Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیوع کرونا، سال ۲۰۲۰ را به مرگبارترین سال در آمریکا تبدیل کرده که سومین عامل اصلی مرگ در این کشور طی سال گذشته پس از سرطان و بیماری‌های قلبی به شمار می‌رود.

خبرگزاری میزان - برآورد‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع ویروس کرونا، مرگبارترین سال در تاریخ آمریکا بوده است.

به گزارش پایگاه «تامپا بی»، شیوع کرونا در سال ۲۰۲۰ موجب مرگ ۳۷۵ هزار نفر در آمریکا شده و این سال را به مرگبارترین سال آمریکا تبدیل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش‌های دولت آمریکا نشان می‌دهند که در سال ۲۰۲۰، کرونا موجب شد که آمار مرگ و میر کلی آمریکا از مرز ۳.۳ میلیون نفر نیز فراتر برود.

این بیشترین میزان مرگ و میر سالانه در تاریخ آمریکا به شمار می‌رود.

از زمان آغاز شیوع کرونا تاکنون نزدیک به ۵۷۰ هزار نفر در آمریکا بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند که ۳۷۵ هزار نفر از این آمار مربوط به سال ۲۰۲۰ بوده است؛ طی سال ۲۰۲۰ ویروس کرونا پس از سرطان و بیماری‌های قلبی، سومین علت اصلی مرگ و میر در آمریکا بوده است.

بر اساس آماری که مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا منتشر کرده، کووید ۱۹ موجب شده که خودکشی از فهرست ۱۰ عامل اصلی مرگ و میر در آمریکا خارج شود.

«روچل والنسکی»، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در آمریکا، با اشاره به این آمار‌ها می‌گوید «این آمار‌ها بار دیگر باید به عنوان محرک عمل کرده و هر یک از ما را به تلاش برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا وادارد.»

روند مرگ و میر سالانه در آمریکا اغلب افزایشی بوده، اما طی سال گذشته این افزایش در مقایسه با سال پیش از آن ۱۶ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: سیاه پوستان بزرگترین قربانیان شیوع کرونا در آمریکا چرا شیوع کرونا در آمریکا و برزیل از کنترل خارج شد؟

این بیشترین درصد افزایش سالانه مرگ و میر در آمریکا از سال ۱۹۱۸ تاکنون به شمار می‌رود؛ در سال ۱۹۱۸ آمار مرگ و میر در آمریکا به دلیل جنگ جهانی اول و شیوع مرگبار ویروس آنفولانزا نسبت به سال پیش از آن بیش از ۴۶ درصد افزایش یافت.

علاوه بر این، آمار‌های دولتی آمریکا نشان می‌دهد که سال گذشته آمار مرگ و میر میان اقلیت‌ها به ویژه سیاه پوستان، هند و امریکایی‌ها و لاتین تبارها نیز به بیشترین میزان خود رسیده است.

والنسکی می‌گوید «بر اساس وضعیت کنونی شیوع کرونا، تاثیرات جاری در سال ۲۰۲۱ نیز پابرجاست و ما شاهد آن خواهیم بود که اقلیت‌های رنگین پوست بخش عمده‌ای از مرگ و میر‌ها را تشکیل می‌دهند.»

 

انتهای پیام/

برچسب ها: حوادث بین الملل کرونا در آمریکا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا حوادث بین الملل کرونا در آمریکا مرگ و میر در آمریکا مرگبارترین سال شیوع کرونا سال ۲۰۲۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۴۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم حمله های رژیم صهیونیستی به غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، حمله های ددمنشانه رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه ادامه دارد.

توپخانه رژیم صهیونیستی مناطق دیرالبلح، الشجاعیه، الزیتون و شرق البریج را به شدت گلوله باران کرد.

همچنین منابع محلی از حمله های رژیم صهیونیستی به شرق رفح نیز خبر دادند.

جنگنده های رژیم صهیونیستی منزلی را در محله الزیتون بمباران کردند که بر اثر آن دو نفر شهید شدند.

این درحالی است که ساعاتی قبل، وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته مرتکب چهار جنایت و کشتار علیه خانواده های فلسطینی در این باریکه شده است.

در این گزارش آمده است: جنایت های وحشیانه رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته دست کم ۳۳ شهید و ۵۷ زخمی برجای گذاشته است.

وزارت بهداشت نوار غزه تاکید کرد که آمار شهدا و زخمی های حمله های همه جانبه این رژیم علیه نوار غزه مجدداً افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، تعداد شهدای فلسطینی از تاریخ هفت اکتبر سال میلادی گذشته تاکنون به ۳۴ هزار و ۵۶۸ تن افزایش یافته است.

آمار زخمی ها نیز به ۷۷ هزار و ۷۶۵ تن رسیده است. لازم به ذکر است که اکثر قربانیان تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه طی هفت ماه گذشته را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

کد خبر 6094195

دیگر خبرها

  • افزایش شمار قربانیان فرونشست بزرگراه در جنوب چین
  • افزایش مجدد شمار قربانیان تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه
  • تداوم حمله های رژیم صهیونیستی به غزه
  • بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکستن سد کنیا را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکست سد را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • افزایش آمار شهدای غزه به ۳۴۴۸۸ نفر
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید