Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فنی و نگهداری اداره ‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، از انجام عملیات موفقیت آمیز تعویض انرژی چین(Energy Chain ) و کابل های ترولی جرثقیل کانتینری شماره 18 بندر شهید رجایی با تلاش متخصصان داخلی این بندر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، محمدرضا پوررجبی گفت: در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و همچنین مقابله با شرایط متاثر از تحریمها ، مجموعه تیم فنی بندر شهید رجایی با بهره گیری از دانش بومی و استفاده از محصولات داخلی در بسیاری از زمینه ها از جمله دانش طراحی، ساخت و تعمیرات تجهیزات استراتژیک بندری  اقدامات و به توفیقات قابل توجهی در این زمینه ها دست یافته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد: چنین رویکردی به ساخت و ارتقاء مکانیزم های عملکردی در تجهیزات استراتژیک بندری همچون جرثقیل های تخلیه و بارگیری کانتینر(گنتری کرین) منجر شده که علاوه بر اشتغالزایی باعث کاهش خروج ارز از کشور شده است.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به تلاش‌های اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات خشکی بندر شهید رجایی برای خودکفایی کشور در زمینه تعمیر تجهیزات استراتژیک بندری اظهار داشت: بر همین اساس، پروژه تعویض انرژی چینEnergy Chain)  ) وکابل کشی سیستم ترولی و راه اندازی گنتری کرین شماره 18 در بزرگترین پایانه کانتینری ایران، طی 30 روز کاری و در ارتفاع 50 متر از سطح زمین و دریا با موفقیت به پایان رسید.

پور رجبی اعتبار اجرای پروژه جرثقیل ابر سازه یکهزار و 700 تنی را رقمی بالغ بر 40 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تیم فنی تعمیرات با سرپرستی متخصصان کار در ارتفاع، این اقدام مهم را با رعایت الزامات ایمنی طی 2 هزار نفر ساعت کار به انجام رساندند.

شایان ذکر است؛ با برخورداری از پیشرفته‌ترین پایانه ها و تجهیزات کانتینری و برخورداری از 30 دستگاه گنتری کرین انجام 85 درصد کل آمار جابجایی کالاهای کانتینری کشور را  برعهده دارد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تجهیزات بندری دانش بومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۵۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو عنوان کرد: ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات‌پزشکی به ۲۰ کشور آفریقایی

حمیدرضا اینانلو افزود: ۲۰ کشور آفریقایی و ۲۰۰ تاجر در اجلاس اخیر اقتصادی تجاری ایران و آفریقا حضور داشتند که با توجه به ظرفیت‌های صنعتی بالای کشورمان زمینه همکاری با آنان مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و بررسی شد.

وی با بیان توانمندی‌های ایران در عرصه سلامت، ادامه داد: ایران با توجه به پشتوانه بومی‌سازی که در حوزه صنعت دارو و تجهیزات پزشکی داشته است می‌تواند توانمندی خود را به کشورهای دیگر ارائه دهد، همچنین در حوزه  خدماتی که برای تجهیز بیمارستان و بیمارستان سازی لازم است، آمادگی داریم  به کشورهای آفریقایی کمک کنیم و این مراکز را با صد در صد تجهیزات پزشکی به مرحله بهره برداری برسانیم.

به گفته اینانلو، زمینه همکاری در مورد انتقال تکنولوژی و مشاوره صنعت دارو و تجهیزات پزشکی نیز با توسعه روابط با این کشورها امکان‌پذیر است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ایران می‌تواند توانمندی خود در حوزه صنعت دارو را به کشورهای دیگر ارائه دهد
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشورهای آفریقایی
  • مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو عنوان کرد: ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات‌پزشکی به ۲۰ کشور آفریقایی
  • ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات به ۲۰ کشور آفریقایی
  • سازمان بنادر و دریانوردی چه برنامه‌ای برای حضور دانش‌بنیان‌ها دارد؟
  • رویه‌های بندری در هرمزگان اصلاح می‌شود
  • چرا کاربست‌های پژوهشی در جامعۀ ایران زمینه زدوده هستند؟
  • زیرساخت‌های بندری استان بوشهر تقویت می‌شود
  • برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی در میبد
  • نظارت میدانی رئیس قوه قضائیه از فرآیند امور در بزرگترین و تخصصی‌ترین بندر کانتینری کشور