Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@20:06:09 GMT

نظارت و کنترل‌های بهداشتی ضامن سلامت جامعه است

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۹۹۳۱۷

نظارت و کنترل‌های بهداشتی ضامن سلامت جامعه است

محمد شاه ویسی مدیر شبکه بهداشت و درمان بانه گفت: در ایام تعطیلات نوروز، بازرسی‌های مشترکی با تعزیرات، اماکن، دامپزشکی، صمت، اصناف و سایر ارگان های مرتبط انجام شده تا به واسطه آن خدمات بهتری به مردم ارائه شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد شاه ویسی مدیر شبکه بهداشت و درمان بانه در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، با اشاره به اینکه نظارت و کنترل های بهداشتی ضامن سلامت جامعه است، اظهار کرد: در ابتدای سال جدید تا کنون در راستای حفظ و ارتقاء سلامت شهروندان و مسافران نوروزی، مرکز بهداشت بانه در ساعات اداری و غیر اداری و با بهره گیری از کلیه امکانات نسبت به نظارت و کنترل های بهداشتی و جوابگویی به شکایت های بهداشتی و غیره در سطح شهرستان اقدام نموده  است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهم فعالیت های مرکز بهداشت افزود: در بازه زمانی ۲۵ اسفندماه تاکنون تعداد بازرسی بهداشتی به عمل آمده ۲۱۷۴ مورد بوده و تعداد ۱۴۱ اخطار صادر شده است، تعداد موارد معرفی شده به مراجع قضایی ۱۴ مورد بوده که ۹ مورد آن منجر به پلمپ شده است.   شاه ویسی عنوان کرد: در راستای اجرای طرح سلامت نوروزی شهروندان  ۴۵۸ مورد تست PCR توسط مرکز منتخب کوید ۱۹ انجام شده و ۵۴۲ مورد رپید تست توسط تیم‌های رهگیری بیماری کرونا با مراجعه به منازل صورت گرفته است، بازرسی اکیپ سلامت محیط و کارشناسان بهداشت حرفه ای در شیفت صبح و عصر از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی سطح شهر انجام شده است.   شاه ویسی با اشاره به اینکه ۹ تالار پذیرایی در بانه پلمب شده است تشریح کرد: در راستای اجرای مصوبات ستاد کرونای شهرستان بانه ۹ تالار پذیرایی در این شهر پلمب شد، این تالارها به رغم هشدارهای جدی ستاد مقابله با کرونا و توصیه‌های اکید متولیان حوزه سلامت شهرستان اقدام به برگزاری مراسم  بدون مجوز و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی کرده بودند.   وی اضافه کرد: غربالگری سلامت روان برای ساکنین محله بانه کهنه در راستای اجرای برنامه حمایتهای روانی_اجتماعی در بلایا و حوادث غیر مترقبه پس از حادثه انفجار مواد منفجره در این محله،به منظور شناسایی افرادی که دچار آسیب روانی شده اند انجام شد.   شاهویسی در پایان خاطر نشان کرد: دراین طرح افرادی که شاهد حادثه مذکور بوده اند توسط روان شناسان مرکز بهداشت مورد ارزیابی قرار گرفتند و در صورتیکه دچار آسیب روانی شده  تحت مراقبت و مداخلات روانشناختی قرار می گرفتند، این فعالیت به منظور پیشگیری از اختلال استرس پس از حادثه (PTSD) است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شاه ویسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۹۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح ممکن است منجر به حمام خون شود

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که حمله نظامی رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه ممکن است منجر به حمام خون شود. او همچنین خواستار آتش بس فوری شد.

براساس گزارش المیادین، تدروس آدهانوم گبریسوس در پلتفرم «X» نوشت: سازمان بهداشت جهانی عمیقاً نگران است که عملیات نظامی در مقیاس وسیع در رفح غزه ممکن است منجر به حمام خون شود و سیستم بهداشتی را که از قبل شکسته است، تضعیف کند.

این در حالی است که ارتش صهیونیستی همچنان به بمباران غزه و رفح ادامه می‌دهد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرده است از طریق زمین به رفح حمله خواهد کرد تا تیپ‌های حماس را از بین ببرد.

کشور‌های اروپایی، سازمان ملل و آمریکا، متحدان اصلی رژیم صهیونیستی، از نتانیاهو خواستند که ایده حمله زمینی به این شهر را کنار بگذارد.

به گفته ینس لرکه، سخنگوی دفتر سازمان ملل متحد، این حمله علاوه بر تلفات انسانی، ضربه‌ای قوی به عملیات‌های بشردوستانه در سراسر نوار غزه خواهد بود، زیرا گذرگاه رفح در قلب عملیات‌های بشردوستانه قرار دارد.  

سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای افزود که این امر همچنین باعث تضعیف سیستم بهداشتی از قبل فلج شده، می‌شود، در حالی که تنها ۱۲ بیمارستان از ۳۶ بیمارستان در غزه هنوز فعال هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح ممکن است منجر به حمام خون شود
  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان
  • سرمایه گذاری برای سواد سلامت خبرنگاران، دارایی عظیمی برای جامعه محسوب می‌شود
  • کیفیت رشته‌های پیراپزشکی ضامن سلامتی جامعه است
  • سازمان بهداشت جهانی ۴۴۳ حمله به تاسیسات بهداشتی غزه را ثبت کرد
  • نظارت دامپزشکی کرمان بر کارخانجات شیر و مراکز عرضه شیر خام
  • اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای همکاری در تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت در قاره آفریقا
  • کشف بیش از دو هزار کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در فروردین ماه
  • کشف ۲۵۷۶ قلم کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در مشهد