Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار آذربایجان شرقی گفت: ظرفیت مهم و اساسی سامانه‌های جامع تجارت و انبارها و مراکز نگهداری کالا در رصد میزان تولید و عرضه اقلام ضروری شهروندان حائز اهمیت است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان ضمن تاکید بر کارشناسی دلایل کمبود گوشت مرغ در بازار افزود: دستگاه‌های متولی و مرتبط با سامانه‌های جامع تجارت از جمله سازمان صمت و جهاد کشاورزی استان نسبت به تسریع در ثبت اطلاعات واحدهای صنفی تولیدی و توزیعی گوشت مرغ در سامانه مذکور اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با بهره‌مندی از ظرفیت این سامانه‌ها می‌توان سوء نظر برخی افراد در عدم تعادل بازار مرغ را مدیریت کرد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نزدیکی ماه مبارک رمضان و تامین و توزیع مایحتاج شهروندان از جمله اقلام پروتئینی تاکید کرد.

در ادامه معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن تجارت آذربایجان شرقی هم با اشاره به اقدامات صورت گرفته در ثبت اطلاعات واحدهای تولیدی و توزیعی گوشت مرغ به ویژه برگزاری جلسات توجیهی در حضور مدیران کشتارگاه ها و واحدهای صنفی عرضه کننده گوشت مرغ گفت: الزام ثبت اطلاعات واحد ها از سه ماه پیش ابلاغ شده و تکمیل اطلاعات توسط مدیران واحدهای صنفی تا ۱۰ روز دیگر ادامه خواهد داشت.

یوسف پایدار افزود: طبق قانون هرگونه گردش کار در تولید و توزیع اقلام اساسی از جمله گوشت مرغ بدون ثبت اطلاعات واحدهای صنفی مرتبط، در سامانه جامع تجارت و انبار و ذخیره سازی کالا تخلف محسوب می شود.

در این جلسه مقرر شد در راستای تشکیل قرارگاه ملی ساماندهی گوشت مرغ، کمیته‌ای با این عنوان به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و دبیری سازمان جهاد کشاورزی استان نیز تشکیل شود.

براین اساس فرآیند مرتبط با تامین، تولید و توزیع گوشت مرغ بر عهده جهاد کشاورزی و نظارت بر نحوه اجرای قیمت مصوب بر عهده سازمان صنعت معدن و تجارت استان گذاشته شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی صنعت تولید آذربایجان شرقی واحدهای صنفی ثبت اطلاعات جامع تجارت گوشت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۳۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلافروشان، معترضان همیشگی شفافیت

یک اقتصاددان با اشاره به نقش سامانه جامع تجارت در ایجاد شفافیت در ساختار اقتصادی ایران، درباره مخالفت طلافروشان در ثبت دارایی خود در این سامانه گفت: اعضای این صنف همواره نسبت به بستر‌هایی که منجر به ایجاد شفافیت می‌شوند، معترض‌اند.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز-سعید ترکاشوند؛ «مرتضی افقه» اقتصاددان در گفتگو با بازارنیوز پیرامون مخالفت طلافروشان برای ثبت دارایی‌های خود در سامانه جامع تجارت ایران اظهار کرد: اعضای این صنف همیشه نسبت به پرداخت مالیات و ایجاد شفافیت اعتراض دارند. به عنوان مثال، چند سال پیش که موضوع مالیات بر ارزش افزوده مطرح شده بود، آنها نسبت به اجرای این سیاست مقاومت کردند. در آن برهه زمانی طلافروشان با پیش‌برد چنین رویکردی، دولت را مجبور کردند که اخذ مالیات بر ارزش افزوده را به تعویق بیندازد.


این اقتصاددان با بیان اینکه سامانه جامع تجارت به دنبال ایجاد شفافیت در دارایی طلافروشان است، گفت: این امر اتفاق بسیاری خوبی خواهد بود، اما دولت برای تحقق آن باید اقداماتی را به کار ببرد که از طریق آن بتواند اعتماد اعضای این صنف را به خود جلب کند.


وی همچنین با اشاره به عملکرد سامانه مودیان گفت: فلسفه راه اندازی این سامانه شفاف سازی درآمد تمامی مشاغل به ویژه شاغلان کسب و کار‌های های خاص است. اتصال دستگاه‌های کارت‌خوان به سامانه مودیان در نهایت منجر به شفاف سازی فضای اقتصادی کشور می‌شود.


وی خاطرنشان کرد: شفاف سازی فضای اقتصادی کشور به ضرر کسانی خواهد بود که فعالیت زیرزمینی دارند، بنابراین، طلافروشانی که می‌خواهند در فضای سالم و یا شفاف به فعالیت بپردازند، با اتصال داده‌های خود به سامانه‌هایی همچون مودیان و یا جامع تجارت هیچ مخالفتی نخواهند داشت. اعضای این صنف همواره نسبت به عملکرد بستر‌هایی که منجر به ایجاد شفافیت می‌شود، معترض‌اند.


افقه در پایان تصریح کرد: استفاده از سامانه‌های نوین یک اقدام قابل قبول و در عین حال منطقی برای هوشمندسازی روند مالیات ستانی از افراد محسوب می‌شود؛ لذا، نیاز است که در این باره تعامل مثبتی میان دولت و اصناف صورت بگیرد تا سیاست‌هایی که منجر به افزایش شفافیت اقتصاد ایران می‌شود بدون هیچ مشکلی به مرحله اجرا برسد.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: طلا فروشان ، سامانه جامع تجارت ، شفافیت ، مرتضی افقه ، شفافیت اقتصادی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000TAN

دیگر خبرها

  • بخشنامه جدید وزارت صمت برای طلافروشان
  • تسهیلات جدید مالیاتی برای طلافروشان + سند
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روزچهارشنبه هجدهم اردیبهشت
  • طلافروشان، معترضان همیشگی شفافیت
  • استخرهای شنا در آذربایجان شرقی نیازمند بازسازی اساسی هستند
  • تفاوت ثبت اطلاعات توسط صنف طلافروشان با سایر اصناف در سامانه جامع تجارت
  • فیلم| تخلفات صنفی طلا فروشان تبعات دارد
  • ۶۳ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی در کردستان تشکیل شد
  • ۶۳ پرونده برای واحدهای متخلف در کردستان تشکیل شد
  • قیمت روز مرغ و ماهی دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳