Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا؛  اواخر دسامبر سال ۲۰۱۹ و زمستان سال ۹۸ خبری از شیوع کروناویروس در چین و چند کشور دیگر مخابره شد، ویروسی که در کمتر از چند هفته جهان را  به هم ریخت و حتی ورزش هم از این ویروس در امان نماند.

در آن مقطع ورزشکاران ۲۰۶ کشور جهان خود را برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو آماده می‌کردند که ویروس کرونا معادلات را برهم زد و حتی المپیک را به تاخیر انداخت و برخی کشورها در همان ماه‌های اولیه یعنی فروردین ماه ۹۹ برای ایمنی ورزشکاران خود قبل از تعویق بازی‌ها انصراف خود را اعلام کردند؛ نظیر کانادا، استرالیا و انگلیس.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته در همان مقطع نیوزیلند را در آستانه انصراف برد.

این انصراف‌ها کمیته بین‌المللی المپیک را با چالش روبرو کرد که در جدیدترین تصمیمات خود در آن مقطع المپیک توکیو را یک سال به تعویق انداختند تا چاره‌ای تدبیر کنند.

اما رییس کمیته بین‌الملی المپیک که در اواخر سال ۲۰۲۰ از کشور میزبان بازی‌ها بازدید کرده بود و ژاپن را مهیای این رویداد عظیم با چندین سناریو برای ایمن ماندن ورزشکاران از ویروس کرونا دید.

۱- راه‌اندازی مرکز تخصصی بیماری‌های عفونی

۲- راه‌اندازی پایگاه سلامتی و بهداشتی در دهکده ورزشکاران بازی‌های المپیک

۳- آزمایش و تهیه بسته‌ای از دستورالعمل‌های امنیتی و ضدکرونایی که یکی از تکنولوژی‌های برتر برای آزمایش در داوطلبان استفاده از مچ بندهای حرارتی با کیت کریستال مایع حساس به حرارت است و بر روی مچ دست به‌منظور تشخیص میزان مجاز حرارت بدن بکار می‌رود که در تشخیص زودهنگام کووید-۱۹ استفاده خواهد شد.

۴- قرنطینه ۱۴ روزه ورزشکاران

۵- جهت ایمن نگه داشتن این رویداد حذف حضور سلبریتی‌ها در مراسم حمل مشعل المپیک

۶- راه‌اندازی مرکز نظارت بر سلامت برای کنترل بازدیدکنندگان و گردشگران از این کشور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو 

۷- تلقیح واکسن کرونا به ورزشکاران در المپیک توکیو  

۸- جدیدترین سناریو  هزینه بیش از ۹۰۰ میلیون دلاری برای اقدامات پیشگیرانه مرتبط با ویروس کرونا

۹- برگزاری محدود مراسم افتتاحیه و اختتامیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۰  

اما میزبان بازی‌های المپیک با توجه به ظهور مدل جهش یافته خطرناک این ویروس مرگبار در اروپا و برخی از کشورها ورود مسافران خارجی به کشور را تا پایان سال گذشته ممنوع کرده است.   

با این رویه توماس باخ اعلام کرد: انتظار ندارم که هیچ کشوری بخاطر ویروس کرونا بخواهد سال آینده از بازی های المپیک انصراف دهد. همه ورزشکاران می‌توانند سال آینده در المپیک شرکت کنند حتی اگر در کشور آنها آمار ابتلا به ویروس کرونا بالا باشد.

وی گفته بود ورزشکاران هیچ مسئولیتی در قابل ویروس کرونا ندارند و اگر تست آنها منفی باشد و از مقررات ایمنی پیروی کنند می‌توانند فرصت شرکت در المپیک را داشته باشند. همه ۲۰۶ کشور عضو کمیته بین‌المللی المپیک هم مصمم و پر از امید، منتظر المپیک هستند.

حال با واکسینه شدن برخی ورزشکاران جهان که همچنان این روند ادامه دارد،  امروز خبری مبنی بر انصراف کشور کره‌شمالی از حضور در بازی‌های المپیک منتشر شد.  در حالی که هفته گذشته کره‌جنوبی پیشنهاد برگزاری مشترک بازی‌های المپیک ۲۰۳۲ با کره‌شمالی را به کمیته بین‌المللی المپیک داده است. کره‌شمالی در حالی  انصراف داد که کره‌جنوبی و ژاپن فکر می‌کردند، می‌توان از این رویداد ورزشی در عادی‌سازی روابط با پیونگ‌یانگ استفاده کرد.

هرچند کره‌شمالی از ماه ژانویه سال گذشته (۲۰۲۰) مرزهای خود را برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا بست و این کشور را با فشار شدید اقتصادی روبرو کرد. کشوری که پیش از بحران همه‌گیری ویروس کرونا هم به دلیل تحریم‌های گسترده آمریکا با بحران اقتصادی شدیدی روبرو بود.

اما «یوشی‌هیده سوگا»  نخست‌ وزیر جدید ژاپن در آبان ماه ۹۹ در یک پیام ویدئویی برای هفتاد و پنجمین جلسه مجازی مجمع عمومی سازمان ملل برای عادی‌سازی روابط اعلام کرده بود که آمادگی دارد بدون هرگونه پیش‌شرطی با «کیم جونگ اون»  رهبر کره شمالی دیدار و گفت‌وگو کند. البته هیچ روابط دیپلماتیکی بین ۲ کشور ژاپن و کره‌شمالی وجود ندارد.

با این حال رئیس جمهوری کره‌جنوبی هم در آخرین اظهارات خود در ۱۱ اسفندماه ۹۹ در مراسم صد و دومین سالگرد  روز جنبش استقلال که در سئول سخنرانی می‌کرد، گفت: این بازی‌ها می‌تواند فرصتی برای گفت و گو بین کره‌جنوبی و ژاپن، کره‌جنوبی و کره‌شمالی، کره‌شمالی و ژاپن و کره‌شمالی و آمریکا فراهم کند. کره‌جنوبی با ژاپن به منظور موفقیت در بازی‌های المپیک توکیو همکاری می‌کند که می‌تواند کمکی برای ۲ کشور به منظور برون رفت و احیای ناکامی‌های اقتصادی و اجتماعی ناشی از پاندمی کرونا به حساب بیاید.

سخنرانی «مون جائه این» در حالی ایراد شد که روابط پیونگ‌یانگ با سئول و توکیو پس از شکست مذاکرات خلع سلاح اتمی با آمریکا در سال ۲۰۱۹ و در زمان رییس جمهوری وقت دونالد ترامپ رو به وخامت گذاشته است.

سئول که به دنبال بهره بردن از المپیک توکیو همانند بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ است، امید دارد این بازی‌ها به احیای دیپلماسی با کره‌شمالی با وجود پاندمی کرونا و قطع روابط کره‌شمالی با جهان شود و کره و ژاپن بتوانند اقتصاد خود را که از پاندمی کرونا به شدت ضربه خورده، احیا و به صورت مشترک، یک نظم جدید را در دوره پساکرونا ایجاد کنند.

به نظر می‌رسد این اقدام پیونگ‌یانگ پاسخی به اظهارات مقامات ارشد کره‌جنوبی و ژاپن در عادی سازی روابط با کره‌شمالی است.  حال باید دید برداشت توکیو و سئول از تصمیم کره‌شمالی دیپلماتیک است.

سی و دومین دوره بازی‌های المپیک توکیو با یک سال تاخیر به دلیل شیوع جهانی ویروس کرونا  اول مرداد ماه امسال  برگزار می‌شود که مشعل المپیک هم پنجم  فروردین ماه امسال در فوکوشیما روشن شد.

برچسب‌ها ژاپن المپیک توکیو پیونگ یانگ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ژاپن المپیک توکیو پیونگ یانگ ژاپن المپیک توکیو پیونگ یانگ اخبار کنکور بازی های المپیک المپیک توکیو ویروس کرونا کره جنوبی پیونگ یانگ کره شمالی کمیته بین بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۷۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران شیوع کرونا هستیم

رئیس‌ کل سازمان نظام پرستاری گفت: سازمان نظام پرستاری پیشنهاد ویژه‌ای در خصوص به‌کارگیری و استخدام نیروهای دوران کرونا داشته است و مجدانه پیگیر این موضوع مهم هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نظام پرستاری، محمدتقی جهان‌پور اظهار کرد: پیش‌نویس لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران که در ۳۱ ماده تنظیم و پیشنهادات سازمان نظام پرستاری مضاف بر مواد پیشنهادی معاونت پرستاری در ۱۲ ماده ارائه شده است که مهم‌ترین محورهای آن استخدام پرستاران همگام با توسعه تخت‌های بیمارستانی و نیاز کشور، تأمین معیشت و رفاه پرستاران و حمایت‌های گسترده جهت جبران خدمت، آینده‌سازی حرفه‌ای و تخصصی پرستاری، تکریم از بازنشستگان و اجرای صحیح قوانین حوزه پرستاری مانند قانون مشاغل سخت و زیان‌آور با مشارکت همه ذی‌نفعان مورد ویرایش و تدوین قرار گرفته است.

وی افزود: سازمان نظام پرستاری پیشنهاد ویژه‌ای در خصوص به‌کارگیری و استخدام نیروهای دوران کرونا داشته است و مجدانه پیگیر این موضوع مهم هستیم، نسبت پایین پرستار به تخت در مقایسه با استانداردهای حداقلی، علاوه بر کاهش کیفیت خدمات درمانی و مراقبتی، اهمیت جذب و استخدام نیروهای جدید، به خصوص بازجذب نیروهای باتجربه دوران کرونا را بیشتر می‌کند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری ادامه داد: تدوین این لایحه گامی مهم در جهت حمایت از حقوق پرستاران و ارتقای جایگاه این قشر فداکار در نظام سلامت کشور محسوب می‌شود و می‌توانیم، شاهد بهبود کیفیت زندگی و کاری پرستاران و افزایش انگیزه و رضایت شغلی آنها و در جهت ارتقای سلامت مردم باشیم.

جهان‌پور گفت: ظرفیتی که سازمان نظام پرستاری دارد، یک شبکه بزرگ اجتماعی است که دارای ۱۵۹ هیئت‌مدیره در سراسر کشور است، مجموعه این هیئت‌مدیره‌ها و سازمان مرکزی می‌تواند واسط بین مردم و حِرَف با حاکمیت باشد، بنابراین ارج نهادن به مجموعه‌های گروه صنفی و حرفه‌ای و انجمن‌های علمی از دغدغه‌های مهم ما است و می‌تواند در سیاست‌گذاری‌ها به ما کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال منویات مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه پرستاران و درخواست مسئول پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی نهاد ریاست‌جمهوری مبنی بر پیگیری مطالبات این قشر زحمت‌کش، سازمان نظام پرستاری کل کشور پیشنهادات خود را جهت غنای بیشتر لایحه حمایت مادی و معنوی به وزارت بهداشت ارائه داده است.

کد خبر 751700

دیگر خبرها

  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران شیوع کرونا هستیم
  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران کرونا هستیم
  • بازی اتمی بن‌سلمان/ بازگشت ایران و عربستان به عصر تنش؟
  • امیرعبداللهیان: در مسیر بازگشت روابط عادی دیپلماتیک بین ایران و مصر هستیم
  • درخواست جالب غربی ها ۲روز قبل از زدن اسرائیل | توافق نانوشته‌ ایران و طرفهای غربی درباره غزه | خبر مهم درباره بازگشت روابط دیپلماتیک با این کشور
  • همه‌چیز برای یک آتش‌بس پایدار در غزه فراهم است/ قبل از عملیات «وعده صادق» هشدار دادیم اگر آمریکا اقدامی کند پاسخ ما فوری و قطعی خواهد بود/ ایران و مصر خواهان برقراری روابط دیپلماتیک هستند
  • ایران و مصر خواهان برقراری روابط دیپلماتیک هستند
  • اشلی یانگ: سبک مورینیو با فلسفه منچستریونایتد همخوانی نداشت
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • کمک از دانشجویان برای اثاث کشی خانه استاد/ انصراف از دانشگاه به دلیل رفتارهای زشت استاد