Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: استان کرمان بعد از کاهش رعایت دستور العمل در ایام نوروز در نموداری تقریباً عمودی شاهد شیوع گسترده کرونا است، طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان روند ابتلاء در استان به گونه است که از بین مراجعه کنندگان حداقل ۶۰ درصد به ویروس کرونای انگلیسی دچار شده‌اند.

تخت‌های بخش‌های کرونایی در استان کرمان در حال پر شدن است و «آی سی یو» ها نیز به دلیل افزایش موارد بستری در حال تکمیل ظرفیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز هم مدیرکل میراث فرهنگی کرمان اعلام کرد که در ایام نوروز ۲۳ هزار نفر مسافر در استان کرمان ساکن شده‌اند از سوی دیگر رفتارهای مردم نیز تغییر کرده و پروتکل‌ها کمتر رعایت می‌شود.

بازار تاناکورا در میدان ارگ کرمان

اگر گذری در سطح شهر داشته باشید بخش قابل توجهی از مردم دیگر اهتمامی به استفاده از ماسک ندارند، کمترین میزان رعایت نکات بهداشتی را در اصناف و ادارات می‌توان دید. ازدحام در این مراکز به وضوح قابل مشاهده است و با وجود اینکه شهر کرمان نارنجی شده و در آستانه ورود به مرحله قرمز است هیچ نظارتی نیز در این زمینه انجام نمی‌شود.

نکته عجیب را در بازار بزرگ شهر کرمان می‌توان مشاهده کرد، میزان ازدحام در بازار به حدی است که در اطراف این بازار جای پارک خودرو هم دیده نمی‌شود

نکته عجیب را در بازار بزرگ شهر کرمان می‌توان مشاهده کرد، میزان ازدحام در بازار به حدی است که در اطراف این بازار جای پارک خودرو هم دیده نمی‌شود.

میدان تاریخی ارگ کرمان که پیش از این به دلیل تجمع معتادان در اوج شیوع کرونا خبر ساز شده بود، همچنان پاتوق معتادان است و در ضلع جنوبی بازار هر روز عصر بازار تاناکورا راه اندازی می‌شود و جمعیت زیادی از مردم بدون ماسک و فاصله گذاری اجتماعی برای خرید اجناس دسته چندم به خصوص لباس تجمع می‌کنند.

برگزاری مراسم عروسی در کوهبنان ۱۸ نفر را کرونایی کرد

برگزاری عروسی و مراسم‌های مختلف نیز در روزهای گذشته در بین مردم رواج بیشتری یافته است و تنها در شهرستان کوهبنان در شمال استان کرمان در یک مراسم عروسی ۱۸ نفر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.

حالا وضعیت شهرهای کرمان، سیرجان، رفسنجان و شهربابک هم نارنجی شده است و در حالی که قبل از نوروز بخش قابل توجهی از استان آبی و برخی از استان‌ها زرد بود تنها چهار منطقه کوچک از مناطق جمعیتی کرمان آبی ست و شیوع بیماری هر روز ابعاد جدیدی به خود می‌گیرد.

هم اکنون ۲۵۳ نفر در بیمارستان‌های کرمان بستری هستند، که شامل ۱۶۸ نفر در کرمان، ۲۸ نفر رفسنجان، ۱۳ نفر جیرفت، ۹ نفر بم، ۳۵ نفر سیرجان می‌باشد

هم اکنون ۲۵۳ نفر در بیمارستان‌های کرمان بستری هستند، که شامل ۱۶۸ نفر در کرمان، ۲۸ نفر رفسنجان، ۱۳ نفر جیرفت، ۹ نفر بم، ۳۵ نفر سیرجان می‌باشد.

تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا از ابتدای اپیدمی به این ترتیب به ۱۷ هزار و ۲۶۳ نفر رسیده است، موارد جدید بستری در استان در حالی که قبل از نوروز به زیر ۱۰ نفر رسیده بود و در برخی روزها موارد فوتی نیز صفر بود طی ۲۴ ساعت گذشته به ۵۹ نفر رسیده است و ۳ نفر نیز فوت کرده‌اند.

۲۵۸۸ نفر به دلیل ابتلاء به کرونا در کرمان فوت کرده‌اند

تعداد جان باختگان کرونایی در استان کرمان نیز به عدد ۲ هزار و ۵۸۸ نفر رسیده است اما از نظر شیوع بیماری کرمان، رفسنجان و سیرجان بیشترین موارد مثبت بیماری را دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفتگو با مهر بیان کرد: متأسفانه روند ابتلاء در استان کرمان صعودی است.

صافی زاده افزود: در حال حاضر موارد مشکوک به بیماری و مراجعه کنندگان به مراکز کرونایی در استان افزایشی است و مطابق با الگوهای قبلی این روند به افزایش بستری و در نهایت به افزایش فوتی‌ها ختم می‌شود.

پیک چهارم کرونا سهمگین‌تر شده است

وی افزود: موارد کرونای انگلیسی در بین افراد مثبت کرونایی نیز رو به افزایش است و نکته نگران کننده این است که ویروس جهش یافته با سرعت بسیار بیشتر شیوع پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه استان وارد پیک چهارم بیماری شده است افزود: در حال حاضر شاهد افزایش مراجعه‌های سرپایی هستیم و از مردم می‌خواهیم در صورت مشاهده علائم بیماری بلافاصله به مراکز مشخص شده در شهرهای و روستاهای مختلف مراجعه و از خوددرمانی خودداری کنند.

نکته عجیب اینکه در پیک جدید کرونا مسئولان استان هم مانند پیک‌های قبلی حساسیت و پیگیری لازم برای کنترل بیماری و برخورد با متخلفان را ندارند، برگزاری نشست‌ها و برنامه‌های مختلف و بازدیدهای پی در پی را شاهد هستیم.

افزایش موارد کرونای انگلیسی در کرمان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفتگو با مهر اظهارداشت: از مردم می‌خواهیم ضمن استفاده از ماسک در جمع‌ها و اجتماعات حضور پیدا نکنند و از برگزاری مهمانی‌های خانگی هم خودداری کنند.

شفیعی بیان کرد: دید و بازدیدهای نوروز، خریدهای بازار و سفرها عامل اصلی بروز وضعیت فعلی است و اگر دستور العمل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک رعایت فاصله دو متر از یکدیگر و شستن دست‌ها جدی گرفته نشود شاهد بدتر شدن اوضاع خواهیم بود.

کادر درمان خسته شده‌اند و روند درمان کرونای جهش یافته نیز بسیار سخت‌تر و پیچیده شده و در صورت افزایش موارد ابتلاء کادر درمان با چالش جدی مواجه می‌شود

وی گفت: کیت‌های تشخیص کرونای انگلیسی در کرمان به میزان کافی وجود دارد و کادر درمان نیز با وجود فشارهای بسیار آماده مقابله با پیک جدید بیماری هستند.

وی به مردم کرمان گفت: کادر درمان خسته شده‌اند و روند درمان کرونای جهش یافته نیز بسیار سخت‌تر و پیچیده شده و در صورت افزایش موارد ابتلاء کادر درمان با چالش جدی مواجه می‌شود.

وی سفرهای نوروزی را عامل جدی در زمینه شیوع کرونا در پیک چهارم دانست.

حالا مردم در استان کرمان با چالشی دیگر در راستای مقابله با کرونا مواجه شده‌اند و همراهی با کادر درمان و پیشگیری از شیوع بیماری جزو مهمترین اقداماتی است که باید توسط مردم اجرا شود.

کد خبر 5183000

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی کرمان ویروس کرونا شیوع کرونا ویروس کرونا شیوع کرونا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه گرگان ستاد ملی مقابله با کرونا انتخابات شورای شهر و روستا ماه مبارك رمضان اردبیل اراک خطبه های نماز جمعه روز طبیعت محدودیت های کرونایی کرونای انگلیسی استان کرمان افزایش موارد کادر درمان نفر رسیده شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۱۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ متخصص بیماری‌های داخلی و مدیر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در استان همدان ۲۶۹ بیمار مبتلا به هموفیلی داریم که ۱۹۴ نفر از آنها نیازمند دریافت دارو به صورت مستمر هستند.

طوس کیانی افزود: این بیماری نوعی اختلال در خونریزی به طور وراثتی است و بیشتر با علائم کاهش انعقاد خون و کبودی‌های بدن پس از ضربه مشخص می‌شود.

به گفته این متخصص داخلی، هموفیلی با خونریزی مفصلی و تغییر شکل مفاصل و گاهی گوارشی و مغزی همراه می‌شود.

دکتر کیانی افزود: راه درمان این بیماری دریافت فاکتور‌های خونی به ویژه فاکتور‌های ۸ و ۹ است که از فراوده‌های خونی در کشور ما هم تهیه می‌شود و با تزریق به بیمار منتقل می‌شود، تا آنزیم‌های خون مبتلا به هموفیلی مشابه افراد سالم شود.

دیگر خبرها

  • سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به سالک مبتلا می‌شوند
  • بیماریی که سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به آن مبتلا می‌شوند
  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر
  • دستگیری قاتل مست دو زن در عروسی
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید
  • ماجرای تلخ عروسی‌هایی که تبدیل به عزا می‌شوند
  • دستگیری قاتل مست ۲ زن در عروسی | ماجرای تلخ عروسی هایی که عزا می شوند
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال