Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» سلمان اسحاقی درنشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۷ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون کشاورزی در رابطه با کیفیت تأمین و توزیع نهاده‌های دامی گفت: بلای اصلی کرونا نبوده بلکه اموری است که خدا به عقل تدبیر و برنامه‌ریزی خودمان محول کرده اما در آن مانده ایم.

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم توجه به شعارهای اعلامی مقام معظم رهبری طی ۱۰ سال اخیر افزود: مقام معظم رهبری در طول این سال‌ها همواره بر اقتصاد مقاومتی، تولید و جهش تولید تأکید داشتند، اگر به این موارد توجه می‌کردیم امروز با چنین مشکلاتی در تأمین نهاده‌های دامی و۲۰ کالای اساسی مواجه نبودیم اما متأسفانه طی این سال‌ها تنها به برگزاری جلسات، سخنرانی‌ها و بیانیه‌ها بسنده کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اگر دولت‌ها به شعارهای سال‌های اخیر توجه می‌کردند، امروز با مشکلات نهاده‌های دامی و تأمین ۲۰ قلم کالای اساسی مواجه نبودیم، تصریح کرد: بیش از نیمی از نهاده‌های دامی، جو بوده و این محصول تقریباً در هر آب و هوایی قابل کشت است اما به دلیل سیاست‌های غلط دولت‌ها در تعیین نرخ خرید تضمینی از کشاورزان به جای آن محصولاتی مانند هندوانه و خربزه کشت شد و ما به بزرگترین تولیدکننده این محصولات در جهان تبدیل شدیم و حال در تولید نهاده‌های دامی مورد نیازمان مانده‌ایم.

اسحاقی در رابطه با اختصاص ارز دولتی به نهاده‌های دامی تصریح کرد: نمی‌دانم مهمتر از نهاده دامی چه امری است که باید به آن ارز با نرخ دولتی اختصاص پیدا می‌کرد، متأسفانه در سال ۹۸، ۴۵۰ میلیون دلار و در سال ۹۹، ۱۴۵ میلیون دلار برای واردات نهاده‌های دامی تخصیص داده شد اما وارد کشور نشدند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: مردم نمی‌پذیرند که ما می‌توانیم روح‌الله زم‌ها و ریگی‌ها را دستگیر کرده، وارد کشور کنیم و به مجازات برسانیم اما با مفسدین اقتصادی که ارز دولتی دریافت کرده‌اند و به مردم خیانت می‌کنند، برخورد نمی‌شود. سازمان اطلاعات باید به این موضوع به صورت جدی ورود کند. نمی‌دانم سازمان تعزیرات و بازرسی چرا نسبت به این موضوع بی‌توجه‌اند. اگر نیاز است اطلاعات سپاه هم به آن ورود کند چرا که مبارزه با فساد یعنی همین موضوع.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نهاده‌های دامی که با ارز دولتی وارد کشور شدند به دست مصرف کننده نمی‌رسند و هیچ‌کس نسبت به آن پاسخگو نیست، افزود: نهاده‌های دامی که با ارز دولتی وارد کشور می‌شوند، وارد بازار سیاه شده و مشکلاتی را ایجاد می‌کنند از این رو دستگاه‌های نظارتی و امنیتی باید به این موضوع به صورت جدی ورود کرده و جلوی آن را بگیرند.

وی تصریح کرد: ۳۷ درصد بارندگی در کل کشور و ۵۶ درصد بارندگی در شرق کشور کاهش یافته است از این رو با خشکسالی مواجه هستیم، هشدار می‌دهیم اگر ۸ میلیون تن جو امسال وارد کشور نشود بخش عظیمی از دام‌های سبک و سنگین از دست خواهند رفت، وزارت جهاد کشاورزی فردا روزی اعلام نکند که نسبت به این موضوع اطلاع نداشته وگرنه برنامه‌ریزی می‌کرد، امروز از خانه ملت هشدار می‌دهم که نسبت به این موضوع توجه کرده و برای آن برنامه ریزی کنند در غیر این صورت با بحرانی مواجه می‌شویم که بعدها مورد لعن و نفرین مردم قرار خواهید گرفت.

منبع: نماینده

کلیدواژه: نهاده های دامی نهادهای نظارتی نهاده های دامی وارد کشور ارز دولتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۵۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین خسارت سیل به راههای مواصلاتی خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، آخوندی با بیان اینکه بیشترین خسارت ناشی از سیل در 48 ساعت گذشته به راههای مناطق شهرستان زیرکوه  و بخش ماژان خوسف وارد شده|، گفت: زیرساختهای آب ، حوزه کشاورزی و عمران شهری نیز دچار آسیب شده و به تعدادی از قنوات هم خسارت وارد شده است.

وی با بیان اینکه در برخی جاده ها همچنان آب شستگی اطراف آن و زیر جاده ها براثر سیلاب وجود داردافزود: به مردم و رانندگان توصیه می شود در صورت عبور در جاده های این مناطق بویژه راههای سمت قاین به حاجی آباد به دلیل نشست جاده در برخی مناطق مسیر مراقب باشند و از تردد در حاشیه جاده ها خودداری کنند تا دچار مشکل نشوند. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی همچنین با بیان اینکه طبق برآوردهای اولیه حدود 300 دام هم دراین مدت تلف شده اند ، افزود: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای امروز تا فردا هم به دلیل اشباع خاک و عدم نفوذ در آن ، احتمال وقوع رواناب و سیلاب در برخی مناطق استان وجود دارد .

وی با بیان اینکه خوشبختانه هیچگونه خسارت جانی در این مدت گزارش نشده ، گفت: با توجه به اطلاع رسانی به موقع و همکاری و همراهی مردم ، عشایر و روستائیان از حجم خسارتها تا حدودی کاسته شده اما ضروری است همچنان مردم به هشدارها توجه کافی داشته باشند و از تردد غیر ضرور خودداری کنند تا دچار آسیب نشوند.

آخوندی همچنین از شرایط نسبتا آرام پس از سیلاب در منطقه خبرداد و افزود: ایجاد ایمنی نسبی و ارزیابی خسارت در دستور کار دستگاهها و  ستاد مدیریت بحران استانداری قرار گرفته تا در اسرع وقت میزان خسارتهای ناشی از سیل  به بخشهای زیرساختی استان برآورد شود. 

 

دیگر خبرها

  • تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت دیوان عالی کشور
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند | واقعیت سفره مردم را هم منعکس نمی‌کنند
  • دستور مهم رئیسی؛ تخصیص ۳میلیون یورو برای دیوارکشی مرزهای ایران | اعلام جزئیات جدید از انسداد مرزها؛ اولویت‌ با کدام مرزهاست؟
  • تخصیص پروژه مسکن به بیش از هزار نفر از متقاضیان نهادهای حمایتی در استان
  • تخصیص پروژه مسکن به ۱۰۱۴ نفر از متقاضیان نهادهای حمایتی در استان زنجان
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • ۱۶ میلیارد یورو تعهد ارزی ایفا نشده در کدام سیاه چاله اقتصادی مخفی بود؟
  • نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد
  • بیشترین خسارت سیل به راههای مواصلاتی خراسان جنوبی