰ درصدی زندانیان در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: تحقق این هدف نیازمند کمک، پشتیبانی و هم افزایی بیشتر همکاران قضائی است.

حاج محمدی با بیان اینکه در زمینه اشتغال زندانیان که دارای نقشی محوری در راستای اصلاح مجرمین است، باید به نحوی عمل شود که زحمات قضات عزیز کشور به هدر نرود، بر ضرورت استفاده بیشتر از سازوکارهای قانونی همچون نظام نیمه آزادی و زندانیان نیمه باز تاکید کرد و در عین حال گفت که هیچ امتیاز و ارفاقی نباید به صورت بی‌جهت به زندانیان داده شود.

رئیس سازمان زندان‌ها با بیان اینکه باید تمام تلاش خود را به کار ببریم که خانواده‌های زندانیان به چرخه بزهکاری وارد نشوند، گفت: اگر همزمان با برخورد سخت و تلخ با زندانی، با خانواده وی به شکل مهربانی و مرحمت برخورد شود، می‌توان تا حد قابل توجهی از نابودی و فروپاشی خانواده جلوگیری کرد. 

کد خبر 5182147

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای حل اختلاف حجت الله صادقي سازمان زندان ها ویروس کرونا سیزده به در شورای شهر تهران شهرداری تهران ستاد ملی مقابله با کرونا سازمان تامین اجتماعی وضعیت معابر قوه قضاییه پلیس راهور آب و هوا وضعیت هوای تهران وزارت آموزش و پرورش شورای شهر گردشگری شوراهای حل اختلاف حل اختلاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۱۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن گلریزان کمک به زندانیان جرایم غیر عمد در گرمسار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ این زندانیان با جرائم مالی غیراز کلاهبرداری ، نفقه، مهریه و دیه غیرعمد  دوران محکومیت خود را در زندان می گذراندند .
با کمک خیران گرمساری در روزهای آینده ۱۵ نفر زا زندانیان جرائم غیرعمد به آغوش  خانواده های  خود برمی گردند

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • مرگ ۱۷۸ نفر در حوادث هفته گذشته در کشور/ بیش از ۱۳۰۰ تن مصدوم شدند
  • جشن گلریزان کمک به زندانیان جرایم غیر عمد در گرمسار
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان
  • فیلم/ نقشه فراری که زندانیان را به مقر پلیس رساند