Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@02:47:50 GMT

تعطیلات داغ نوروز کرونای تهران را سرخ کرد

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۹۳۶۱۴

تعطیلات داغ نوروز کرونای تهران را سرخ کرد

به گزاررش ایرنا، نزدیک به ۱۴ ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور سپری می شود و در این مدت، مردم نقاط مختلف کشور به ویژه در استان تهران، شرایط سختی را به سبب حفظ سلامتی خود و خانواده هایشان سپری کردند؛ روزهایی که همه دوست داشتند به سرعت تمام شود، اما این ویروس کرونا بود و هست که هر روز ساز جدید کوک می کند و خبر و اثری تازه از خود بر جای می گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وضعیت کرونایی تهران قرمز شد؛ این آخرین خبری است که انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران، به رسانه ها اعلام کرد و این توضیح را افزود که هم اکنون ۱۰ شهرستان این استان در وضعیت نارنجی و قرمز قرار دارند و اجرای تمهیدات کاری در این شهرها الزامی است.

روز گذشته ۱۵ فروردین در نخستین جلسه شورای شهر تهران نیز رئیس و یکی از اعضای پارلمان شهری نگرانی خود را از وضعیت شیوع کرونا و شیوه های انتقال آن در ناوگان حمل و نقل عمومی اعلام کرد و این در حالی بود که از ابتدای هفته جاری، ستاد ملی کرونا، دورکاری یک سوم کارمندان را در اینگونه مناطق تصویب و ابلاغ کرد.

این تذکر شورایی ها و آخرین خبر استاندار تهران، در حالی است که دکتر ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در بامداد روز ۱۵ فروردین از احتمال قرمز شدن تهران و اصفهان در هفته آینده خبر داده و گفته بود که در صورت قرمز شدن تهران فقط مشاغل گروه اول می‌توانند به فعالیت‌های روزانه خود بپردازند؛ شرایطی که همان روز محقق شد.

معاون کل وزیر بهداشت این وضعیت را بر اساس آمار ثبت شده بیماران طی ۲ هفته گذشته پیش بینی و اعلام کرده بود که موج کرونا به غیر از خوزستان در تمام استان‌های کشور صعودی است و در تهران نسبت به ۲ هفته گذشته موارد سرپایی، بستری و فوت ۵۰ تا ۷۰ درصد افزایش داشته است.

تردد شهروندان کاهش یابد

استاندار تهران با تاکید بر کاهش تردد شهروندان نیز گفت: دورکاری ادارات در شهرهای نارنجی و قرمز بسیار لازم و ضروری است و در شهر تهران نیز حضور کارمندان باید به نصف کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه شاهد موج چهارم شیوع ویروس کرونا در بسیاری از استان های کشور از جمله تهران هستیم خاطرنشان کرد: استان تهران تجربه خوبی از مدیریت این ویروس داشته و ضروری است که شهروندان با کاهش تردد مانع از جهش این ویروس شوند.

محسنی بندپی همچنین بر اجرای طرح محله محوری شهید سلیمانی تاکید کرد و گفت: این طرح با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی، بسیج و سپاه در استان تهران توسعه پیدا می کند.

دورکاری تا دو سوم کارمندان

غلامرضا عباس پاشا معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار تهران با اشاره به اینکه تهران در شرایط قرمز قرار دارد، گفت: در ادارات با کار ضروری حداکثر تا ۵۰ درصد و ادارات با کار غیر ضروری حداکثر تا ۳۰ درصد می‌توانند کارمندان را به صورت حضوری به کار بگیرند.

وی اعلام کرد: بر اساس آخرین مصوبات ستاد ملی کرونا در شهرهای قرمز از جمله تهران حداکثر یک دوم کارمندان مشاغل ضروری و مهم باید به صورت حضوری فعالیت کنند یعنی می توانند حداکثر تا ۵۰ درصد به صورت حضوری از کارمندان استفاده کنند و سایر ادارات هم می توانند حداکثر تا ۳۰ درصد به صورت حضوری از کارمندان استفاده کنند یعنی دو سوم کارمندان به صورت دورکار، وظایف خود را باید انجام دهند.

عباس پاشا تاکید کرد: در تهران با توجه به اینکه در شرایط قرمز قرار گرفته است، برگزاری جلسات در صورت ضرورت باید حداکثر با ۱۵ نفر تشکیل شود و برگزاری جلسات غیر ضروری و بیش از این تعداد ممنوع است.

این نیز بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا اعلام شد که فعالیت مشاغل گروه های سه و چهار در شهرهای قرمز از جمله تهران ممنوع می شود.

پیشنهاد تعطیلی ۱۰ روزه تهران

این خبر به نقل از نادر توکلی، معاون درمان ستاد فرماندهی کرونای استان تهران در رسانه های مختلف پیچید که در جلسه عصر ۱۶ فروردین ستاد مدیریت کرونای استان تهران، پیشنهاد قرنطینه ۱۰ روزه تهران را به ستادملی مقابله با کرونا ارائه کرده است.

به گفته توکلی، در صورت تصویب این پیشنهاد در ستاد ملی مقابله با کرونا، همه مشاغل استان تهران به جز مشاغل گروه یک (مشاغل ضروری) به مدت ۱۰ روز تعطیل می شود.

همچنین در جلسه دیروز مصوب شد تا ۴۰ درصد از ۲۰ هزار تخت کاربردی در بیمارستان های استان تهران که به حدود هشت هزار تخت می رسد، برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا در حالت آماده باش قرار بگیرد.

هم اکنون از ۱۷۵ بیمارستان فعال در استان تهران ۱۷۳ مرکز درمانی با کرونا درگیر هستند.

تعطیلی مجدد تمامی باشگاه‌های ورزشی

رضا خرم رییس گروه نظارت بر فعالیت باشگاه‌های اداره‌کل ورزش و جوانان استان تهران نیز دیروز به ایرنا اعلام کرد: با دستور ستاد ملی کرونا فعالیت تمامی باشگاه های ورزشی از ۱۶ فرودین جاری تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

وی افزود: با قرمز شدن تهران هم اینک سه هزار باشگاه و مکان های ورزشی آبی و چند منظوره در حوزه های چهارگانه تهران (شمال غرب، شمال شرق، جنوب غرب و جنوب شرق) و شهرستان های ری و شمیرانات تعطیل شدند.

خرم بیان کرد که این تعطیلی ها تا رسیدن به شرایط زرد و آبی برای فعالیت مجدد ورزش ادامه خواهد داشت.

رییس گروه نظارت بر فعالیت باشگاه های اداره کل ورزش و جوانان استان تهران تاکید کرد: در صورت بی توجهی مدیران به دستور العمل ستاد ملی کرونا (فعالیت غیر قانونی) با آنها برخورد می شود.

خرم اضافه کرد: فعالیت ورزشی سایر شهرستان های استان نیز طبق نظر ستاد ملی کرونا و فرمانداری ها انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: فعالیت ورزشی رشته های انفرادی، کم برخورد، پر برخورد، رزمی و آبی تا اطلاع ثانونی تعطیل شد.

حال باید منتظر ماند و دید که طی ساعت ها یا روزهای آتی، آیا سیاست گذاران و تصمیم گیرندگان ملی فکری جدیدی برای مدیریت وضعیت کرونا در پایتخت با نزدیک به هشت میلیون نفر جمعیت ساکن و در استان تهران با بیش از ۱۴ میلیون نفر جمعیت خواهند کرد و تدابیری غیر از اعمال دورکاری و تعطیلی مشاغلی در پیش خواهند گرفت؟

برچسب‌ها کرونا انوشیروان محسنی بندپی ستاد ملی شهر تهران ایرنا استان تهران دانشگاه های علوم پزشکی پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا انوشیروان محسنی بندپی ستاد ملی کرونا انوشیروان محسنی بندپی ستاد ملی شهر تهران ایرنا استان تهران دانشگاه های علوم پزشکی اخبار کنکور استاندار تهران استان تهران ستاد ملی کرونا صورت حضوری قرمز شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۳۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، محسن رضایی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی، با بیان اینکه در سطح استان هزارو ۴۰۰ کانون فعالیت می کنند، گفت: از این تعداد ۱۵ کانون به صورت تخصصی در حوزه جمعیت و فرزندآوری فعالیت می کنند.

وی افزود: کانون فرهنگی و هنری شهدای قره باغ و حضرت فاطمه الزهرا (س) در ارومیه، حضرت فاطمه (س)، شهدای رهال و ائمه اطهار (ع) در شهرستان خوی، ثقلین، زینب کبری(س)، آل عبا، ذوالفقار، شیخ طوسی در شهرستان میاندوآب، شهدای اغول بیگ در شهرستان تکاب و کانون فرهنگی و هنری مکتب صادق در شهرستان نقده از جمله کانون های فعال در این حوزه هستند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی برگزاری کارگاه های مختلف با عنوان «می خواهم زنده بمانم»، «جامعه جوان‌تر، زندگی بهتر» «آسیب طلاق امروز، ناشی از ازدواج غلط دیروز»، برگزاری کلاس های مشاوره در راستای فرزند آوری و تبیین مسائل مختلف را از جمله فعالیت های کانون ها عنوان کرد.

رضایی ادامه داد: امام جماعت، هیات امنا، کانون‌های فرهنگی هنری و پایگاه‌های بسیج چهار رکن اساسی مساجد طراز است که باید در حوزه جوانی جمعیت به صورت جهادی فعالیت کنند.

وی گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی از ابزارهای پای کار آمدن مردم در جوانی جمعیت است و کانون‌های مساجد ابعاد فرهنگی کاهش جمعیت را تبیین کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی افزود: مسئله کاهش جمعیت و پیر بودن هرم سنی افراد جامعه، کاهش نرخ باروری، افزایش طلاق از جمله مسائلی است که سلامت جامعه را به شدت تهدید می‌کنند بنابراین کانون‌های مساجد باید برای رفع این مسائل تلاش مضاعف داشته باشند.

رضایی از مشارکت کانون‌های مساجد استان در رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت یاد کرد و تصریح کرد: این طرح از سوی ستاد ملی جمعیت برگزار می‌شود که ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان دبیر اجرایی این رویداد معرفی شده است.

دیگر خبرها

  • امام جمعه قم: برای امر به معروف و نهی از منکر هم‌افزایی کنید
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • هشدار پلیس فتا نسبت به افزایش فعالیت مجرمان سایبری در تعطیلات
  • هوای تهران در تعطیلات پایان هفته | هشدار برای آبگرفتگی تهران صادر شد
  • مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • این جاده‌ها تعطیلات آخر هفته یکطرفه می‌شوند
  • پیش‌بینی هوای تهران طی تعطیلات پایان هفته