Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@22:01:54 GMT

کرونا خانه‌های ایران را به مدرسه تبدیل کرد

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۰۰۹۹۳

کرونا خانه‌های ایران را به مدرسه تبدیل کرد

به گزارش خبرنگار مهر، محسن حاجی میرزایی عصر سه شنبه در مراسم افتتاح همزمان ۲۷ پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی در استان یزد اظهار داشت: در میان همه پروژه هایی که افتتاح می شود، افتتاح مدرسه لذت متفاوتی دارد زیرا محصول آن متفاوت است و پرورش انسان به عنوان اشرف مخلوقات اقدامی ارزشمند است که هیچ تولید و پرورشی با آن برابری نمی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پیامبران و امامان این همه رنج و سختی تحمل کردند که بشر تعالی پیدا کند، افزود: مدرسه جایگاه انسان سازی و تربیت است بنابراین جزو رفیع‌ترین بنیان ها به شمار می رود بنابراین نیازمند جشن باشکوهی است.

حاجی میرزایی از خیران مدرسه ساز استان یزد قدردانی کرد و بیان داشت: این امر نشان می دهد که انگیزه های بالایی برای پیشرفت در استان وجود دارد ضمن اینکه کار خیر دارای دو وجه است، یکی وجه اثری است که ایجاد می شود و دیگری اثری است که روی فرد خیر دارد و فردی که بتواند انفاق کند، به تکامل تربیتی رسیده است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: این توفیق الهی است که کسی مجال پیدا کند مدرسه سازی کند و گره از کار خلق خدا باز کند.

وی با بیان اینکه مدرسه سازی در برخی مناطق کشور ما از جمله یزد دچار مشکلاتی شده است، افزود: در یزد رشد پنج درصدی جمعیت دانش آموزی را شاهد هستیم که این امر نیازمند توجه جدی به مدرسه سازی است.

حاجی میرزایی ادامه داد: کرونا که آمد بساط آموزش و پرورش را به هم ریخت اما دستاورد آن این بود که همه خانه ها مدرسه شد و پیام امام که فرمود همه خانه ها را مدرسه کنید، محقق شد و تمام مادران به دستیاران معلم تبدیل شدند و جامعه باهوش ما اجازه نداد که آموزش فرزندان این کشور مختل شود.

وی عنوان کرد: معلمان دلسوز و مادران و پدران دانا اجازه ندادند که تحصیل در این کشور دچار اختلال شود هر چند که هیچ چیز نمی تواند جای آموزش حضوری را بگیرد اما این تلاش و همتی که در کشور شکل گرفت، شایسته تقدیر است.

کد خبر 5182975

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد محسن حاجی میرزایی وزارت آموزش و پرورش اداره كل آموزش و پرورش استان يزد ویروس کرونا شیوع کرونا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه گرگان ستاد ملی مقابله با کرونا انتخابات شورای شهر و روستا ماه مبارك رمضان اردبیل اراک روز طبیعت خطبه های نماز جمعه محدودیت های کرونایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۰۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب بیش از ۱۰۰۰معلم در آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار مهر، افشین امیریان صبح پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: هفته معلم فرصتی است برای تقدیر از همکارانی که مجاهدانه در راه علم و تربیت می‌کوشند تا نسلی پرتوان را تحویل جامعه دهند.

وی با اشاره به اینکه «همه مدیون توایم» شعار امسال هفته معلم است گفت: ایران قوی و مدرسه‌ای قوی از شاخصه‌های اصلی هفته معلم است.

امیریان ادامه داد: زمانی ایران قوی داریم که مدرسه قوی داشته باشیم و مدرسه قوی زمانی پیش می‌آید که معلم قوی داشته باشیم.

وی با اذعان بر اینکه معلمان این استان جز بهترین معلمان در سطح کشور هستند گفت: یکی از اتفاقات مثبت در چند وقت اخیر معرفی دو معلم نمونه کشوری «جعفر عالی پور معلم متوسطه اول و سلمان رستمی آموزگار ابتدایی» بوده است که افتخاری بالا برای این استان است.

امیریان به بحث استخدامی نیروهای آموزش و پرورش نیز اشاره کرد و گفت: در سال گذشته یک هزار و ۱۴۴ سهمیه و در سال جاری طی برگزاری ۸ آزمون تعداد یک هزار و ۵۸۳ نیرو جذب آموزش و پرورش استان خواهند شد و مشکل کمبود نیرو حل می‌شود.

وی یادآور شد: کمبودهای در حوزه آموزش و پرورش جدی است اما حرکت دولت به سمت تجهیز کردن امکانات در مدارس بسیار جدی‌تر است.

کد خبر 6095007

دیگر خبرها

  • آموزش زبان فارسی در ارمنستان موجب تقویت تعاملات دو کشور می‌شود
  • ایران قوی نیازمند معلم قوی است
  • جذب بیش از ۱۰۰۰معلم در آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری
  • جذب بیش از یک هزار نفر معلم در آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری
  • اهدای ویلچر به خانه سالمندان توسط دانش‌آموزان مدرسه سمای سبز لاهیجان 
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • روایت «ایران» از زندگی در باغچه‌بان
  • اجرای طرح «روز دفتر مدرسه» در آموزش و پرورش سمنان/ کار معلم در هیچ زمانی فراز و نشیب نداشته و معلم همیشه معلم است
  • کمک ۲۳۰ میلیارد ریالی خیرین برای مدرسه سازی در گناباد
  • وزیر آموزش و پرورش: اگر کسی به ایران چپ نگاه کند، درون خانه‌اش تنبیه می‌شود