Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، یدالله موحد روز چهارشنبه در سومین ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی استان کرمان افزود: عناوین و فهرست جرایم انتخاباتی نیز از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان تدوین شده است که با گوشزد کردن رفتارها و جرایم انتخاباتی مرتبط با هر نهاد و بخش، از بروز بخش عمده ای از این تخلفات جلوگیری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به همکاری دستگاه قضایی با هیات های اجرایی و نظارت بر انتخابات، عنوان کرد: موضوعات مرتبط با استعلام صلاحیت کاندیداها و سایر اقدامات قانونی مرتبط با انتخابات در دادگستری کل استان و واحدهای تابعه با جدیت و سرعت مورد پیگیری قرار می گیرد.
نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان با اشاره به تدوین اطلس امنیتی انتخابات از سوی کمیته اطلاعات و امنیت ستاد انتخابات، عنوان کرد: این اطلس در اختیار دادستان ها و مسئولان امنیتی و انتظامی قرار می گیرد تا متناسب با شرایط مطرح شده در آن نسبت به اجرای برنامه ها و رصد فضای انتخاباتی اقدام کنند.
موحد بر تشکیل کمیته بررسی موانع مشارکت در انتخابات تاکید کرد و ادامه داد: با تشکیل این کمیته زمینه رصد وضعیت مشارکت و موانع احتمالی موجود در رابطه با میزان مشارکت فراهم خواهد شد و برنامه ها و وظایف هر یک از بخش ها برای ایجاد زمینه افزایش مشارکت قشرهای مختلف اجتماعی در انتخابات نیز تبیین می شود.
وی بر توجیه گروه های مختلف از جمله مدیران و کارمندان ادارات، و اصحاب رسانه درباره جرایم انتخاباتی نیز تاکید کرد و گفت: نارضایتی ها و تاثیرآن بر مشارکت مردم در انتخابات موضوع مهمی است که باید از سوی استانداری و فرمانداری ها مورد پیگیری قرار گیرد و مطالبه حاکمیتی و عمومی این است که مدیران تمام تلاش و امکانات خود را برای کاهش نارضایتی های عمومی به کار گیرند.
رییس کل دادگستری استان کرمان اظهارداشت: باید توجه داشت هرگونه مواردی که بر میزان مشارکت مردم تاثیرمی گذارد،از سوی مدیران رصد شده و مورد پیگیری و رفع قرار گیرد.
موحد تاکید کرد: نهادهای حمایتی نیز باید هرگونه کمک معیشتی خود را به شکلی ارائه کنند که شائبه سیاسی نداشته باشد.
دبیر ستاد رسیدگی به جرایم انتخاباتی کرمان نیز گفت: مصوبات نشست ها قبل این ستاد از سوی نهادهای مربوطه در دست اجرا قرار دارد.
سید مهدی قویدل با اشاره به این مطلب که شعب تخصصی رسیدگی به جرایم انتخاباتی در دادسراها و دادگاه ها تشکیل و قضات ویژه نیز تعیین شده اند، خاطرنشان کرد: به منظور تحقق هر چه بهتر اهداف پیشگیرانه، عناوین وفهرست جرایم انتخاباتی نیز از سوی معاونت اجتماعی و پشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان تدوین و به مراجع مربوطه ارسال شده است.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ کرمان دادگستری کل استان کرمان پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ کرمان دادگستری کل استان کرمان انتخابات ۱۴۰۰ کرمان دادگستری کل استان کرمان اخبار کنکور دادگستری کل استان جرایم انتخاباتی استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۶۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضبط مناظرات انتخاباتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکزکرمانشاه ، ضبط مناظرات انتخاباتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه در سالن شهدای دولت استانداری انجام شد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دریافت فیلم

دیگر خبرها

  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • به سلامت روان نیروهای وظیفه باید توجه ویژه‌ای شود
  • توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان
  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • ضبط مناظرات انتخاباتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه
  • استقرار شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم
  • اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران
  • معرفی برگزیدگان مسابقات تیراندازی تفنگ و تپانچه بادی نیرو‌های مسلح در کرمان