Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-02@22:00:39 GMT

خدمات پزشکی به ۵۰۰مددجوی زندان مرکزی قزوین ارائه شد

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۹۹۳۷۶

خدمات پزشکی به ۵۰۰مددجوی زندان مرکزی قزوین ارائه شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علی فولیان، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین گفت: گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی استان قزوین متشکل از ۵۰دندانپزشک، به مدت ۱۰روز در زندان مرکزی قزوین حضور پیدا کرده و اقدام به  معاینه، کشیدن دندان، عصب کشی، ترمیم دندان کردند و با تلاش این گروه به‌صورت رایگان به  ۵۰۰نفر از زندانیان و خانواده هایشان خدمات دندانپزشکی ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فولیان اظهار کرد: اقدام ارزشمند این گروه جهادی در کمک و مساعدت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مددجویان زندان که  به  هر دلیل دچار جرایم و آسیب اجتماعی شده اند، جلوه ایثار، جهاد و تفکرانقلابی، تحولی و تأسی از بزرگان دین خداباوری و اخلاص است.

او تصریح کرد:  ما برای برون رفت از مشکلات کشور به این گونه حرکت های جهشی و جهادی نیاز داریم. اگر می خواهیم سرمایه های اجتماعی را حفظ کنیم واگر می خواهیم کشور از تمامی جهات توسعه پیدا کند نیازمند روحیه جهادی و انقلابی هستیم.

فولیان ادامه داد: گروه های جهادی امروزی می توانند با یک سازماندهی درست باعنوان جهاد سازندگی شکل جدیدی پیدا کنند و بسیاری از کارهای ناشدنی را در کشور انجام دهند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین ضمن بیان اینکه این گونه اقدامات جهادی باید مستمر باشد بیان کرد: نقش ارزشمند گروه های جهادی و سازمان های مردم نهاد و ارتباط آنها با دستگاه قضایی در دوره تحول در دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهاد های مردمی با قوه قضاییه که بهمن ماه ۱۳۹۸ توسط ریاست معظم قوه قضاییه ابلاغ و تبیین شده و یکی از اولویت ها در حوزه پیشگیری از جرم و اصلاح و باز اجتماعی شدن مجرمان و حقوق عامه استفاده از این ظرفیت مهم گروه های جهادی است.

48

کد خبر 1502042

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قزوین گروه های جهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۹۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۰۲۵ عنوان برنامه خدمت‌رسانی در هفته بسیج سازندگی فارس

مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس از اجرای ۱۰۲۵ عنوان برنامه خدمت‌رسانی در هفته بسیج سازندگی در استان خبر داد و گفت: سال گذشته تعداد ۳هزار و ۳۸۳ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمندان اهداء شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، سرهنگ پاسدار علی‌اکبر طحان در جمع خبرنگاران ضمن تبریک هفته معلم و بسیج سازندگی اظهار داشت: بعد از انحلال وزارت جهاد سازندگی و ادغام آن با جهاد کشاورزی، خلأ بزرگی در عرصه خدمت‌رسانی مشهود بود که با فرمان مقام معظم رهبری در 17 اردیبهشت ماه 1379 این سازمان در سپاه تشکیل شد.

وی با بیان اینکه هدف از تشکیل این سازمان، سازماندهی جهادگران عرصه محرومیت‌زدایی در جامعه بود، تصریح کرد: این نهاد در‌ کنار دولت خدمات محرومیت‌زدایی انجام می‌دهد.

طحان، خدمات بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی در فارس را چشمگیر دانست و ادامه داد: این مردم هستند در قالب گروه‌های جهادی که به کمک دولت می‌آید.

آبرسانی به 308 روستا، آسفالت راه‌های روستایی و راه‌های بین مزارع و‌ گلزار‌های شهدا و دسترسی به مقبره شهدای گمنام با 94 پروژه راه‌های روستایی به ارزش 304 میلیارد تومان در سال 1402، ساخت یک‌هزار و 200 مسکن مددجویی کمیته امداد ظرف 2 سال که تا امروز 557 مسکن به کمیته امداد تحویل شده است، ورود به مشاغل خانگی، پهباد‌های کشاورزی و سم‌پاشی با اعتبار 467 میلیارد تسهیلات در عرصه اقتصاد مقاومتی، از خدمات این سازمان در سال گذشته است که مسئول بسیج سازندگی فارس به بیان آن، افزود: کاشت یک‌میلیون اصله نهال در دو ماه با کمترین امکانات در بیابان‌های استان از دیگر خدمات این سازمان است.

وی گفت: تکمیل و‌ مرمت 800 مسکن نیازمندان در سال 1402، بهسازی و مرمت راه‌های بین مزارع، تکمیل مساجد و مجتمع فرهنگی و مذهبی، احداث و تکمیل مخازن 7 مترمکعبی آب شرب، احداث و تکمیل استخر‌های آب کشاورزی، احیا و لایروبی چاه و قنات، احداث و تکمیل کانال‌های کشاورزی، تکمیل خانه عالم و مجموعه‌های ورزشی، ساماندهی و‌مرمت گلزار شهدا و برنامه‌های متنوع در بحث امنیت غذایی، از پیکر خدمات سازمان بسیج سازندگی فارس است.

احداث 200 کارگاه اشتغالزایی و اهدای 3 هزار و 383 سری جهیزیه به نوعروسان نیازمندان، از دیگر اقدامات این سازمان در بحث محرومیت‌زدایی در سال 1492 انجام شده که سرهنگ طحان با اشاره به آن، تصریح کرد: همه این تلا‌ش‌ها با حمایت جهادگران در مجموعه بسیج سازندگی است و افتخار این را داریم که این سازمان در فارس تا امروز 5 هزار و 200 گروه جهادی را راهبری می‌کند.

به گفته وی، از جمله خدمات این گروه‌های جهادی به خصوص در ایام نوروز و تابستان، محرومیت‌زدایی در سطح روستا‌های دورافتاده است که در نوروز امسال 764 گروه جهادی در هشت عرصه عمرانی، بهداشت و درمان، فرهنگی و تربیتی، کمک مومنانه، آموزشی و تحصیلی، کشاورزی و دامپزشکی، آسیب‌های اجتماعی و مشاوره، اشتغال و اقتصاد خدمت‌رسانی کردند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس ادامه داد: در ماه مبارک‌رمضان هم گروه‌های جهادی با راه‌اندازی پویش سراسری خانه دوست کجاست؟ با همت 500 گروه جهادی 354 هزار افطاری ساده را میان مردم استان توزیع کردند و تعمیر و خانه‌تکانی 430 عدد از منازل افراد نیازمند انجام دادند.

طحان با اشاره به ورود به هفته بسیج سازندگی، گفت: در این هفته یک هزار و 25 برنامه در سطح استان اجرا می‌شود که 245 عنوان برنامه به پروژه‌های محرومیت‌زدایی، 147 عنوان مربوط به اقتصاد و اشتغال، 558 عنوان برنامه در‌موضوع خدمت‌رسانی جریان جهادی و 75عنوان برنامه کمک‌های مومنانه است.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات پزشکی گروه جهادی الکفیل در زنجان
  • ۳هزار و ۳۸۳ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمندان اهداء شد
  • ارائه خدمت ۱۹۵ گروه جهادی در استان چهارمحال و بختیاری
  • اجرای ۱۰۲۵ عنوان برنامه خدمت‌رسانی در هفته بسیج سازندگی فارس
  • ورود قاعده مند دولت به اربعین، ارائه خدمات را تسهیل کرده است
  • ارائه خدمات پزشکی به ۲۰۰۰ نفر از مددجویان زنجانی
  • برگزاری اردوی جهادی در روستا‌های بخش روداب سبزوار
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به بیماران خاص و صعب العلاج
  • ۱۳ میلیارد تومان خدمات ارائه شده توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی