Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@10:49:58 GMT

کشف سلاح جنگی تا خرید ساعت‌ لوکس با رسید جعلی در تهران

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۴۹۹۴۸۱

کشف سلاح جنگی تا خرید ساعت‌ لوکس با رسید جعلی در تهران

به گزارش ایرنا از پلیس تهران بزرگ، سرهنگ علی محمدی روز سه شنبه در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در رصد های فضای مجازی مأموران پایگاه دوم پلیس امنیت عمومی به دست آوردند که مدیر کانالی در شبکه های اجتماعی به تبلیغ فروش سلاح و مهمات جنگی غیرمجاز می پردازد.

وی عنوان کرد: هویت و مخفیگاه متهم شناسایی و با هماهنگی های قضائی، تیمی از ماموران این پایگاه به مخفگاه متهم در محدوده شهرک المپیک اعزام و در بررسی های بیشتر  از آن مکان یک قبضه سلاح جنگی به همراه ۳۲ فشنگ کشف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس پایگاه دوم پلیس امنیت عمومی تهران با بیان اینکه در این رابطه یک متهم دستگیر و به همراه اموال مکشوفه به این پایگاه انتقال یافت، ابراز داشت: متهم در تحقیقات تکمیلی به جرم ارتکابی اعتراف و برای سیر مراحل قضائی به دادسرا معرفی شد.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: کشف جزئیات پرونده و همدستان متهم در دستور کار قرار دارد.

خرید ساعت های لوکس با رسید های جعلی 

 رئیس پلیس فتا از دستگیری کلاهبرداری که با اسفاده از اپلیکیشن رسیدساز، از فروشندگان ساعت های لوکس کلاهبرداری می کرد، خبر داد.

سرهنگ "داود معظمی گودرزی" گفت: یکی از شهروندان به پلیس فتا تهران بزرگ مراجعه و اظهارکرد،  ساعت خود را با قیمت ۴۰۰ میلیون ریال در سایت های اینترنتی آگهی کردم و پس از دقایقی فردی خوش صحبت با بنده تماس گرفت و پس از توافق ابتدایی و اخذ آدرس به در منزل ما مراجعه کرد و پس از مشاهده ساعت، شماره کارت بانکی ام را گرفت و با اعلام مشخصات بنده و نشان دادن رسید پرداخت مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال در تلفن همراهش، ساعت را به همراه فاکتور خرید به وی تحویل دادم ولی بعد از بررسی حساب بانکی ام  متوجه شدم که مبلغی به حساب واریز نشده است.  

وی عنوان کرد: در حین تحقیقات پلیسی، پرونده های مشابه دیگری به پلیس فتا ارجاع که مال باختگان در اظهارات خود بیان داشتند،  ساعت های لوکس خود را برای فروش آگهی  و با مشاهده رسید بانکی در تلفن همراه کلاهبردار، ساعت های لوکس خود را به وی تحویل داده اند.

 رئیس پلیس فتا با بیان این که در تحقیقات پلیسی هویت واقعی متهم شناسایی شد، تصریح کرد:  پس از شناسایی مخفیگاه متهم تیمی از ماموران با هماهنگی های قضائی به مخفیگاه وی اعزام و موفق شدند در یک علمیات منسجم وی را در مخفگاهش دستگیر و به پلیس فتا انتقال دهند.

این مقام پلیس فتا گفت: کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را ۲ میلیارد ریال اعلام کردند و متهم پس از تحقیقات تکمیلی برای سیر مراحل قضائی به دادسرا معرفی شد. 

بازدید از ۱۱۷۱ واحد صنفی 

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت پایتخت با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و بازدید از یک هزار و ۱۷۱واحد صنفی در سطح شهر تهران ، گفت:در این طرح سه واحد صنفی متخلف طبق دستور قضائی پلمب شد. 

سرهنگ "نادر مرادی" در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: روز گذشته شانزدهم فروردین ماه ماموران معاونت نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت پایتخت در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و سلامت عمومی مردم و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در یک طرح مشترک با پایگاه های ده گانه این پلیس از واحد های صنفی در سطح شهر تهران بازدید کردند.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت پایتخت تصریح کرد: با هماهنگی های قضائی، در این طرح سه واحدصنفی که بدون توجه به پروتکل های بهداشتی سلامت شهروندان را به خطر انداخته بودند ، پلمب شد.

این مقام انتظامی در پایان با بیان اینکه در این طرح به ۲ هزار و ۱۷۴ شهروندی که بدون استفاده از ماسک در این واحد های صنفی حضور داشته تذکر لسانی استفاده از ماسک ارائه شد، خاطر نشان کرد: پلیس همواره در اجرای پروتکل های بهداشتی پای کار بوده و از شهروندان خواست تا در صورت مشاهد واحد های صنفی متخلف که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند از طریق سامانه ۱۱۰ با پلیس درمیان بگذارند.

۳۰ فقره موبایل قاپی از عابران پیاده 

 رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری موبایل قاپی حرفه ای و کشف ۳۰ فقره سرقت خبر داد و گفت: متهم از عابران پیاده سرقت می کرد. 

سرهنگ کارآگاه بهزاد اختیاری بیان داشت: در پی وقوع چند فقره  موبایل قاپی توسط موتورسواری جوان  در سطح حوزه استحفاظی پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران تیمی از کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت های خاص این پایگاه با تجمیع پروندهای مشابه موفق شدند تصویری واضحی از متهم را به دست آورند.

وی با بیان اینکه کارآگاهان هویت متهم را شناسایی و تصویری از آن در اختیار تیم های مختلف گشت انتظامی پلیس آگاهی قرار گرفت، عنوان کرد: کارآگاهان با جمع بندی سرنخ های کشف شده از صحنه های جرم توانستند نوع موتور بکار رفته در سرقت ها،ساعت پیک سرقت ها و جغرافیای وقوع جرم را شناسایی کنند و بدین ترتیب طرح مهار و دستگیری سارق عملیاتی شد.  

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی ابراز داشت: گشت زنی های هدفمند آغاز و تا اینکه کارآگاهان موفق شدند متهم را در یک عملیات پلیسی هنگام پرسه زنی  دستگیر کنند.

این مقام انتظامی افزود:  متهم پس از انتقال به پایگاه دوم این پلیس،  به ۳۰ فقره موبایل قاپی از رهگذران و عابران پیاده اعتراف کرد.

سرهنگ اختیاری با اشاره به اینکه تا کنون ۲۳ تن از شاکیان شناسایی شده اند، افزود: با دستور قضائی متهم در اختیار این پایگاه برای کشف جزئیات پرونده ها قرار دارد.  

دستبند پلیس بر دست زورگیر سابقه دار 

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری راننده ای زورگیر که با همکاری ۲ همدستش از مسافران خودرو زورگیری می کرد، خبر داد و گفت: متهم تا کنون به ۱۹ فقره سرقت اعتراف است. 

سرهنگ جلیل موقوفه ای در تشریح جزییات این خبر بیان داشت: ۲ تن از شهروندان به کلانتری ۱۲۸ تهران نو مراجعه و اعلام کردند، در ترددهای شهری برای رسیدن به مقصدی،  به عنوان مسافر سوار بر خودروی پراید که سه  سرنشین داشت، شده ایم.  ولی در میانه راه، سرنشینان خودرو  با توسل به زور اموالمان را سرقت و در مکانی خلوتی ما را از خودرو پیاده و به سرعت از محل گریختند که  بررسی موضوع در دستور کار تیم عملیات کلانتری ۱۲۸ تهران نو قرار گرفت. 

وی عنوان کرد: ماموران کلانتری ۱۲۸ تهران نو با استفاده از سرنخ های بدست آمده موفق شدند مخفیگاه سرکرده سارقان زورگیر را در "جنوب شرق تهران " شناسایی که پس از هماهنگی با مقام قضائی در  یک عملیات ضربتی وی را در  مخفیگاهش دستگیر کردند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ  با بیان اینکه در بازرسی از این مکان تعدادی کارت شناسایی متعلق به افراد مختلف  و گوشی سرقتی کشف شد، ابراز داشت:  متهم پس از انتقال به کلانتری تهران نو در تحقیقات ابتدایی به ۱۹ فقره زورگیری با همکاری دو همدستش اعتراف کرد.

سرهنگ موقوفه ای افزود: تاکنون ۹ تن  از شاکیان با مراجعه به کلانتری ۱۲۸ سارق را شناسایی  و متهم با صدور قرار مجرمیت از سوی مرجع قضائی روانه زندان شده است.

این مقام پلیس اضافه کرد: شناسایی و دستگیری ۲ متهم متواری کماکان ادامه دارد.

برچسب‌ها شهر تهران سلاح گرم پلیس تهران بزرگ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر تهران سلاح گرم پلیس تهران بزرگ شهر تهران سلاح گرم پلیس تهران بزرگ اخبار کنکور پایگاه دوم پلیس ساعت های لوکس موبایل قاپی پلیس آگاهی پلیس امنیت تهران بزرگ رئیس پلیس موفق شدند پلیس فتا تهران نو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۹۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیشینگ کار حرفه ای در کرج در دام پلیس افتاد

سرهنگ محمد نادربیگی اظهار کرد : کارشناسان پلیس فتا استان البرز با به کارگیری روش های نوین بررسی جرائم رایانه ای و به کارگیری اقدامات فنی و پلیسی از فعالیت یک اکانت تلگرامی در زمینه فیشینگ مطلع شدند.

وی افزود: پس از انجام اقدامات لازم مخفیگاه متهم مورد نظر در منطقه عظیمیه کرج شناسایی و نامبرده با هماهنگی قضایی دستگیر شد.

نادربیگی گفت: در بازرسی از تجهیزات الکترونیک متهم که به وسیله آن ها اقدام به ارسال پیامک های جعلی ابلاغیه قضایی می کرد، اطلاعات بانکی بیش از ۴۰۰ کاربر شناسایی شد که تاکنون ۱۸ نفر از مالباختگان شناسایی شده اند.

وی افزود: ارزش کلاهبرداری این متهم توسط کارشناسان بیش از ۲ میلیارد ریال برآورد می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری با رسید جعلی
  • شناسایی و دستگیری کلاهبردار اینترنتی رسید جعلی بانک
  • دستگیری عامل تیراندازی در خرم‌آباد
  • شناسایی و دستگیری رباینده دختر ۱۶ ساله/ عاملان درگیری محله فلاح در چنگال پلیس
  • هشدار به دارندگان گواهینامه رانندگی؛ خرید و فروش نکنید!
  • فیشینگ کار حرفه ای در کرج در دام پلیس افتاد
  • اراذل و اوباش فردیس دستگیر شدند
  • فیشینگ حرفه‌ای در عظیمیه کرج دستگیر شد
  • دستگیری فیشینگ کار حرفه‌ای در عظیمیه کرج
  • حمله حزب الله به مرکز تجمع نظامیان و پایگاه جاسوسی صهیونیست‌ها