Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@14:00:58 GMT

جولان سینمای ایران در آسیا،‌ اروپا و آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۹۹۲۸۳

جولان سینمای ایران در آسیا،‌ اروپا و آمریکا

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، نخستین حضور سینمایی ایران به فیلم مسخ در مسلخ به کارگردانی جواد دارایی اختصاص دارد که قرار است در جشنواره‌ای آمریکایی رقابت کند.

این فیلم به تهیه کنندگی مهدی کوه‌زاده در هفتمین حضور جهانی خود در هفدهمین جشنواره بین المللی «آسیایی آمریکایی هیوستون» به نمایش در می‌آید.

جشنواره فیلم «آسیایی آمریکایی هیوستون» از ۳ تا ۱۳ ژوئن برابر با ۱۳ تا ۲۳ اردیبهشت با رعایت تمامی شیوه نامه های بهداشتی و با برگزاری کارگاه آموزشی، نمایش فیلم‌های بلند کوتاه و مستند و جلسات پرسش و پاسخ در ایالت تگزاس در شهر هیوستون برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جشنواره آسیایی آمریکایی هیوستون زیر نظر بنیاد OCA در سال ۲۰۰۴ کار خود را آغاز کرد.

در فیلم مسخ در مسلخ هنرمندانی چون فریبا طالبی، سعید احمدی، فریبا ترکاشوند، فوژان احمدی، مهشید خسروی، ایمان صراف، آرزو بلالی دهکردی، فرحناز منافی ظاهر، رحمت شکرخنده، سارینا یوسفی، محمد اقلیمی بابانظر، امیر عباس قضایی، آوین کوه زاده، عسل شکری، خورشید حق مرادی، وانیا علیزاده و نادیا کلیوند ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم سینمایی مسخ در مسلخ با مدیریت تولید گابریل بروسن، محصول مشترک سینمای ایران، آلمان و کانادا است.

«یه وا» از تماشاگران جشنواره ایتالیایی جایزه گرفت

اما دیگر فیلم بلند سینمای ایران یه وا توانست نظر تماشاگران جشنواره فیلم فرانکوفون ایتالیا را جلب کند و جایزه این بخش را از آن خود کند.

این فیلم به نویسندگی و کارگردانی آناهید آباد، برنده جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم فرانکوفون (Francophone Film Festival) شد.

یه وا محصول مشترک کشورهای ارمنستان و ایران است که در جشنواره‌های دیگری مانند مونترال، ونیز، میل‌ولی، پالم‌اسپرینگز، کلیوند، کوتبوس و… شرکت کرده و از دوازدهمین جشنواره فیلم انار، پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم زردآلوی طلایی ایروان، هفدهمین «جشنواره کینو شوک» روسیه، جشنواره فیلم نیویورک و… موفق به دریافت جوایزی شده است.

این فیلم روایت داستانی است که به مسائل اجتماعی انسان معاصر می‌پردازد و از جمله فعالیت‌های بنیاد سینمایی فارابی در حوزه تولید مشترک محسوب می‌شود.

نارینه گریگوریان، شانت هوهانیسیان،  سرگئی توماسیان، ورِژ کاسونی، مارجان آودیسیان و رُزی آویدیسیان بازیگران فیلم سینمایی یه وا هستند.

«داغی» مهمان ژاپنی ها می‌شود

آخرین حضور این روزهای سینمای ایران در جشنواره‌های خارجی به فیلم کوتاه داغی به کارگردانی فاطمه محمدی مربوط است که برای حضور در بیست و سومین دوره جشنواره شورت شورتز ژاپن انتخاب شد.

«شورت شورتز» یکی از معتبرترین جشنواره‌های فیلم کوتاه در دنیا است که برنده جایزه بزرگ آن به آکادمی اسکار معرفی خواهد شد.

در این جشنواره به بهترین فیلم کوتاه، بهترین انیمیشن، بهترین فیلم کوتاه ساخته شده با اسمارت فون، بهترین فیلم کوتاه غیر داستانی (مستند و تجربی) و به بهترین فیلم از نگاه تماشاگران جوایز نقدی داده خواهد شد.

همچنین بهترین فیلم کوتاه داستانی و غیرداستانی جشنواره به آکادمی اسکار معرفی خواهند شد.

این فستیوال در ژوئن ۲۰۲۱ و در تاریخ ۲۱ تا ۳۱ خرداد ماه در ژاپن برگزار می شود.

در خلاصه داستان داغی آمده است: حفیظ هر شب با شنیدن صدای تیراندازی به مرز می رود تا از وسایل بجا مانده از اجساد ارتزاق کند که یک شب با یک زن و کودک خردسالش که در گوشه ای مخفی شده اند مواجه می شود.

عاطفه امینی، مجتبی بیطرفان، زینب جعفری ۳ بازیگر این فیلم کوتاه هستند.

برچسب‌ها زینب جعفری یه وا سینمای ایران در جهان بنیاد سینمایی فارابی فریبا طالبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زینب جعفری یه وا سینمای ایران در جهان زینب جعفری یه وا سینمای ایران در جهان بنیاد سینمایی فارابی فریبا طالبی اخبار کنکور بهترین فیلم کوتاه جشنواره فیلم سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۹۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«اتاق فرار» پرمخاطب‌ترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی گروه سینمایی «هنر و تجربه»، بسته فیلم کوتاه «اتاق فرار» مورد استقبال مخاطبان، هنرمندان و چهره‌های فرهنگی قرار گرفت و توانست عنوان پرمخاطب‌ترین بسته فیلم کوتاه را در میان ۱۰ بسته اکران شده در «هنر و تجربه» را از آن خود کند.

بسته فیلم کوتاه «اتاق فرار» که شامل ۵ فیلم کوتاه «مورس» ساخته روناک جعفری، «اسپاسم» ساخته صحرا اسدالهی، «نفس نکش» ساخته میلاد نسیم سبحان، «رویای نیمه‌جان» ساخته آرمین اعتمادی و «گوشت تلخ» ساخته فرید حاجی است.

در گروه سینمایی «هنر و تجربه» (از سال ۹۸ تاکنون) بسته ۵ فیلم کوتاه «یلدای کوتاه»، بسته ۶ فیلم کوتاه «۱۰۸ دقیقه در یک قرن»، بسته ۶ فیلم کوتاه «بازگشت کوتاه»، بسته ۵ فیلم کوتاه «وضعیت قرمز»، بسته ۵ فیلم کوتاه «پنجِ گان کوتاه»، بسته ۵ فیلم کوتاه «یک سانس؛ چند رویا»، بسته ۵ فیلم کوتاه «ژانر وحشت» و بسته ۶ فیلم کوتاه «ژنریک؛ شش فیلم شش نگاه» پیش از این اکران شده بود.

گروه سینمایی «هنر و تجربه» به پیشنهاد و استقبال فیلمسازان جوان حوزه فیلم کوتاه از سال گذشته تاکنون اکران ۲۱ فیلم کوتاه را در کارنامه خود ثبت کرده است.

بلیت‌فروشی بسته فیلم کوتاه «اتاق فرار» در سامانه‌های بلیت‌فروشی سینماتیکت، ایران تیک، آی تیکت و گیشه هفت همچنان ادامه دارد.

کد خبر 6090042

دیگر خبرها

  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...
  • درآمد میلیون دلاری شبکه‌های ماهواره‌ای از سینمای ایران! چرا و چگونه؟!
  • «اتاق فرار» پرمخاطب‌ترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه»
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد
  • تولید سه فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد
  • ۳ فیلم کوتاه داستانی در مهاباد تولید شد
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • عکس| ترانه علیدوستی در ۲۰ سالگی
  • توانمندی‌های تئاتر ایران ناب است/ در حال رایزنی با کشورهای شرق آسیا و اروپا برای اجرا هستیم