Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مشکلات بهره برداری غیر اصولی از معادن امشب ۱۷ فروردین ماه در برنامه گفت و گوی ویژه خبری با حضور محمدرضا بهرامن رئیس خانه معدن ایران و قاسمی مدیرکل بهره‌برداری معادن وزارت صمت مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل بهره برداری معادن وزارت صمت با اشاره به اینکه منابع طبیعی سهمش را برای بازسازی جنگل ها نمی گیرد گفت: جلوه هایی که از معدنکاری می بینیم مربوط به امروز نیست، فعالیتی که در روستاها صورت گرفته رزومه ۲۰ ساله یا ۳۰ ساله دارد، نگاهی که به معدن داریم یک نگاه تولیدی و حمایتی است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به رغم اینکه معدن جزو منابع طبیعی محسوب می‌شود ولی جلوه عمومی آن جلوه‌ای تخریبی است. اگر راه و یا بزرگراه احداث می‌کنیم همه تخریبی است اما معدن جلوه تخریبی بیشتری دارد و جلوه نازیبایی که معدن دارد ممکن است جنبه فیزیکی و شیمیایی داشته باشد.

مدیرکل بهره برداری معادن وزارت صمت اظهار کرد: ۷۸ منطقه داریم که حدود ۲۰۰ هزار تن در سال تولید و ۱۵۰ هزار نفر اشتغالزایی به صورت مستقیم دارند.

او افزود: مدیریت معدن جزو تعهدات بهره‌برداران است، اگر بهره‌بردار معدن به تعهدات خود عمل و مسئولیت اجتماعی را رعایت نکند و اصول اخلاقی و معدن کاری را زیر پا بگذارد قطعاً برخورد می‌کنیم. هر سال در کشور حدود ۵۰۰ معدن را سلب صلاحیت می‌کنیم، معادنی هم وجود دارد که قابل تشویق هستند.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معادن ایران وزارت صمت بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۳۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه بارش ها در کرمانشاه

افشین یگانه مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت : در پی سامانه قوی مستقر در استان، هشدار سطح نارنجی صادر شد.

وی با اشاره به شدت بارش در ثلاث باباجانی به آبگرفتگی پل‌های ارتباطی برخی از روستا‌های این شهرستان اشاره کرد و گفت: برخی از جاده آسفالت روستا‌ها هم تخریب شده که راهداری در جاده‌ها فعال و محور‌ها را باز می‌کند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه، از رفع انسداد راه در جوانرود به علت ریزش کوه خبر داد و گفت: هم‌استانی تا روز یکشنبه از سفر‌های غیرضروری اجتناب و در صورت ضرورت وضعیت راه‌ها را از طریق سامانه ۱۴۱ راهداری جویا شوند.

براساس اعلام هواشناسی استان کرمانشاه، امروز هم به تناوب شاهد بارندگی همراه با وزش باد، رعد و برق، رگبار و آبگرفتگی معابر و رواناب در سطح استان خواهیم بود در ادامه در روز یکشنبه از شدت بارش در استان کاسته و، اما در روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه با عبور موج ناپایداری مجددا شاهد بارش‌های همراه با رعدوبرق در نیمه شمالی استان خواهیم بود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه
  • معادن کلید مهم توسعه کردستان/جاده‌های معادن موجب نارضایتی مردم
  • تامین آب پایدار روستا‌های بخش گابریک نیازمند تخصیص اعتبار
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه
  • بهره وری غیر اصولی آب مشکلات آینده را بیشتر می‌کند
  • پارکینگ طبقاتی خیابان امام خمینی (ره) تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • معادن؛ ثروتی نهفته در خاک/ بی بهره چون کهگیلویه و بویراحمد
  • جان باختن یک کارگر در معدن زغال‌سنگ هشونی کوهبنان
  • از مدار بهره برداری خارج شدن چشمه کاوات به علت طغیان
  • ادامه بارش ها در کرمانشاه