Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی طغیانی  سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اعلام بررسی سند جامع همکاری ایران و چین در نشست روز سه شنبه کمیسیون اقتصادی به خبرنگاران گفت: در این نشست ابتدا فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد گزارشی درباره سند همکاری ایران و چین ارائه دادکه بر اساس توضیحات ارائه شده، توافق ایران و چین در راستای همکاری است و هنوز به قراردادی تبدیل نشده که نیازمند بررسی در مجلس باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما درصورت ورود به جزئیات این توافق، مفاد این همکاری در قالب لایحه به مجلس فرستاده خواهد شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: بخشی از این سند همکاری در رابطه با توافقات میان بخش خصوصی است و الزامی برای مصوب شدن آن در مجلس نیست، درواقع اگر در موضوعات کلان کشور اثر نگذارند نیاز به بررسی و تصویب مجلس ندارند.

وی درباره سوال نمایندگان از وزیر اقتصاد مبنی بر اینکه انجام این تفاهم چقدر در افزایش همکاری‌ها اثرگذار است؟ گفت: وزیر اقتصاد در توضیح این سوال تاکید کرد که با انجام این تفاهم‌ها، چینی‌ها مطمئن‌تر خواهند شد که همکاری با ایران بلندمدت است و بیشتر وارد میدان می‌شوند.

طغیانی با اشاره به گزارش وزیر اقتصاد از درآمد‌های سال‌های قبل اظهار داشت: براساس آن از ۵۷۱ هزار میلیارد تومان بودجه مصوب شده، حدود ۵۶۳ هزار میلیارد تومان آن محقق شده است و اخذ مالیات‌ها علیرغم شیوع بیماری کرونا با ۱۰۷ درصد تحقق، بیش از پیش‌بینی‌ها محقق شده‌اند.

وی اضافه کرد: اکبر کمیجانی به‌عنوان قائم مقام بانک مرکزی نیز گزارشی از وضعیت شاخص‌های مختلف نماگر‌های اقتصادی در سال ۹۹ و پیش بینی این مهم در سال ۱۴۰۰ ارائه کرد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: براساس آن اگرچه تراز جاری اقتصاد در سال قبل، ۱۴۵ میلیون دلار مثبت بوده، اما سرجمع تراز پرداخت ها، (شامل حساب جاری و حساب سرمایه) منفی شده است و طبق پیش بینی آن‌ها در سال ۱۴۰۰، اگر طبق مصوبات قانون بودجه نفت به فروش برسد تراز جاری مثبت خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: مطابق پیش‌بینی بانک مرکزی درصورتی که اتفاق خاصی رخ ندهد در سال جاری حداکثر ۲۰ درصد تورم خواهیم داشت این در حالی است که این رقم در سال ۹۹ حدود ۴۳ درصد بود.


انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سند جامع همکاری ایران و چین مجلس شورای اسلامی کمیسیون اقتصادی کمیسیون اقتصادی وزیر اقتصاد ایران و چین پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۳۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بریتانیا بر لبه پرتگاه اقتصادی

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی هشدار داد که اقتصاد بریتانیا در مسیر رشد اقتصادی کند پیش می‌رود، بنابراین از اکثر کشورهای همتای گروه هفت عقب خواهد ماند.

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، تولید ناخالص داخلی بریتانیا در سال ۲۰۲۴ به میزان ۰.۴ درصد افزایش خواهد یافت که رشد کمتری نسبت به سایر اقتصادهای گروه هفت به غیر از آلمان را نشان می‌دهد، البته این رقم قبل از ثبت رشد یک درصدی در سال ۲۰۲۵ است.

این رقم عملکرد اقتصاد مالی محافظه‌کاران را نشان می‌دهد و ریشی سوناک آینده سیاسی خود را قبل از انتخابات عمومی در خطر می‌اندازد.

البته آخرین پیش‌بینی سازمان همکاری و توسعه اقتصادی برای رهبر محافظه‌کاران دردسر بیشتری ایجاد کرده است و نشان می‌دهد که محافظه‌کاران در مدیریت مالی بریتانیا مناسب عمل نکردند.

تورم امسال بریتانیا ۲.۷ درصد خواهد بود که بالاترین نرخ تورم در میان کشورهای گروه هفت خواهد بود و این در حالی است که سازمان همکاری اقتصادی و توسعه پیش‌بینی رشد اقتصاد بریتانیا در سال جاری را از ۰.۷ درصدی که در فوریه پیش‌بینی کرده بود به ۰.۴ درصد کاهش داد.

انتظار می‌رود که فقط آلمان در میان اقتصادهای پیشرفته گروه هفت که شامل کانادا، فرانسه، ایتالیا، ژاپن و ایالات‌متحده است، عملکرد بدتری داشته باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲ دستور کار کمیسیون راهبری اقتصاد دیجیتال دولت
  • اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است
  • پیش‌بینی تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با عراق/ احداث شهرک صنعتی مشترک
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • چشم‌انداز صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد ایران و جهان
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • بریتانیا بر لبه پرتگاه اقتصادی
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی