Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، در بیانیه جنبش یاران انقلاب ۱۴ فوریه بحرین که در وبگاه این جنبش منتشر شده، آمده است: مجاهد اسیر «عباس حسن علی مال الله» به خاطر اهمال و بی توجهی عمدی پزشکی و نبود مراقبت های پزشکی و بهداشتی در زندان مرکزی «جو» در شهر منامه در سایه همه گیری ویروس کرونا به شهادت رسید.
این بیانیه با اشاره به نرسیدن خدمات اورژانس پزشکی در زمان مناسب به این اسیر زندانی که در نهایت باعث شهادتش شد، تصریح کرد: شهید عباس مال الله درحالی که قادر به نفس کشیدن یا صحبت کردن نبود، به قلب خود اشاره کرد و سایر زندانیان برای خدمات اورژانس درخواست کمک کردند اما زندانبانان به بهانه نداشتن مجوز از مراجع بالا از این اقدام سرباز زدند و این امر باعث وخامت حال وی شد و در نهایت زندانبانان دیر وارد عمل شدند و این اسیر در راه بیمارستان به شهادت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این بیانیه افزود: ما، علمای بحرینی و خانواده های اسیران و مردم و جریان های سیاسی مخالف بحرینی پیشتر در این باره هشدار داده بودیم و به خانواده شهید مجاهد عباس حسن علی مال الله و اهالی روستای نویدرات و ملت بحرین تسلیت عرض می کنیم و از مردم مومن و انقلابی که به طور گسترده در مراسم تشییع پیکر این شهید شرکت کردند، تقدیر و تشکر می کنیم.
جنبش یاران جوانان انقلاب ۱۴ فوریه بحرین در بیانیه خود "خواهان تداوم تظاهرات، راهپیمایی ها و همبستگی با خانواده های اسیران دربند در زندان های آل خلیفه شد و از ملت انقلابی و سرافراز بحرین خواست تا با توجه به شیوع کرونا، برای آزادی همه زندانیان سیاسی و چهره های سرشناس" وارد عمل شوند.
بحرین از جمعه گذشته (۲ آوریل) شاهد موج اعتراضات گسترده و بی‌سابقه برای محکومیت ادامه بازداشت فعالان سیاسی توسط حکومت آل خلیفه و آزادی بدون قید و شرط آن‌ها بوده است.
مردم بحرین از ۱۴ فوریه ۲۰۱۱ با انجام تظاهرات و تحرکات مسالمت آمیز خواستار تغییرات دمکراتیک و اصلاحات سیاسی از جمله تدوین قانون اساسی جدید در این کشور شده‌اند، اما نیروهای رژیم آل خلیفه طی این مدت با خشونت تمام اقدام به سرکوب تظاهرکنندگان مسالمت جو و بازداشت بیش از ۱۱ هزار شهروند بحرینی کردند.
آیت الله عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین روز دوشنبه در پیامی خواستار ادامه تظاهرات بحرینی‌ها برای آزادی زندانیان سیاسی که در زندان‌های رژیم آل خلیفه با تهدید ابتلا به ویروس کرونا مواجه هستند، شده بود.
حکومت آل خلیفه همچنین با به شهادت رساندن و سلب تابعیت مدافعان حقوق بشری و فعالان سیاسی تلاش کرده است تا به جنبش اعتراضی مردم پایان دهد، اما موفق به این کار نشده و تاکنون بحرینی‌ها به رغم وجود همه محدودیت‌ها و سرکوبگری رژیم آل خلیفه با بهره برداری از مناسبت‌های مختلف با آمدن به خیابانها و برگزاری تظاهرات بر احقاق حقوق مشروع خود تاکید کرده‌اند.

برچسب‌ها بحرین آل خلیفه منامه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بحرین آل خلیفه منامه بحرین آل خلیفه منامه اخبار کنکور آل خلیفه ۱۴ فوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۵۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال ایران از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزه

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر کنعانی ضمن استقبال از پاسخ جنبش حماس به طرح سیاسی ارائه شده برای توقف ماشین نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه، این هوشمندی سیاسی مقاومت را جلوه دیگری از قدرت میدانی آن توصیف کرد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از طرح ارائه شده برای احقاق حقوق ملت فلسطین شامل توقف فوری و پایدار حملات و جنایات رژیم صهیونیستی، رفع محاصره ظالمانه علیه نوار غزه، آزادی زندانیان فلسطینی، خروج کامل و بی قید و شرط نیروهای اشغالگر اسرائیلی از نوار غزه و بازسازی خرابی‌های جنگ حمایت می‌کند.

به گزارش ایرنا، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) دوشنبه شب ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ از موافقت خود با پیشنهاد مصر و قطر درباره آتش‌بس خبر داد.

کد خبر 6098839

دیگر خبرها

  • شهادت ۳ مبارز گردان‌های قدس در جنوب لبنان
  • تماس تلفنی «هنیه» و «السودانی»
  • جان صدها هزار نفر در خطر است/ تحرکی خطرناک جریان دارد
  • استقبال ایران از پاسخ حماس به طرح پایان جنگ علیه غزه
  • تصمیم صهیونیست‌ها برای ادامه حملات به رفح
  • استقبال ایران از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزه
  • اردوغان: اسرائیل توافق آتش‌بس در غزه را بپذیرد
  • حماس با آتش‌بس در غزه موافقت کرد
  • جنبش حماس با آتش‌بس در غزه موافقت کرد
  • ۳ دروغ بزرگ درباره تظاهرات دانشجویی در آمریکا