Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-02@03:53:11 GMT

ظریف دیدار با مقام های ازبکستان را پرثمر خواند

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۹۶۱۱۸

ظریف دیدار با مقام های ازبکستان را پرثمر خواند

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در توئیتی با اشاره به روابط دیرینه ایران و ازبکستان، گفت و گو با رئیس جمهور آن کشور و همتای ازبکستانی خود را پرثمر توصیف کرد.

ظریف نوشت: از دیدار با میر ضیایف، رئیس‌جمهور و کامیلوف وزیر خارجه ازبکستان خرسند شدم.

وزیر امور خارجه از گفت‌وگوهای پرثمر مبتنی بر پیشینه «روابط هزار ساله‌» دو کشور برای پیشبرد «همکاری‌های دوجانبه و منطقه ای» نوشت و افزود: ایستگاه‌های بعدی قرقیزستان، قزاقستان و ترکمنستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد جواد ظریف که به منظور دیدار و گفتگو با مقامات جمهوری ازبکستان در تاشکند به سر می‌برد بعدازظهر امروز با شوکت میر ضیایف رییس جمهور ازبکستان دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه دو کشور گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار با تشریح آخرین تحولات روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، علاقمندی ایران به توسعه همکاری‌ها با جمهوری ازبکستان و در چارچوب ظرفیت‌های گسترده موجود در حوزه همکاری‌های دو کشور را مورد تاکید قرار داد.

میر ضیایف هم با تاکید بر اهمیت روابط دوکشور و ضرورت گسترش همکاری‌های فی‌مابین، برگزاری چهاردهمین دور کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دوکشور در فاصله زمانی کوتاه تر را مورد تاکید قرار داد.

در این دیدار علاوه بر موضوعات دوجانبه، تحولات روند صلح در افغانستان و همچنین همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های بین المللی نیز مورد گفتگو وتبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه از امروز سفر منطقه ای خود به چهار کشورآسیای مرکزی را از ازبکستان آغاز کرده است. وی امروز با همتای ازبکستانی خود درباره توسعه روابط دوجانبه بحث و تبادل نظر کرد.

ظریف امروز همچنین از مرکز تمدن اسلامی تاشکند بازدید کرد./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: وزیر امور خارجه دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۶۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام ارشد حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا

رئیس اداره سیاسی حماس در خارج سامی ابوزهری امروز چهارشنبه، اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا را تلاشی برای اعمال فشار بر حماس و تبرئه رژیم اشغالگر دانست.

به گزارش مشرق، رئیس اداره سیاسی جنبش حماس در خارج، اظهارات وزیر خارجه آمریکا آنتونی بلینکن مبنی بر اینکه «حماس مانع دستیابی به توافق آتش‌بس و تبادل اسرا است» را تکذیب کرد.

سامی ابوزهری در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز تصریح کرد که «چنین اظهاراتی از بلینکن بعید نیست زیرا معروف است که وی بیشتر وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا». این اظهارات برای اعمال فشار بر حماس و تبرئه رژیم اشغالگر طرح می‌شود.

وی تاکید کرد که حماس هنوز در حال بررسی آخرین پیشنهاد ارائه شده در باره آتش‌بس است و این نخست‌وزیر رژیم اشغالگر بنیامین نتانیاهو است که مانع دستیابی به توافق می‌شود.

این در حالی است که یک منبع بلندپایه مصری در گفت‌وگو با شبکه خبری «القاهره» از تداوم تلاش‌ها برای دستیابی به آتش‌بس در فضایی مثبت و تداوم رایزنی‌های دولت مصر با طرف‌های مختلف برای رفع اختلافات میان طرفین خبر می‌دهد.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت 
  • مقام ارشد حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • ظریف: خیلی‌ها فکر می‌کنند آمریکا ابر قدرت است اما امروز چیزی به نام قدرت هژمون نداریم / اسرائیل هیچ وقت پای کسی نخواهد ایستاد + فیلم
  • ابراز خرسندی امیرعبداللهیان از پیشرفت های صورت گرفته در روند روابط ایران و بورکینافاسو
  • ترافیک خارجی در اتاق تجارت
  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات
  • وزیر خارجه آمریکا : روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می شود
  • «حماس» باید در تشکیل کشور فلسطین مشارکت داشته باشد
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات