Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده روسیه نزد سازمان های بین المللی در اظهاراتی هدف از مذاکرات وین را بازگرداندن کامل برجام دانست و ابراز امیدواری کرد که مذاکرات هرچه زودتر به نتایج مثبت دست یابد.

به گزارش خبررگزاری تاس، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه نزد سازمان های بین المللی در وین در گفت وگو با یک شبکه تلویزیونی روس اظهار داشت: وظیفه کاملاً مشخص است؛ بازگرداندن کامل توافق (برجام).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکایی ها و ایرانی ها هر دو می گویند که آماده این کار هستند.

اولیانوف ادامه داد: به طور طبیعی، ایرانی ها انتقادات بسیاری نسبت به ایالات متحده دارند اما هیچ تقابل آشکاری میان آنها وجود ندارد، دست کم به این دلیل که آنها با یکدیگر صحبت نمی کنند .

وی تصریح کرد: ایالات متحده و ایران هیچ ارتباط مستقیمی ندارند و از طریق واسطه ها ارتباط برقرار می کنند. در واقع نماینده اتحادیه اروپا نقش اصلی رابطه میان ایرانی ها و آمریکایی ها را ایفا خواهد کرد  اما روسیه نیز ممکن است مشارکت کند، همانند هر شرکت کننده دیگری در این توافق.

این دیپلمات روس گفت که اگر تا اواخر ماه مه پیشرفتی حاصل نشود، کار بیشتر درخصوص توافق هسته ای با ایران ممکن است پیچیده باشد.

اولیانوف خاطر نشان کرد: غیر محتمل نیست که توافق هسته ای در سال جاری بازگردانده شود. من می گویم که باید این کار خیلی زودتر انجام شود، چراکه اگر تا اواخر ماه مه پیشرفت جدی حاصل نشود، ما دوباره در بازرسی های آژانس بین المللی انرژی اتمی در ایران دچار مشکل خواهیم شد. روند کلی اوضاع بسیار پیچیده خواهد بود. با این حال، از نظر من دلایلی وجود دارد که بتوان انتظار داشت نتیجه تلاش‌ها مثبت باشد و باید به این روند امیدوار بود.

وی با ابراز امیدواری نسبت به حصول نتایج مثبت پس از این دور اول گفت وگوها بیان کرد: ما سرانجام از حرف زدن صرف درباره برجام عبور کردیم. امروز این اتفاق افتاد. بلافاصله پس از اینکه کمیسیون مشترک وظیفه کارشناسان را مشخص کردند، دور هم جمع شدند و کار روی لغو تحریم ها و مسائل مربوط به بازگشت ایران به تعهدات خود در حوزه هسته ای آغاز شد. البته این یک لحظه جدی است، یک لحظه جدید از نظر کیفی و وظیفه همه مذاکره کنندگان حمایت از این روند است.

نماینده روسیه نزد سازمان های بین المللی تاکید کرد: اکنون مشخص است که کار آسانی نخواهد بود. اما من فکر می کنم دلایل واقعی برای انتظار نتیجه مثبت وجود دارد.

اولیانوف با بیان اینکه قرار است روز چهارشنبه با سرپرست هیئت آمریکایی در وین دیدار کند، گفت: موضع تیم فعلی مذاکره کنندگان ایالات متحده را می توان "کاملا متعادل" توصیف کرد. آنها در تلاشند که بفهمند چه خبر است و به مشاوره ها توجه می کنند. آنها در تلاشند راهی برای پیشرفت پیدا کنند./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۸۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد

معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت آمریکا از اعطای روادید به نماینده روسیه جهت شرکت در چهل و ششمین نشست کمیته اطلاعات مجمع عمومی سازمان ملل خودداری و با این اقدام مشارکت روسیه را تضعیف کرد.   به گزارش ایسنا، «دیمیتری پولیانسکی»، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل طی نشست این کمیته بیان کرد: «مجبوریم یک بار دیگر سخنرانی خود را در کمیته اطلاعات با این واقعیت شروع کنیم که طرف آمریکایی همچنان از میزبانی مقر سازمان ملل متحد سوء استفاده می‌کند.»   خبرگزاری تاس به نقل از معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل نوشت: «بار دیگر، حضور روسیه در چهل و ششمین جلسه کمیته اطلاعات مجمع عمومی سازمان ملل به دلیل اقدام ایالات متحده درخصوص عدم صدور روادید، تضعیف شد.»   این دیپلمات روسی افزود: «مسکو امیدوار است که وضعیت کنونی به طور کلی اصلاح شود.»   پولیانسکی در قسمت دیگری از اظهاراتش با اشاره به «اقدامات تروریستی اوکراین» بیان کرد: «قتل عمدی و وحشیانه روزنامه‌نگاران روسی – که از طریق ابزارهای تروریستی انجام شده‌اند – به نمایشی افراطی درباره عدم تحمل سایر دیدگاه‌ها بدل شده است. در همین حال، کی‌یف رسما و علنا دخالت خود در این جنایات را مطرح می‌کند.»   وی تاکید کرد: «دست‌نشانده‌های غربی از قصد چشم خود را بر روی همه این جنایات کی‌یف می‌بندند.»   دیمیتری پولیانسکی در میان خبرنگاران روسی که «ترور» شده‌اند به «داریا دوگین» اشاره کرد؛ خبرنگار، مفسر سیاسی و دختر «الکساندر دوگین» متحد رئیس‌جمهور روسیه که در جریان بمب‌گذاری در خودروی شخصی‌اش کشته شد و مقامات روسیه گفتند که این حادثه توسط عاملان اوکراینی طراحی شد.   هم‌چنین چندین رسانه آمریکایی به نقل از منابعی ناشناس گزارش دادند که واشنگتن معتقد است مقامات اوکراینی در این «ترور» دست داشتند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سیاست‌های بروکسل علت اصلی گرانی گاز در اروپا
  • بلینکن وارد سرزمین های اشغالی شد
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی به نخبگان دانشگاه‌های آمریکا
  • آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد
  • ادعاها درباره اجرای توافق مهم میان ایران و طالبان
  • آمریکا روادیدِ نماینده روسیه را صادر نکرد
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند