Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن نورانی روز سه‌شنبه در نشست خبری هفته هنر انقلاب اسلامی، در محل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان در اهواز بیان کرد: رسالت‌ اصلی نهادهای فرهنگی که می‌تواند جامعه را در راه درست هدایت کند گسترش و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی ادامه داد: استفاده از ابزار هنری می‌تواند واژه‌های شهید ، شهادت ، و ایثار را در تمام جامعه ترویج و ماندگار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: دومین جشنواره استانی " در امتداد لاله ها " با همکاری شهرداری اهواز، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حوزه هنری و سپاه حضرت ولیعصر (عج) در خوزستان برگزار می‌شود.

نورانی با بیان اینکه جشنواره امسال " در امتداد لاله ها " نگاه ویژه‌ای به بخش زنان ایثارگر دارد ،افزود : این جشنواره با هدف اصلی نگاه به فرهنگ ایثار اجتماعی در قالب شعر ، سرود ، نماهنگ ، عکس و پوستر نماهنگ در ابعاد مختلف برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کلیه مراحل جشنواره به صورت مجازی برگزار خواهد شد ادامه داد: فراخوان جشنواره ۲۱ فروردین منتشر می‌شود و مهلت ارسال آثار تا ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ بوده، و آیین پایانی جشنواره یکم تیر امسال برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: علاقه‌مندان برای حضور در جشنواره می‌توانند به سایت نوید شاهد به آدرس https://khuzestan.navideshahed.com یا به سایت حوزه هنری خوزستان و در شهرستان‌ها به بنیاد شهید همان شهرستان مراجعه کنند.

دبیر جشنواره " در امتداد لاله‌ها " نیز در این نشست با بیان اینکه جشنواره در چند بخش هنری برگزار می‌شود گفت: مسابقه شعر جشنواره در ۲ بخش کلاسیک و گویشی برگزار می‌شود ، ضمن اینکه محدودیت سنی برای شرکت در تمام شاخه‌های جشنواره وجود ندارد.
آرش ساربان ادامه داد: بخش عکس جشنواره با موضوع ایثار اجتماعی است و شرکت کنندگان می‌توانند آثار خود را با موضوعی که نمایانگر ایثار باشد ارایه دهند.

وی افزود: در زمان برگزاری جشنواره کارگاه‌های آموزشی با موضوع‌های کارگردانی نماهنگ ، عکاسی دیجیتال ، طراحی پوستر و آهنگ سازی سرود به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

ساربان بیان کرد: برگزاری این کارگاه‌ها برای آسیب شناسی و شناسایی نقاط قوت و ضعف هنر هنرمندان است که کمک شایانی در ارتقای سطح هنری خواهد کرد.

برگزاری ۱۶ برنامه در هفته هنر انقلاب اسلامی توسط حوزه هنری خوزستان

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان نیز در این نشست با اشاره به برگزاری برنامه‌های این حوزه در هفته هنر انقلاب در خوزستان گفت: کلیه برنامه‌های امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی یا محدود برگزار می‌شود.

محمد شهباز گهروئی ادامه داد: دیدار با خانواده شهدای هنرمند ، غبار روبی مزار شهدای هنرمند ، تولید و محتوای برنامه‌های چند رسانه‌ای با موضوع شهید آوینی در فضای مجازی، تجلیل از پیشکسوتان و هنرمندان ، ساخت موشن گرافیک با موضوع انقلاب اسلامی ، دیدار با خانواده زنده یاد یلالی از خادمان شهدا و  ساخت موشن گرافیک با موضوع شهادت شهید آوینی از جمله برنامه‌های هفته هنر انقلاب است.

وی با بیان اینکه در مراکز حوزه هنری شهرستان‌های آبادان و دزفول چندین برنامه فرهنگی هنری برگزار می‌شود، افزود: ورکشاپ یک روزه نمایشنامه نویسی در مرکز شهید آوینی آبادان ، تولید نمایش رادیویی، چاپ جزوه با موضوع شهید آوینی و تولید هفت موشن گرافیک و نیز معرفی چند چهره هنرمند انقلابی ازجمله این برنامه‌هاست.  

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان ادامه داد: برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی از ۱۷ تا ۲۵ فروردین جاری برگزار می‌شود.

برچسب‌ها حوزه هنری انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی ایران روز هنر انقلاب اسلامی شهید آوینی خوزستان پروندهٔ خبری سهم اهالی فرهنگ در مهار کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه هنری انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی ایران روز هنر انقلاب اسلامی حوزه هنری انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی ایران روز هنر انقلاب اسلامی شهید آوینی خوزستان اخبار کنکور هنر انقلاب اسلامی هفته هنر انقلاب برگزار می شود شهید آوینی حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۹۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش  خبرگزاری تسنیم از اهواز، مجید منادی در نخستین محفل شعر ارادت رضوی که در هویزه برگزار شد، اظهار داشت:  در استان خوزستان 14 دوره جشنواره شعر رضوی برگزار شده و جشنواره امروز پا گرفته و به جشنواره نامدار و شناسنامه‌داری تبدیل شده که در سراسر کشور اهالی شعر، فرهنگ و ادب در وزارت ارشاد و دیگر وزارت‌ها و دستگاه‌ها همه آن را به این نام می‌شناسند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه این استان دروازه ورود تشیع به کشور و قدمگاه آقا امام رضا (ع) است، عنوان کرد: همه شهرهای خوزستان معطر به عطر آقا امام رضا (ع) است به همین دلیل سال گذشته این موضوع را مطرح کردیم که با توجه به ظرفیت عظیم و بزرگی که در شعر و ادب استان خوزستان به ویژه در بخش شعر عربی وجود دارد، چرا صرفاً یک یا دو شهر میزبان باشند.

منادی ادامه داد: اگر در استان خوزستان بتوانیم موضوع شعر عربی، ادب و فرهنگ شیعی و ولایی را با زبان عربی منتقل و مطرح کنیم و آنطور که باید خدمتگزاری و شکوفایی انجام شود، آنگاه می‌تواند دریچه‌ای برای ارتباط با کل جهان اسلام و دنیای اسلام باشد.

وی افزود: امروز شاهدیم در دوره‌ای که ایران اسلامی به دلیل فرهنگ حسینی و رضوی که در میان مردمش وجود دارد، مقابل رژیم غاصب صهیونیست می‌ایستد و به او سیلی تاریخی می‌زند، لذا این مسئله یک مسئله هویتی است که باید سر دست گرفته و آن را مطرح کنیم تا جوان‌های ما دچار خود کم بینی یا اندیشه‌های انحرافی نشوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار کرد: جوان‌های ما باید متوجه باشند که قدرت، هویت و آن فرهنگی که آنها را در دنیا سربلند و عزتمند می‌کند کدام فرهنگ، تاریخ و هویت است و این هویت ولایی را داشته باشیم که اگر رشد پیدا کرد و شکوفا شد، دریچه‌ای ارزشمند برای گفت‌وگو با جهان اسلام خواهد بود.

منادی گفت: نگاه ملت‌ها و مردم مسلمان در سراسر کشورهای اسلامی قبل و بعد از عملیات وعده صادق را که بررسی کنید، مشاهده می‌کنید که ایستادگی در مقابل ظلم و فساد مربوط به فرهنگ حسینی و رضوی است که ما مردم خوزستان افتخار داریم بگوییم این استان قدمگاه آقا امام رضا (ع) است.

وی بیان کرد: امسال همچون سال گذشته، روند جدید جشنواره شعر رضوی در حال اجراست به این صورت که اغلب شهرستان‌های خوزستان به نوعی میزبان جشنواره بین‌المللی شعر رضوی باشند تا بتوانیم فضایی را ایجاد کنیم که از ادب، فرهنگ، شعر، محصولات فرهنگی و هویتی در شهرهای و برنامه‌های مختلفی را استفاده کنیم. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • ایلام میزبان جشن‌های دهه کرامت است
  • آزادی بیان غربی‌ها اهداف استکباری و استبدادی دارد
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • نهضت هنر انقلاب در خوزستان شعله‌ورتر از گذشته‌ شد‌
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر