Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@00:17:20 GMT

جهاد کشاورزی: گندم سمنان را تضمینی می‌خریم

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۰۷۱۷۸

جهاد کشاورزی: گندم سمنان را تضمینی می‌خریم

لطف‌الله رضایی با اشاره به برگزاری جلسه کمیته فنی زراعت کشور در زمینه خرید تضمینی محصولات کشاورزی به خبرنگار فارس در سمنان اظهار کرد: در این جلسه، سیاست‌های کلان برداشت محصولات کشت پاییزه و استراتژیک از جمله گندم، کلزا، جو و سویا در قالب دستورالعمل‌های ابلاغی و سیاست‌ها و برنامه‌های شرکت بازرگانی غله ایران تشریح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با توجه به توافقات انجام‌شده، تمام امکانات لازم از قبیل اکیپ‌های گشت، مراکز خرید گندم و دانه‌های روغنی، ناظران فنی خرید و سازمان تعاونی روستایی به‌عنوان مباشر خرید، اداره کل غله استان و سازمان جهاد کشاورزی برای خرید محصولات کشاورزی ذکرشده آمادگی کامل دارند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: همگی در انتظار فصل برداشت بوده تا دسترنج یک سال زحمت و تلاش بهره‌برداران در تولید نان و روغن با بهترین نحو خریداری شود.

او خاطرنشان کرد: سایز الک‌های برداشت، میزان افت‌های مفید و غیرمفید در دستورالعمل جدید نیز اصلاح‌شده است.

رضایی با اشاره به قیمت‌های تعیین‌شده برای خرید تضمینی گندم، کلزا و سویا نیز گفت: امسال گندم به ازای هر کیلوگرم به قیمت ۴۰ هزار ریال، کلزا به ازای هر کیلوگرم ۱۱۰ هزار ریال و سویا نیز ۱۲۴ هزار و ۱۹۴ ریال از کشاورزان خریداری می‌شود.

به گزارش فارس؛ جلسه کمیته فنی زراعت کشور در زمینه خرید تضمینی محصولات کشاورزی با حضور معاون بهبود تولیدات گیاهی و مدیرکل شرکت بازرگانی غله به‌صورت برخط تشکیل شد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

منبع: فارس

کلیدواژه: گندم کشاورزی کلزا لطف الله رضایی خرید تضمینی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۷۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت:  از ابتدای فصل خرید گندم در ۲۰ فروردین ماه تاکنون بیش از ۳۷۰  هزار تن گندم از کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری شده است.

امید جهان نژادیان افزود: از این میزان ۱۰۰ هزار تن گندم از مراکز خرید روباز به مراکز استاندارد ارسال شده است.

وی ادامه داد: در سال زراعی جاری هر کیلوگرم گندم به نرخ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم گندم دروم به نرخ ۱۸ هزار تومان از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان بیان کرد: در سال گذشته در خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

در سال زارعی جاری  در ۷۵۴ هزار هکتار از اراضی استان کشت گندم انجام شده است.

استان خوزستان پارسال رتبه نخست خرید گندم در کشور را کسب کرد.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید تضمینی گندم به ۵۵۶ هزار تن رسید
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • برداشت محصولات کشاورزی در نقاط مختلف استان بوشهر نظارت می‌شود