Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  اکرمی رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی با اعلام آخرین آمار ثبت نام داوطلبان شورا‌های اسلامی روستا تا پایان اولین روز گفت: در این مدت ثبت نام ۳۵۰ داوطلب شورا‌های اسلامی روستا در استان مرکزی نهایی شده است و کد رهگیری گرفته اند.

اکرمی با بیان اینکه ۵۰ پرونده هم در دست بررسی است افزود: در اولین روز ثبت نام ۴۰۰ نفر در ۲۳ بخشداری برای عضویت شورا‌های اسلامی روستا در استان مرکزی داوطلب شده و اقدام به ثبت نام کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: از این ۴۰۰ نفر داوطلب ثبت نام کننده برای عضویت در شورا‌های اسلامی روستا ۳۷۹ نفر مرد و ۲۱ نفر زن هستند.

داوطلبان می‌توانند  تا ساعت ۱۸ بیست و دوم  فروردین ماه به بخشداری‌ها مراجعه و یا به صورت غیرحضوری در بستر اینترنت ثبت نام کنند.

شرایط داوطلبان انتخابات شورا‌ها

به استناد ماده ۳۰ قانون شرایط ثبت نام داوطلبان انتخابات شورا‌های روستا‌ها هنگام ثبت نام به این شرح زیر است:

تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران. حداقل سن ۲۵ سال تمام. اعتقاد و التزام عملی به اسلام و ولایت مطلقه فقیه. (به استثنای اقلیت‌های دینی مصرّح در قانون اساسی). ابراز وفاداری به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران. داشتن سواد خواندن و نوشتن برای شورای روستا‌های تا ۲۰۰ خانوار (به استثنای افراد دارای شرایط خاص) داشتن مدرک تحصیلی معتبر دیپلم برای شورای روستا‌های بالای ۲۰۰ خانوار (به استثنای افراد دارای شرایط خاص) داشتن سلامت جسمانی در حد برخورداری از نعمت شنوایی و گویایی و سلامت روانی، حسب مورد با گواهی پزشکی قانونی اعضای شورا‌ها باید در محدوده بخش حوزه انتخابیه خود سکونت اختیار نمایند. تغییر محل سکونت هر یک از اعضای شورا از محدوده حوزه انتخابیه به خارج از آن موجب سلب عضویت خواهد شد. نداشتن مشاغل و مقامی که به استناد ماده ۳۲ قانون از داوطلب شدن برای شورا‌های اسلامی محرومند.

اما نکته‌ای که حائز اهمیت است مدارک است که در همه روش‌ها داوطلبان باید به هراه داشته باشند. مدارک ثبت نام داوطلبان انتخابات شورا‌ها

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام به شرح زیر است:

اصل گواهی عدم سوءپیشینه که از تاریخ صدور آن بیش از سه ماه نگذشته باشد اصل شناسنامه عکس دار و تصویر کلیه صفحات آن اصل کارت ملی و تصویر آن اصل کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا کارت معافیت دائم و تصویر آن برای مردان یک قطعه عکس ۴ × ۳ جدید سواد خواندن و نوشتن برای شورای روستا‌های تا ۲۰۰ خانوار اصل و یک نسخه تصویر مدرک تحصیلی معتبر دیپلم برای شورای روستا‌های بالای ۲۰۰ خانوار اصل و تصویر گواهی پذیرش استعفای مقامات موضوع ماده ۳۲ قانون انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا اصل و تصویر مدرک معتبر ایثارگری (جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا و همچنین رزمندگان با حداقل ۶ ماه سابقه حضور در جبهه) برای برخورداری از امتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر.

با توجه به شرایط کرونایی در سراسر کشور به خصوص استان مرکزی ثبت نام به چند روش صورت می‌گیرد.

روش‌های ثبت نام داوطلبان انتخابات شورا‌ها

ثبت نام به ۴ روش صورت می‌گیرد و داوطلبان می‌توانند یکی از انی روش‌ها را انتخاب کنند.

از طریق اپلیکیشن موبایلی (دانلود برنامه ثبت نام از پورتال وزارت کشور به آدرس entekhabat.moi.ir) و دریافت پیامک مبنی بر ثبت نام قطعی داوطلب از سرشماره (v.Keshvar) از طریق نسخه رایانه (دانلود برنامه ثبت نام از پورتال وزارت کشور به آدرس entekhabat.moi.ir) و دریافت پیامک مبنی بر ثبت نام قطعی داوطلب از سرشماره (v.Keshvar) از طریق دفاتر پیشخوان دولت در شهر‌ها و روستا‌ها و دریافت رسید چاپی ممهور به مُهر آن دفتر و همچنین پیامک مبنی بر ثبت نام قطعی داوطلب از سرشماره (v.Keshvar) از طریق مراجعه حضوری به بخشداری (از ساعت ۸:۰۰ تا ۱۸:۰۰) و دریافت رسید ثبت نام.

نکته مهم:
ثبت نام باید با شماره تلفنی (تلفن همراه) انجام شود که شخص داوطلب، مالک آن باشد.

البته داوطلبان باید بدانند که زمانی ثبت نام قطعی و نهایی شده که داوطلب کدرهگیری را از سوی فرمانداری دریافت کند.

انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و میان دوره ای مجلس ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

با اعلام وزارت کشور ثبت نام از کاندیدا‌های شورا‌های اسلامی روستا‌ها در استان مرکزی از ۱۶ فروردین آغاز و تا بیست و دوم فروردین بمدت یک هفته ادامه دارد.

بر اساس اطلاعیه ستاد انتخابات کشور، ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.

ثبت نام از داوطلبان عضویت در انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی روستا از روز دوشنبه مورخ ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ آغاز شده و تا پایان وقت اداری روز یکشنبه مورخ ۲۲ همین ماه (در مجموع به مدت ۷ روز) ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات شوراها انتخابات 1400 استان مرکزی داوطلبان انتخابات شورا ها شورا های اسلامی روستا برای شورای روستا ثبت نام داوطلبان استان مرکزی ثبت نام قطعی ۲۰۰ خانوار ثبت نام ثبت نام برای شورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۲۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داوطلب هلال احمر هوراند پرچم صلح و انسانیت را برافراشت

به گزارش خبرگزاری مهر، این حرکت ارزشمند که در طی ۴۸ ساعت و بدون وقفه انجام شد، جلوه‌ای دیگر از تعهد و از خودگذشتگی داوطلبان هلال احمر در مسیر صلح و بشردوستی را به نمایش گذاشت.

رشتبر این حماسه را در دو بخش ۲۴ ساعته به انجام رساند. در بخش اول، وی با نثار احترام به شهید حاج قاسم سلیمانی، سردار رشید ایران و دیگر شهدای والامقام، پرچم صلح و انسانیت را برافراشت. در بخش دوم نیز، این داوطلب هلال احمر، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر هوراند، بار دیگر بر تعهد خود به آرمان‌های والای بشردوستی تاکید کرد.

این رقابت نفس‌گیر که برای اولین بار در سطح جهان و با نظارت دقیق کمیته ثبت رکورد فدراسیون و سازمان‌های بین‌المللی ایمارو و تافیسا برگزار شد، مهارت و استقامت خارق‌العاده رشتبر را به اثبات رساند. او با پشتکار و اراده‌ای پولادین، نام خود را در فهرست رکوردهای جهانی کتاب گینس به ثبت رساند و بار دیگر ثابت کرد که داوطلبان هلال احمر، در کنار تخصص و توانمندی‌های خود، مظهر ایثار و فداکاری هستند.

بدون شک، این اقدام ارزشمند میثم رشتبر، الهام‌بخش نسل جوان و بخصوص جوانان هوراند خواهد بود. تعهد او به صلح و بشردوستی، روحیه ایثار و فداکاری و تلاش بی‌وقفه برای رسیدن به اهداف والا، درس‌های ارزشمندی را به ارمغان می‌آورد که می‌تواند مسیر زندگی بسیاری از جوانان را تحت تأثیر قرار دهد.

جمعیت هلال احمر به عنوان فرشته‌های نجات، همواره در خط مقدم یاری رساندن به بشریت در سختی‌ها و بلایا حضور داشته‌اند. داوطلبان این جمعیت با از خودگذشتگی و ایثار، جان خود را وقف نجات جان انسان‌ها و التیام دردهای بشریت کرده‌اند.

شکستن رکورد جهانی توسط میثم رشتبر، بار دیگر بر این مهم تاکید می‌کند که هلال احمر فراتر از یک سازمان امدادی است. این جمعیت، نمادی از صلح، انسانیت و امید است و داوطلبان آن الگویی بی‌بدیل برای نسل‌های آینده به شمار می‌روند.

کد خبر 6090274

دیگر خبرها

  • ۸۸ هزار داوطلب آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته کردند
  • تجلیل از اعضای شورا‌های اسلامی بخش سرفاریاب
  • برگزاری دوره‌های حقوقی و قضایی برای اعضای شورا‌ها در گلستان
  • اجرای همایش شورا‌های اسلامی شهر و روستا
  • تاکید بر انجام اقدامات جهش زا توسط اعضای شوراها
  • داوطلب هلال احمر هوراند پرچم صلح و انسانیت را برافراشت
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • شورای‌های شهر و روستا در استان قم از سالم ترین ها در کشور هستند
  • شورا‌ها مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی
  • تجلیل از شورا‌های برتر شهر و روستا در قم