Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابعی به رسانه‌های افغانستان گفته‌اند که نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان دستورکار نشست استانبول را با تیم دولت کابل و طالبان در میان گذاشته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، منابع در قطر خبر دادند که «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان دستورکار نشست استانبول را در اختیار تیم افغانستان و طالبان قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع می‌گویند که خلیلزاد پس از آن جزییات دستورکار را به دو طرف سپرد که نشست‌های 6 جانبه در قطر برای ایجاد یک دستورکار واحد برای نشست استانبول نتیجه قابل توجهی نداشت.

تاکنون دولت افغانستان و یا طالبان درباره دریافت دستورکار نشست استانبول اظهارنظری نکرده‌اند.

این منابع افزودند که اجماع سیاسی برای حل هرچه زودتر بحران افغانستان، ایجاد دولت مشترک، اجماع منطقه‌ای و جهانی از بخش‌های مهم دستورکار نشست استانبول است.

«غلام فاروق مجروح» عضو تیم مذاکره کننده افغانستان اما می‌گوید که رایزنی‌ها درباره دستورکار نشست استانبول همچنان ادامه دارد اما اجماع داخلی در روند صلح افغانستان وجود ندارد.

«رحمت الله نبیل» رئیس سابق امنیت ملی افغانستان نیز در این باره به «طلوع نیوز» گفت: «این خود نشان می‌دهد وقتی نمی‌توانیم درباره دستورکار به توافق برسیم، روی مسایل کلان ملی چطور تصمیم بگیریم، این دشوار بودن نشست استانبول را نشان می‌دهد».

خلیلزاد طرح دولت موقت را با طالبان مطرح کردرایزنی خلیلزاد با مقامات ترکیه در آستانه نشست استانبول برای افغانستانادامه رایزنی‌های نماینده ویژه آمریکا در آستانه نشست ترکیه؛ خلیلزاد با عبدالله دیدار کردجزئیات تازه از طرح اشرف غنی در آستانه نشست صلح استانبولافزایش اختلاف‌ها و احتمال تعویق برگزاری نشست صلح افغانستان در استانبول

وی درباره طرح صلح اشرف غنی نیز گفت: «فکر نمی‌کنم این طرح جنبه عملی داشته باشد و با در نظرداشت وضعیت ما و منطقه این طرح در استانبول قابل قبول نیست».

رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که نشست ترکیه در 16 آپریل برگزار می‌شود و برای 10 روز نیز ادامه خواهد داشت اما «حمدالله محب» مشاور شورای امنیت ملی افغانستان اظهار داشت که هنوز چیزی نهایی نشده است.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا ترکیه اخبار افغانستان اخبار آمریکا ترکیه اخبار افغانستان صلح افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۷۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست فوق العاده هیئت رئیسه فدراسیون انجمن‌های ورزشی برگزار شد. این نشست به ریاست نصرالله پریچهره سرپرست فدراسیون و با حضور حمیدرضا غزنوی نایب رئیس، مهدی سلاطی سرپرست دبیری فدراسیون، سهراب آزاد، سلامی، امیر غریبلو و چشمی بازرس فدراسیون برگزار شد.

در این جلسه تاریخ پیشنهادی برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون انجمن‌های ورزشی تعیین شد و مقرر شد که این تاریخ به وزارت ورزش و جوانان ارائه و پیشنهاد شود.

تاریخ پیشنهادی هیئت رئیسه فدراسیون انجمن‌های ورزشی برای انتخابات ۳۰ خرداد ماه است. بررسی حضور سه رشته سپک تاکرا، فلوربال و جوجیتسو در مسابقات ایندورگیمز (داخل سالن آسیا)، میزبانی ایران از مسابقات سپک تاکرای آسیا در شهریور و بیس بال غرب آسیا در مهرماه ۱۴۰۳ و همچنین بازگشت رشته‌های آبی اسکی روی آب، جت اسکی و موج سواری به فدراسیون انجمن‌های ورزشی و اضافه شدن انجمن ماهیگیری به فدراسیون از دیگر موارد قابل بحث در این نشست بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاظمی قمی: افغانستان شریک ما در مبارزه مشترک با تروریسم است
  • آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد
  • راه درازی تا فعلیت رساندن کامل ظرفیت‌های تجاری ایران و افغانستان داریم
  • روسای کمیسیون‌های داخلی فدراسیون تنیس مشخص شدند
  • رؤسای کمیسیون‌های داوران، مربیان و ورزشکاران تنیس مشخص شدند
  • رضایت رئیس جمهور از گزارش مسئولان درباره کاهش تورم | رسوایی برای مدعیان آزادی بیان | گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزیران باشد / خیزش دانشجویان و نخبگان غربی با اعمال خشونت خاموش نمی‌شود
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • تاریخ برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد