Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر بابک صیاد روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه در قالب تشدید طرح شهید سلیمانی بیمارانی که تست آنها مثبت اعلام شده ردیابی خانگی و شغلی می شوند ، افزود: از آذر ماه سال گذشته با اجرای طرح غربالگری شهید سلیمانی حدود ۹۰ درصد مردم انزلی غربالگری شدند.
وی عنوان این روش را ردیابی بیمار اعلام و تصریح کرد: ردیابی بیمار برای ما بسیار حائز اهمیت است و مهمترین هدف ما در سال جاری ردیابی از طریق تشدید طرح شهید سلیمانی است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد : شبکه بهداشت و درمان با استقرار در بسیاری از ادارات شهرستان از پرسنل این ادارات تست کووید ۱۹ گرفت و طرح غربالگری سالمندان در این شهرستان با ۷۰ درصد پیشرفت در حال اجراست.
وی با تشکر از مردم انزلی به جهت همکاری در زمان همه گیری ویروس کرونا با شبکه بهداشت و درمان  این شهرستان گفت : با رعایت فاصله گذاری اجتماعی ، شستن دستها و زدن‌ ماسک بخصوص در فضای بسته و مجامع عمومی ، رستورانها  می توان این بیماری را کنترل کرد.
صیاد ادامه داد : در بندرانزلی تزریق مرحله اول واکسن اسپوتنیک فایو به پرسنل آی سی یو و کادر درمان بیمارستان شهید بهشتی انجام و پس از آن واکسن سینوفارم چینی به برخی از بیماران دیالیزی ، سرطانی و بیماران خاص و پاکبانان تزریق شد . واکسن بهارات بیوتک هند نیز به پرسنل بیمارستان ، شبکه بهداشت و درمان ، به تعدادی از پرسنل مرکز کووید ۱۶ ساعته انزلی ، مرکز ۲۴ ساعته کپورچال و پرسنل آزمایشگاه و افراد در معرض خطر  تزریق شده است.
وی با بیان اینکه روند واردات واکسن ادامه دارد خاطر نشان کرد: پرسنل آسایشگاه سالمندان میعاد و سرای محبت و سالمندان نیز واکسن دریافت کردند .
وی در خصوص خدمات ارایه شده به مسافران نوروزی در انزلی گفت : در ایام تعطیلات نوروز مرکز ۱۶ ساعته کووید ۱۹ امیرالمونین انزلی از بیماران مشکوک تست کرونا گرفت و این بیمارستان خدمات لازم را به مسافران ارائه داد.
صیاد اضافه کرد:دو مرکز بهداشت در لیجارکی، یک مرکز و یک خانه بهداشت در آبکنار ، مرکز بهداشت و درمان غازیان و خانه بهداشت روستای لیجارکی نیز در نوروز خدمات رسانی کردند .
وی با تاکید بر اینکه بیمارستان شهید بهشتی انزلی به تجهیزات دارویی و بیمارستان مجهز است ، تصریح کرد: کلیه داروهای بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان انزلی موجود است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد .
وی انزلی را از اولین شهرستانهای دارای مرکز مجزا کووید ۱۹ در استان گیلان عنوان و اضافه کرد: به دستور معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان مرکز ۱۶ ساعته ای در غازیان انزلی راه اندازی شد تا در مواقع اعلام وضعیت قرمز بصورت ۱۶ ساعته به ویزیت بیماران سرپایی و انجام تست کرونا به افراد مشکوک بپردازد .
صیاد اظهار کرد:در حال حاضر یک مرکز کووید ۱۹ ، ۱۶ ساعته امیرالمونین در میدان امام خمینی جنب مخابرات با یک پزشک، پرستار و نمونه گیر راه اندازی شده است تا با انجام تستهای پی سی آر و راپید از مراجعه افراد به بیمارستان بکاهد.
وی تاکید کرد: انزلی با انجام حدود پنج هزار تست راپید به لحاظ آماری از شهرستانهای نخست استان گیلان است و هزینه انجام تست پی سی آر در این شهرستان برای گروههای هدف مانند زنان باردار ،بیماران دیابتی، افراد بالای ۶۰ سال ، فشار خون ، سرطانی ، پیوندی ها ، دیالیزی های ، افرادی که سیستم ایمنی بدن آنها ضعیف است، معتادین متجاهر، زندانی ها، سالمندان آسایشگاه سالمندان و پرسنل این مکان و بیماران قلبی رایگان است.
صیاد اضافه کرد: هدف ما بالا بردن کمیت و کیفیت کار درمان بوده و بر انجام تست از افراد دارای علامت تاکید داریم .
وی از دکتر سالاری ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان بابت پرداخت بدهی های معوقه پرسنلی در دوران سخت شیوع کرونا  تقدیر  و خاطرنشان کرد : از اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان و منطقه آزاد انزلی برای اهداء دستگاه ونتیلاتور و مانیتور بیمارستانی  در زمان اوج گیری کرونا به بیمارستان انزلی تشکر می کنیم.
وی ادامه داد: خیرین سلامت این شهرستان نیز در روزهای ابتدایی شیوع کرونا با خرید تجهیزات پزشکی از قبیل گان ، ماسک و پاکسیستومتر به کادر درمان بسیار کمک کردند.
وی در ادامه با یاد آوری روزهای آغازین شیوع ویروس کرونا و شرایط سخت آن دوران، افزود: در روزهای آغازین شروع این ویروس به علت ناشناخته بودن آن دستورالعمل های متعددی از سوی وزارت بهداشت و درمان صادر و روند درمان شروع شد که به علت ضعیف بودن راههای تشخیص ، مرگ و میر بالا ، تعداد محدود پی سی آر و نحوه نمونه گیری موجب شد شرایط بسیار دشواری را تجربه کنیم.
صیاد خاطر نشان کرد: پس از گذشت دوهفته با ایجاد همدلی و وفاق در بین شهروندان و مردم انزلی و تشکیل ستاد کرونا متشکل از نیروهای مردمی، فرماندار ، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ، سپاه ، ارتش ، نیروی انتظامی ، دادگستری ، بسیج، رئیس و پرسنل بیمارستان شهید بهشتی انزلی کمک شایانی به کنترل بیماری در شهرستان شد.
وی یادآور شد : طی یکسال گذشته کادر بیمارستان شهید بهشتی انزلی فشار زیادی را تحمل کردند و متاسفانه بسیاری از آنها به ویروس کرونا مبتلا شدند و  شهید دکتر دیوشلی و شهیده ادیبی جان خود را در راه کمک به هم نوعان خود از دست دادند . دکتر احمدی نژاد همکار بازنشسته شبکه نیز بر اثر ابتلا به این بیماری درگذشت و بسیاری از پرسنل بیمارستان و شبکه بهداشت و درمان به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده و برخی نیز به جهت شدت بیماری بستری شدند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان انزلی در پایان با تقدیر از پرسنل شبکه بهداشت و درمان بابت جانفشانی برای سلامت مردم  در یک سال گذشته ابراز امیدواری کرد: با تلاش کادر درمان و مردم خوشه های بیماری شناسایی و زنجیره انتقال قطع شود.
بندرانزلی با ۱۴۴ هزار نفر جمعیت در کرانه دریای خزر بعنوان یکی از مراکز مهم گردشگری و تجاری شمال کشور  از نخستین شهرستانهای درگیر ویروس کرونا در کشور بود .

برچسب‌ها ستاد کرونا مجلس شورای اسلامی بندرانزلی دادگستری اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان سازمان بسیج مستضعفان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ستاد کرونا مجلس شورای اسلامی بندرانزلی ستاد کرونا مجلس شورای اسلامی بندرانزلی دادگستری اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان سازمان بسیج مستضعفان اخبار کنکور بیمارستان شهید بهشتی شبکه بهداشت و درمان ویروس کرونا استان گیلان انجام تست کووید ۱۹ ۱۶ ساعته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۴۹۹۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاوردهای نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشورهای پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و داروهای مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشورهای منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیازهای بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های درمانی مرکز استان سمنان نیازمند توسعه
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان پلمب شد
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • پلمب یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان