Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@22:15:09 GMT

۵۱۰ معتاد در ایام نوروز در خوزستان جمع آوری شدند

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۰۱۴۲۹

۵۱۰ معتاد در ایام نوروز در خوزستان جمع آوری شدند

صفری از جمع‌آوری ۵۱۰ معتاد در ایام نوروز در طرح نوروزی خبر داد و گفت: این افراد به مدت ۲ ماه در اردوگاه معتادان متجاهر نگهداری می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «محمد صفری» ظهر امروز (سه شنبه ۱۷ فروردین) در نشست اختتامیه جشنواره ملی یاریگران زندگی اظهار کرد: در این جشنواره ۱۰ هزار اثر شامل فیلم کوتاه، بلند، مستند، تیزر، انیمیشن و پوستر تولید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر شورای هماهنگی  مبارزه با مواد مخدر خوزستان با بیان اينکه خوزستان در رشته فیلم رتبه اول را کسب کرد افزود: مهرداد کلنگ دار با فیلم «زنده به گور» این رتبه را کسب کرد که لوح تقدیر و جایزه از طرف ستاد مبارزه با مواد مخدر به او اهدا شد.

 

وی عمده ترین هدف جشنواره را انجام اقدامات فرهنگی و اساسی در راستای کاهش تقاضا و ایجاد تنفر اجتماعی نسبت به مواد مخدر و نه گفتن به این مواد دانست و بیان کرد: تنها و بهترین راهکار مبارزه با مواد مخدر همانا کاهش تقاضا و کم کردن مصرف مواد مخدر است البته حوزه های دیگر مانند مبارزه های قهری با مواد مخدر هم صورت می‌گیرد.

 

صفری با اشاره به طرح های ملی در حوزه مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: در کمیته مشارکت های اجتماعی، پژوهش ها و کارهای اجتماعی، کارهای فرهنگی انجام شد؛ در حوزه های آموزش و پرورش، بهزیستی و نهادهای فرهنگی نیز طرح هایی انجام دادند از جمله طرح یاریگری در حوزه آپ، حوزه ورزش و جوانان و حوزه مشارکت های اجتماعی صورت گرفته و اقداماتی انجام شده است.

 

صفری اضافه کرد: در حوزه مبارزه با مواد مخدر به خصوص واحدهای عملیاتی آن عملکرد خوبی داشته و عملکرد آنها نسبت به سال های گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است؛ طرح های پاکسازی انجام شده گسترده تر از سال های قبل بوده است.

 

وی در خصوص جمع آوری معتادین از سطح شهر و دستگیری ها ابراز کرد: در سال ۹۹ اردوگاه ماده ۱۶ جمع آوری معتادین متجاهر به همت سپاه ولیعصر و سایر نهادها این حوزه افتتاح شد و تعدادی از معتادین در این کمپ نگهداری می شوند.

 

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر خوزستان به طرح نوروزی در کشور اشاره کرد و ادامه داد: این طرح با پیشنهاد شورا و تصویب ستاد مبارزه با مواد مخدر بوده و سهمیه ای به استان ها دادند و در این حوزه توانستیم ۵۱۰ معتاد را در ایام نوروز جمع آوری کنیم کخ طبق این طرح ۲ ماه نگهداری می شوند.

 

وی عنوان کرد: متعاقب آن با ورود دادستان مرکز استان در استفاده از پتانسیل خیرین بنا بر این شد که تعدادی از امکانات منابع خیرین سقف اردوگاه ماده ۱۶ به ۲۰۰ نفر افزایش پیدا کند یعنی به زودی تعداد دستگیری معتادین دیگر را خواهیم داشت.

 

صفری یادآور شد: معتادین در این اردوگاه های ترک اعتیاد می روند که ضمن ترک اعتیاد به حرفه آموزی و ایجاد شغل پرداخته می شود.

 

پایان پیام/679

منبع: شبستان

کلیدواژه: جمع آوری معتادان متجاهر محمد صفری مبارزه با مواد مخدر مبارزه با مواد مخدر جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۱۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد

سرهنگ احمد نیکبخت در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای طرح مقابله با قاچاق مواد مخدر و برخورد با سوداگران مرگ، مأموران پلیس مبارزه بامواد مخدر این فرماندهی از انتقال محموله بز رگ مواد مخدر به وسیله ۲ دستگاه سواری در محور مواصلاتی کاشان_قم مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: در این راستا تیمی از مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان کاشان با همکاری مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم در ابتدای محور کاشان- قم حاضر و طی عملیاتی ضربتی ۲ دستگاه خودرو پژو حامل مواد مخدر را توقیف و در بازرسی از آنها مقدار ۴۳ کیلو و ۱۵۰ گرم حشیش و ۴۲ کیلو و ۸۵۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای داخل خودروها جاساز شده بود را کشف کردند.

رئیس پلیس مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: در این رابطه ۳ متهم دستگیر که ضمن تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

کد خبر 6090057

دیگر خبرها

  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند
  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • جمع آوری۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد