Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه، شامگاه دوشنبه با حضور در بیت مرحوم آیت الله محامی، درگذشت شهادت گونه فرزند ایشان، حجت الاسلام والمسلمین محمد هادی محامی از جانبازان  ۸سال دفاع مقدس را به بازماندگان به ویژه همسر، فرزندان، خواهران و برادران وی تسلیت  گفت و به مقام شامخ این روحانی جانباز ادای احترام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
بر اساس این گزارش، مدیرحوزه های علمیه با صدور پیامی درگذشت این روحانی جانباز و ایثارگر را نیز تسلیت گفته بود.
 
حجت الاسلام والمسلمین محمد هادی محامی فرزند آیت الله محامی و از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بود که به علت جراحات از جامانده از دوران دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت رسید و  پیکر این روحانی رزمنده و ایثارگر گردان سیدالشهدا (ع) از لشگر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع)، با حضور شخصیت‌های حوزوی، همرزمان و خانواده‌ معظم شهدا و پیشکسوتان دفاع مقدس  در حجره شماره ۱۷ صحن امام رضا (ع) حرم حضرت معصومه(س) آرام گرفت.
 
در بیان ویژگی‌های شخصیتی حجت‌الاسلام  والمسلمین محامی، در خاطرات همرزمان و فرماندهان گردان سیدالشهدا (ع) چنین نقل شده است: این طلبه ایثارگر مدارج ورزشی را در رشته ورزش‌های رزمی تا بالاترین درجه طی کرده بود و در عین پرداختن به ورزش، از برگزاری کلاس‌های عقیدتی برای رزمندگان گردان نیز کوتاهی نمی‌کرد.
 
وی طلبه‌ای با اخلاص بود، زی و منش طلبگی را هیچگاه فراموش نمی‌کرد و آن را با فعالیت‌های رزمی خود ممزوج کرده بود؛ همواره تلاش خالصانه و کار برای خدا را هم خود عمل می‌کرد و هم به دیگران سفارش می‌نمود، انس زیادی با قرآن و تفسیر داشت و جلسات هیئت گردان سیدالشهدا (ع) از سال ۱۳۷۰، مزیّن به اخلاق نیکو و کلام قرآنی و رهنمودهای تفسیری وی بود.
 
در جلسات هیئت گردان سیدالشهدا (ع)، مسئولیت دعوت طلاب رزمنده و مبلغ را بر عهده داشت و قرار بود مسئولیت ضبط تاریخ شفاهی رزمندگان گردان در عملیات‌های ۴ و ۵ و ۸ را بر عهده بگیرد که اجل مهلت نداد.
 
مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین محامی همیشه تلاش می‌کرد برای جمع رزمندگان مفید بوده و منشأ اثر باشد؛ وی تا همین اواخر که به سبب رنج مجروحیت، شمع فروغش در حال خاموشی بود، از فرماندهان گردان حرف شنوی و اطاعت پذیری داشت. ویژگی‌های جسمی اش در دوران دفاع مقدس، هیچگاه وی را از انجام ماموریت، منع نکرد؛ گاهی به عنوان تیربارچی، زمانی تک تیرانداز و گاهی فرمانده دسته و در کنار همه ماموریت‌های رزمی، به عنوان مبلغ خدمت می‌کرد.
 
شجاعت در رزم دیگر ویژگی حجت الاسلام والمسلمین محامی بود؛ وی هرگاه زمزمه عملیات را می‌شنید، در جمع همرزمان حاضر می‌شد؛ در مدت حضور در عملیات‌های مختلف همچون کربلای چهار و پنج و والفجر ۱۰، ذره‌ای ترس به خود راه نداد و شجاعانه جنگید.
 
انتهای پیام/
 
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: حجت الاسلام والمسلمین گردان سیدالشهدا والمسلمین محامی دفاع مقدس آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۲۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادای احترام جامعه کار و کارگری آذربایجان غربی به شهدا

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، به مناسبت هفته کار و کارگر مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه جمعی از مردم و مسئولین به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان غربی در این مراسم گفت: یاد و خاطره شهدا موجب اعتلای پرچم مقدس کشور مان می‌شود

دهقانی افزود:  بر همگان لازم است یاد و اهداف شهدا را زنده نگه داریم و بر وصیت های شهدا عمل نماییم.

نظیر این مراسم در نقاط مختلف آذربایجان غربی نیز برگزار شد.

 

 

دیگر خبرها

  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • ادای احترام معاون پارلمانی رئیس جمهور به شهدای گمنام سمنان
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست
  • ادای احترام جامعه کار و کارگری آذربایجان غربی به شهدا
  • قدردانی از مقام شامخ شهید حسن طهرانی مقدم
  • ادای احترام فرمانده کل ارتش به مقام شامخ شهدا در گچساران + عکس
  • ادای احترام دادستان انتظامی قضات کشور به حاج قاسم
  • ادای احترام دادستان انتظامی قضات کشور به مقام شهید سلیمانی و شهدای حمله تروریستی کرمان
  • پیش کنگره یادواره ۱۵ هزار شهید استان فارس در کازرون برگزار می‌شود
  • پیش‌کنگره  ۱۵۰۰۰ شهید فارس در کازرون برگزار می‌شود