Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@12:20:01 GMT

ترتیب واکسیناسیون کرونا در ایران

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۰۱۴۴۱

ترتیب واکسیناسیون کرونا در ایران

اولین محموله واکسن کرونا از طریق کوواکس با تأخیر 3 هفته‌ای به تهران رسید.

  کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو در پیامی توئیتری نوشت: «این محموله شامل ۷۰۰هزار و ۸۰۰ دز واکسن آسترزنکا/آکسفورد تولید کره جنوبی است. تا پایان ماه مه (دهه اول خرداد) نیز، ۳میلیون و ۶۰۰ هزار دوز از ۱۶ میلیون و ۸۰۰هزار دوز واکسن خریداری از COVAX تحویل ایران می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
» ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت هم با بیان اینکه واکسن‌های وارداتی بلافاصله در چرخه توزیع قرار گرفتند و ۴ فاز برای واکسیناسیون در نظر گرفتیم، گفت: فاز اول برای کارکنان خط اول ارائه خدمت به بیماران کووید۱۹  است که در معرض خطر بالای ابتلا و انتقال هستند و همچنین افراد با ریسک بالای بستری و مرگ به‌دلیل کرونا شامل سالمندان نگهداری شده در مراکز سالمندان، معلولان جسمی و حرکتی در مراکز نگهداری، جانبازان مستقر در مراکز نگهداری و جانبازان بالای ۵۰ درصد شیمیایی و پرسنل این مراکز هستند. فاز اول شامل ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است. حریرچی ادامه داد: مرحله دوم شامل افراد مسن که به ترتیب از ۸۰ سال به بالا شروع و به‌صورت ۵ سال ۵ سال تا بالای ۶۵ سال را تحت پوشش قرار می‌دهد و همچنین افرادی که با بیماری و شرایط زمینه‌ای پرریسک هستند که بر اساس آنالیز ریسک، افراد ۱۶ تا ۶۴ سال واکسینه خواهند شد. معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به اینکه فاز سوم واکسیناسیون شامل ۳ گروه است، گفت: گروه اول افراد ساکن در مراکز جمعی مانند سربازخانه‌ها، زندان‌ها و کمپ‌های مهاجرین قانونی، کودکانی که در مراکز جمعی نگهداری می‌شوند و گروه دوم سایر پرسنل ارائه خدمات ضروری برای جامعه مانند نیروی انتظامی، کارکنان بانک‌ها، معلمان و غیره و گروه سوم افراد ۵۵ تا ۶۴ سال هستند که فاز سوم حدود ۱۲ تا ۱۳ میلیون نفر هستند. وی افزود: فاز چهارم واکسیناسیون شامل همه افراد جامعه است که بدون بیماری زمینه‌ای زیر ۵۵ سال سن دارند و این افراد بر اساس اولویت سنی به ترتیب و مبتنی بر تولید واکسن داخلی انجام می‌شود. حریرچی ادامه داد: تاکنون ۵۹۰ هزار دوز واکسن توزیع رسمی و تزریق شده است و با واکسن‌های وارداتی که طی دیروز و امروز وارد کشور شده تعداد بیشتری که عمدتاً کارکنان خط اول ارائه خدمت به بیماران هستند تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۱۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فاطمه ترکمان اسدی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دز واکسن تزریقی می‌شود.

 او تصریح کرد: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان گفت: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

 ترکمان اسدی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، افزود: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان