Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-01@02:34:18 GMT

اجتناب از فعالیت های بدنی با شدت بالا در شرایط کرونا

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۹۲۳۸۴

مدیر تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در اپیدمی کووید ۱۹ ، نکته مهم اجتناب از فعالیت های بدنی با شدت بالا است.

ایرج بیگلری در گفت و گو با ایسنا، در خصوص اهمیت فعالیت بدنی در اپیدمی بیماری کووید ۱۹ گفت: اپیدمی کووید ۱۹ بیش از پیش نشان داد که فعالیت بدنی نه تنها در پیشگیری و کنترل بیماری های غیر واگیر بلکه در تقویت سیستم ایمنی برای مقابله با بیماری های عفونی نیز تاثیرگذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: فعالیت بدنی از طریق تاثیر بر اضافه وزن و چاقی به عنوان یکی از عوامل وخامت کووید ۱۹ و افزایش توان قلبی تنفسی بر کنترل کووید ۱۹ موثر است.

بیگلری عنوان کرد: در اپیدمی کووید ۱۹ ، نکته مهم اجتناب از فعالیت های بدنی با شدت بالا است چرا که فرد تا چند ساعت پس از انجام ورزش و فعالیت بدنی با شدت بالا، دچار افت ایمنی می شود.

وی بهترین مکان برای انجام فعالیت بدنی را منزل خواند و افزود: ترجیحا این فعالیت در یک اتاق با تهویه مناسب باشد و با توجه به احتمال ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در مکان های عمومی و پر تردد انجام فعالیت بدنی در محیط های عمومی مانند باشگاه ها و پارک ها مگر با رعایت ضوابط خاص توصیه نمی شود.

بیگلری خاطرنشان کرد: فعالیت بدنی باید دور از جمعیت با اجتناب از تماس با سطوح وسایل ورزشی بوستان ها، صندلی پارک ها و ... انجام شود همچنین فاصله ایمن در هنگام پیاده روی، دویدن یا دوچرخه سواری در شرایط شیوع بیماری کووید ۱۹ ، یک تا دو متر بین افراد در وضعیت ثابت است.

لینک کوتاه: asriran.com/003GNm

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بدنی با شدت بالا فعالیت بدنی کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۲۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای بارداری در سن بالا باید این چکاپ ها را انجام دهید + فیلم

دریافت 5 MB

به گزارش همشهری آنلاین‌، بارداری بعد از ۳۵ سالگی در ردیف بارداری‌های پرخطر محسوب می‌شود، بنابراین لازم است تا مادر قبل از اقدام به بارداری چکاپ‌هایی را انجام دهد. فاطمه عدالت فر کارشناس مامایی، به چند مورد از چکاپ‌های مهم از جمله فشار خون و آزمایش های مربوط به قلب برای مادران بالای ۴۰ سالی که می‌خواهند باردار شوند، اشاره کرده است.

کد خبر 848347 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها سقط جنین خبر مهم بیماری - قلبی زنان - زایمان جنین بیماری - فشار خون مادر

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • چه کنیم آلزایمر نگیریم؟
  • برای بارداری در سن بالا باید این چکاپ ها را انجام دهید + فیلم
  • برای عمر طولانی‌تر از پله‌ها بروید
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • پزشکان می‌گویند آسانسورسواری عمر را کوتاه می‌کند؛ جایگزین استفاده از راه‌پله!
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!