Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی تهوری روز سه‌شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: طرح نظارتی ویژه نوروز ۱۴۰۰ از نیمه بهمن سال گذشته آغاز شد و تا ۱۵ فروردین امسال ادامه داشت.

وی افزود: در این طرح با اولویت نظارت بر شبکه تولید کالاهای اساسی و رسیدگی به گزارش‌های رسیده به ستاد خبری ۱۲۴ و شکایات مردمی، بازرسان و کارشناسان سازمان صمت به صورت مداوم بازار را مورد رصد و پیگیری قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهار داشت: در این طرح ۲۱ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی استان انجام شد که در نهایت پس از بررسی‌های صورت گرفته ۵۷۷ پرونده تخلف به ارزش ۳۰۰ میلیارد و ۳۷۴ میلیون و ۵۰۲ هزار ریال تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

وی گفت: بیشترین پرونده‌های تشکیل شده در این مدت در گروه کالایی مواد پروتئینی، پوشاک، کیف و کفش، میوه و خدمات عمومی بوده است.

تهوری افزود: عرضه خارج از شبکه، درج نکردن قیمت، ارائه نشدن فاکتور خرید و گرانفروشی از عمده تخلفات واحدهایی بوده که شناسایی شده است.

وی با قدردانی از همکاری شهروندان در اعلام گزارش تخلفات اقتصادی به سامانه ۱۲۴ بیان کرد: در این مدت بیش از ۸۷۰ مورد گزارش مردمی از طریق ستاد خبری سازمان دریافت شد که ۴۷۳ گزارش در دستور ثبت و پیگیری قرار گرفت که در نهایت از این تعداد ۹۰ مورد تخلف شناسایی شد.

برچسب‌ها خراسان جنوبی قیمت کالا ستاد تنظیم بازار سازمان تعزیرات حکومتی نوروز 1400

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خراسان جنوبی قیمت کالا ستاد تنظیم بازار خراسان جنوبی قیمت کالا ستاد تنظیم بازار سازمان تعزیرات حکومتی نوروز 1400 اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۶۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان

مدیرکل اداره صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان، یادگار احمدی اظهار کرد: در آستانه نوروز و ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضا برای برخی اقلام خوراکی، کالاهای اساسی، پوشاک و کیف و کفش، طرح نظارت و بازرسی ویژه این ایام که از یکم اسفند سال گذشته آغاز و تا پانزدهم فروردین سال جاری ادامه داشت، تعداد ۳۴۰۰ فقره بازرسی از واحدهای صنفی انجام شده است.

وی افزود: در این بازرسی‌ها که توسط بازرسان و کارشناسان نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت و اتاق‌های اصناف شهرستان‌ها و با مشارکت سایر دستگاه‌های ذیربط از واحدهای صنفی استان انجام شد، تعداد ۵۹۳ مورد تخلف صنفی ثبت و ۵۱۰ پرونده تخلف تشکیل شده است.

مدیرکل اداره صنعت، معدن و تجارت استان سمنان خاطرنشان کرد: این تخلفات اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی، درج نشدن قیمت و نصب نرخ‌نامه و ارائه نکردن فاکتور به ارزش ریالی بالغ بر ۱۹ میلیارد و ۲۵ میلیون و ۳۷۰ هزار ریال کشف شد که جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

احمدی تصریح کرد: در این طرح نظارتی، تعداد ۱۵۲ مورد شکایت و درخواست مردمی به سامانه پاسخگویی به شکایات اداره کل صمت استان اعلام شد که از این تعداد، ۹۰ مورد توسط بازرسان اداره کل رسیدگی و ۶۲ مورد نیز در دست بررسی است.

کد خبر 748758

دیگر خبرها

  • جریمه ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی قاچاقچیان کالا در شیراز
  • گرانفروشی برای یک واحد قصابی در کرمانشاه گران تمام شد
  • ضبط ۲ دستگاه موتور سیکلت خارجی غیرمجاز
  • پرونده قاچاق ۸۰۰۰ لیتر گازوئیل در دادگستری یاسوج رسیدگی شد
  • جریمه ۲۰ میلیارد ریالی مدرسه غیر انتفاعی در اردبیل
  • آجیل فروش گران‌فروش در زنجان جریمه شد
  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • مقصر هدر رفت ۳۰ هزار لیتر نفت کوره محکوم شد
  • یک مدرسه غیر انتفاعی به دلیل اضافه دریافتی ۲۰ میلیارد جریمه شد
  • جریمه برای گرانفروشی خودرو