Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، سیدکاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی امروز (سه‌شنبه 17 فروردین) در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و بعد از قرائت گزارش کمیسیون کشاورزی درباره توزیع نهاده‌های دامی اظهار داشت: حدود 70 درصد بخش زراعت را گندم تشکیل می‌دهد و برنامه‌ریزی‌های خوبی برای سال جاری صورت گرفته است چرا که شاکله اصلی بخش زراعت گندم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: 315 هزار تن بذر گواهی شده درجه یک گندم را موفق به تولید شده‌ایم این در حالی است که این رقم در سال 99 به 433 هزار تن رسید که حکایت از رشد 36 درصدی دارد همچنین غنی‌سازی بذر گندم هم انجام شده است و تلاش کردیم با این کار ضمن توجه ویژه به سلامت مردم افزایش غلظت هم داشته باشیم که برای این کار 115 هزار تن را به صورت رایگان غنی‌سازی کردیم؛ سن‌زدگی در گندم هم به 0.3 درصد کاهش پیدا کرده است.

خاوازی گفت: گندم از نظر کیفی در سراسر کشور مورد ارزیابی قرار گرفته است، 92 درصد گندم‌های مورد بررسی قرار گرفته از نظر کیفیت خوب بوده است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به افزایش خرید تضمینی گندم از کشاورزان گفت:‌در سال 98 خرید تضمینی گندم از کشاورز 7.7 میلیون تن بوده است که برای سال 99 این رقم به 8.5 میلیون تن رسیده است اما پیش‌بینی کرده‌ایم در سال 1400 این رقم به 8.8 میلیون تن برسد.

وی گفت:‌در بحث دانه‌های روغنی که مورد تأیید مقام رهبری است واردات بذر هیبرید که به شدت به آن وابسته هستیم به شدت کاهش پیدا کرده و 2 هزار تن بذر این بخش تولید شده است.

خاوازی گفت:‌در موضوع کشت کلزا که پیش از این در 203 هزار هکتار در کشور تولید صورت می‌گرفت با اقدامات صورت گرفته به 220 هزار هکتار توسعه پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: عواید تصمیمات خرید تضمینی کلزا و چغندر قند را در سال جاری خواهید دید که البته این کار با همراهی مجلس شورای اسلامی صورت گرفته است.

 ادامه دارد...

منبع: فارس

کلیدواژه: گندم کلزا چغندر قند خرید تضمینی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۲۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ هزار هکتار از اراضی لرستان زیر کشت دانه‌های روغنی رفت

سید عماد شاهرخی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: بیش از شش هزار هکتار دانه روغنی در لرستان کشت شده است.

وی عنوان کرد: سه هزار و ۵۰۰ تن کلزا در استان کشت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، بیان داشت: کشت دانه‌های روغنی باعث کاهش آفات و بیماری‌ها، کاهش مصرف سم، افزایش بهره‌وری در واحد سطح و... می‌شود.

شاهرخی، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که امسال بیش از هشت هزار تن انواع دانه‌های روغنی در لرستان برداشت شود.

وی تأکید کرد: این میزان، هزار تن بیشتر از سال گذشته خواهد بود.

کد خبر 6093656

دیگر خبرها

  • ۶ هزار هکتار از اراضی لرستان زیر کشت دانه‌های روغنی رفت
  • برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد
  • تولید ۱۰۰ هزار تن دانه‌های روغنی در اردبیل
  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت
  • افزایش یک و نیم برابری کشت دانه روغنی در پارس آباد
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید