Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-04@20:46:44 GMT

نتایج کنکور دکتری هفته آینده اعلام می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۰۷۵۹۰

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، درباره زمان اعلام نتایج کنکور دکتری تخصصی ۱۴۰۰ گفت: آزمون دکتری تخصصی وزارت علوم برای ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی جمعه، ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ برگزار شد.  

زرین آمیزی ادامه داد: تعداد ۱۸۵ هزار و ۶۹ نفر برای شرکت در آزمون دکتری ثبت نام کردند که از این تعداد ۴۵ درصد زن و ۵۵ درصد مرد بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعداد شرکت کنندگان در این آزمون ۵ هزار و ۳۶۵ نفر بیشتر از شرکت کنندگان سال گذشته بود.

مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش تصریح کرد: نتایج اولیه این آزمون شامل کارنامه خام، تراز و نمره کل، هفته آینده  بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

زرین آمیزی با بیان اینکه انتخاب رشته دکتری هفته اول اردیبهشت شروع می‌شود، ادامه داد: حدود ۱۲ هزار نفر در دانشگاه‌های دولتی و همین تعداد هم در دانشگاه آزاد پذیرش خواهند شد. از ۱۸۵ هزار داوطلب شرکت کننده در این آزمون بین ۲۴ تا ۲۹ هزار نفر در دانشگاه‌ها پذیرش خواهند شد.

مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش ادامه داد: مصاحبه‌های تخصصی دکتری از اوایل خرداد شروع می‌شود و حدود دو ماه طول می‌کشد. ۵۰ تا ۵۵ هزار داوطلب در مرحله اول برای مصاحبه به دانشگاه‌ها معرفی خواهند شد.

مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش ادامه داد: تقریبا ۳ برابر ظرفیت دانشگاه‌ها برای مصاحبه علمی تخصصی دعوت می‌شوند و حد نصاب پذیرش در این مرحله اعمال می‌شود.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: سازمان سنجش دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۷۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج کنکور تربیت معلم آخر اردیبهشت اعلام می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، رضا مراد صحرایی افزود: از سال ۹۸ با شیوع کرونا یکی از مشکلات مهم آموزش و پرورش در معاونت پرورشی کمبود ۲۰۰ هزار نیروی انسانی است.

او اضافه کرد: امسال کنکور تربیت معلم برای جذب معلمان و دبیران برگزار شد که نتایج آن آخر اردیبهشت اعلام شده و داوطلبانی که در این کنکور قبول شدند پس از مصاحبه آموزش‌های لازم را میبینند و وارد کلاس درس می‌شوند.

 

دیگر خبرها

  • نتایج کنکور تربیت معلم آخر اردیبهشت اعلام می‌شود
  • اعلام معرفی پذیرفته شدگان مرحله اول مصاحبه دکتری تا دهه اول خرداد
  • آمار نهایی انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • ۱۲ هزار نفر در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم سراسر کشور شرکت کردند
  • اعلام آخرین آمار انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳
  • انتخاب رشته بیش از ۸۹ هزار داوطلب آزمون دکتری
  • آخرین آمار انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ اعلام شد
  • رقابت بیش از ۹ هزار نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش همدان
  • برگزاری آزمون‌ ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم
  • آزمون کنکوری‌های شهرستان زیرکوه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود