Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@17:52:49 GMT

دبیران فقط به پیشنهادات دستگاه های اجرایی محدود نشوند

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۹۲۲۷۳

دبیران فقط به پیشنهادات دستگاه های اجرایی محدود نشوند

معاون اول رییس جمهور گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید این جهت گیری مدنظر قرار گرفت که کمیسیون های هیأت دولت از توانمندی کارشناسی مطلوبی برخوردار باشند و دبیران این کمیسیون ها فقط به پیشنهادات دستگاه های اجرایی محدود نشوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، جلسه دیدار دبیران کمیسیون‌های هیأت دولت با معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اول رییس جمهور با اشاره به توان کارشناسی کمیسیون های هیأت دولت تصریح کرد: خوشبختانه مصوبات هیأت وزیران با اتکا به بررسی های کارشناسی انجام شده در کمیسیون های مربوطه هیأت دولت، از قوت و استحکام مناسبی برخوردار هستند و معمولاً پیشنهاداتی که از مسیر کمیسیون ها در جلسات هیأت وزیران مطرح می شود به تصویب می رسند چرا که بررسی و کارشناسی لازم در خصوص این پیشنهادات انجام شده و مصلحت اندیشی های لازم نیز مدنظر قرار گرفته است.

 

جهانگیری با قدردانی از اقدامات دفتر هیأت دولت برای کسب نظرات و دیدگاه های نخبگان، صاحبنظران و ذینفعان بخش خصوصی خاطرنشان کرد: اقدامات دفتر هیأت دولت و کمیسیون های آن در راستای الکترونیکی شدن فرایندها و شفاف سازی امور نیز حائز اهمیت است که لازم است این اقدامات و دستاوردها به اطلاع جامعه رسانده شود.

 

معاون اول رییس جمهور از دبیر هیأت دولت و دبیران کمیسیون های دولت خواست در فرصت محدود باقی مانده تا پایان دولت تدبیر و امید اولویت بندی مناسبی در خصوص پیشنهادات و موضوعات در دست اقدام انجام دهند به نحوی که موضوعات مهم و تعیین کننده با سرعت بیشتر مورد بررسی قرار گیرد و تا پایان دولت به سرانجام برسند.

 

سیمایی صراف دبیر هیأت دولت نیز در این جلسه گزارشی از عملکرد دفتر هیأت دولت در مدت اخیر ارائه کرد و گفت: دفتر هیأت دولت علاوه بر اقدامات دبیرخانه ای، یک مرجع کارشناسی است که با دقت و سرعت بالا موضوعات را به صورت بی طرفانه و بدون جانبداری مورد رسیدگی و بررسی کارشناسی قرار می دهد.

 

وی با اشاره به الکترونیکی شدن تمامی فرآیندهای دفتر هیأت دولت و نیز الکترونیکی شدن مذاکرات جلسات هیأت وزیران در این دولت اظهار داشت: با الکترونیکی شدن این فرآیندها، تمام موضوعات مندرج در مصوبات و پیشنهادات و نیز تمامی سخنان مطرح شده در مذاکرات جلسات هیأت وزیران از طریق کلیدواژه های مرتبط قابل جستجو و دستیابی است که این امر به چابک شدن و دقت کار دفتر هیأت دولت افزوده است.

 

دبیر هیأت دولت ادامه داد: پس از شیوع بیماری کرونا نیز با ایجاد بسترهای لازم، بخش زیادی از جلسات کمیسیون های هیأت دولت از طریق الکترونیکی برگزار شد و جلسات حضوری نیز با رعایت کامل موازین بهداشتی به انجام رسید.

 

در این جلسه همچنین تعدادی از دبیران کمیسیون های هیأت دولت گزارشی از عملکرد خود در سال های اخیر ارائه کردند و به بیان پیشنهاداتی برای بهبود عملکرد دولت به خصوص در ماه های پیش رو پرداختند.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور اسحاق جهانگیری جهانگیری کمیسیون های هیأت دولت معاون اول رییس جمهور الکترونیکی شدن دفتر هیأت دولت هیأت وزیران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۲۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۵ نفر در آزمون استخدامی طرح شهید زین الدین مرکزی جذب می شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، نوربخش عسکری اظهار کرد: آزمون استخدامی طرح شهید زین الدین (مرحله دوم) به منظور تأمین نیروی انسانی مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی در ۱۱ خردادماه امسال همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: متقاضیان برای ثبت‌نام در این آزمون می‌توانند از امروز (۹ اردیبهشت‌ماه جاری) تا ۱۸ اردیبهشت‌ماه جاری به سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به آدرس http://hrtc.ir مراجعه کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی ادامه داد: ۶۳ نفر در این مرحله از آزمون، از ۱۵ دستگاه اجرایی (انتقال خون، اقتصاد و دارایی، تعاون و کار و رفاه اجتماعی، حمل و نقل جاده‌ای، جهاد کشاورزی، دامپزشکی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، صنعت و معدن و تجارت، راه و شهرسازی، گمرک، محیط زیست، منابع طبیعی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نوسازی مدارس و ورزش و جوانان، جذب می‌شوند.

کد خبر 6091330

دیگر خبرها

  • بازدید سرزده استاندار از دستگاه‌های اجرایی لرستان
  • ۶۵ نفر در آزمون استخدامی طرح شهید زین الدین مرکزی جذب می شوند
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • تذکر کمیسیون اصل نود به ۴ دستگاه برای پیوستن به سامانه اعتبارسنجی
  • جذب نخبگان در ۳۳ دستگاه اجرایی در دستور کار بنیاد ملی نخبگان
  • تحقق ۱۲۹ مصوبه از سفر اول دولت سیزدهم به خراسان رضوی
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است
  • معرفی اداره کل راه آهن تهران به عنوان دستگاه برتر
  • تعهد پاکستان برای اجرایی کردن خط لوله صلح/ پارادایم جدید از قدرت اقتصادی ایران در آسیا