Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-30@10:11:48 GMT

ظرفیت مناسب بودجه ۱۴۰۰ برای توسعه مناطق محروم

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۹۳۰۷۷

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس با تصویب و تدوین بودجه ۱۴۰۰ بستر خوبی برای توسعه مناطق محروم ایجاد کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از خانه ملت، آقای محمدباقر قالیباف در نشست عصر روز گذشته (دوشنبه) اعضای مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی، گفت: یکی از ظرفیت‌های خوبی که در بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور و برای اولین بار ایجاد شد، امکان سرمایه گذاری توسط بانک‌ها در مناطق محروم و پروژه‌های نیمه تمام با شروط تعیین شده براساس قانون بودجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: مشکل پروژه سیمان استان و سایر پروژه‌های نیمه کاره‌ای که در استان خراسان شمالی وجود دارد با این ظرفیت ایجاد شده در بودجه قابل حل، اما نیازمند پیگیری و تلاش مجدانه است و من نیز به عنوان رئیس مجلس از این کار حمایت خواهم کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس با تصویب و تدوین بودجه ۱۴۰۰ بستر خوبی برای توسعه مناطق محروم ایجاد کرد و اعتبارات محرومیت زدایی در این چارچوب پیش بینی شده است که برای حل مشکلات راه روستایی می‌توان از آن بهره برد، اما باید توجه کرد برای حل مشکلات استانی به ویژه در مورد پروژه‌های صنعتی و عمرانی نمی‌توان امید چندانی به سرمایه گذاری کلان دولتی داشت و باید جلب حمایت‌های بخش خصوصی و شرکت‌ها را مورد توجه قرار داد.

نمایندگان استان خراسان شمالی نیز در این نشست ضمن قدردانی از نظارت میدانی رئیس مجلس از استان‌های مختلف، تاکید کردند که این سفر‌ها امید را در مردم مناطق محروم زنده کرده است.

در این نشست سید محمد پاک مهر، علی جدی، امان الله حسین پور، محمد وحیدی و علی آذری اعضای مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی از بحران آبی علی رغم وجود منابع آبی مطلوب و آب‌های سطحی فراوان، پروژه‌های نیمه کاره با درصد پیشرفت فیزیکی بالا، گذرگاه مرزی غیرفعال باجگیران، عدم تخصیص سهیه سوخت مرزنشینان برخلاف سایر مناطق مرزی کشور، سطح پایین پوشش تامین اجتماعی، مشکل جاده‌های استانی و روستایی، غفلت از ظرفیت بالای کشاورزی استان خراسان شمالی را به عنوان بخشی از مشکلات این استان مطرح و گفته شد این چالش‌ها موجب رشد منفی جمعیت و کاهش اشتغال و پایین بودن شاخص‌های سرانه در حوزه‌های مختلف در خراسان شمالی شده است. برچسب ها: رئیس مجلس شورای اسلامی ، قالیباف ، خراسان شمالی ، مجمع نمایندگان ، بودجه 1400 ، مناطق محروم

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: رئیس مجلس شورای اسلامی قالیباف خراسان شمالی مجمع نمایندگان بودجه 1400 مناطق محروم استان خراسان شمالی مناطق محروم رئیس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۳۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت فضاهای آموزشی در مناطق محروم شهرستان دیر

فرماندار شهرستان دیر از همکاری خیرین و مشارکت صنایع در قالب مسئولیت‌های اجتماعی در ساخت فضاهای آموزشی در نقاط محروم شهرستان دیر خبر داد و گفت: در این راستا واحدهای آموزشی در روستاهای محروم بردخون دیر افتتاح و اجرایی شد. - اخبار استانها -

یونس باربرز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرستان دیر، با بیان اینکه یکی از رسالت‌های مهم صنایع به ویژه شرکت‌ها و مجتمع‌های بزرگ صنعتی توجه به مناطق پیرامونی است، اظهار داشت: در این عرصه شهرستان دیر در جوار منطقه ویژه پارس جنوبی دارای مشکلات مختلفی در زمینه زیرساخت‌های مورد مطالبه مردم است.

وی یکی از مطالبات مهم مردم در نقاط محروم شهرستان دیر را فضاهای آموزشی و ورزشی دانست و بیان کرد: در این حوزه در نشست با خیرین و شرکت‌های مختلف صنعتی و تولیدی طرح‌های مورد نظر برای اجرا ارائه شده است.

فرماندار دیر با اشاره به ساخت فضاهای آموزشی با همکاری خیرین و صنایع همجوار شهرستان دیر خاطرنشان کرد: با همکاری خیرین و مشارکت صنایع در قالب مسئولیت‌های اجتماعی در ساخت فضاهای آموزشی در نقاط محروم شهرستان دیر واحدهای آموزشی در منطقه بردخون دیر افتتاح شد.

باربرز از افتتاح فضای آموزشی در قالب 2 کلاس درس در روستای سجادیه بخش بردخون با اعتبار 10 میلیارد ریال خبر داد و گفت: این طرح در راستای افزایش جمعیت دانش‌آموزان و نیاز شدید این منطقه به فضای آموزشی با همکاری شرکت پتروشیمی متانول در شهرستان دیر احداث شده است.

فرماندار دیر تأکید کرد: با توجه به کمبود اعتبارات دولتی، برای ساخت کلاس درس نیازمند همکاری و مشارکت خیرین و شرکت‌های پیرامونی شهرستان دیر هستیم.

وی ضمن قدردانی از همکاری شرکت پتروشیمی متانول دیر در ساخت این واحدهای آموزشی اضافه کرد: این صنعت نیز یک مدرسه شش کلاسی با اعتبار 150 میلیارد ریال در روستای اولی شمالی شهرستان دیر اجرایی کرده است.

باربرز با اشاره به نیاز مردم محله « خور خندل » دیر به مدرسه تأکید کرد: تفاهم‌نامه احداث مدرسه 12 کلاسی در 2 طبقه توسط شرکت پتروشیمی متانول شهرستان دیر منعقد شده و به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • تشریح ظرفیت‌های فرهنگ ولایی خراسان شمالی در دهه کرامت ضروری است
  • افزایش ظرفیت صادراتی خراسان شمالی دستاورد نمایشگاه اکسپو است
  • در «جداول بودجه» به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است
  • ساخت فضاهای آموزشی در مناطق محروم شهرستان دیر
  • بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به ۱۴۰۲
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان
  • افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌های خراسان شمالی دارد
  • سایبرتراک مناطق محروم! (عکس)