Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@03:26:34 GMT

۷۰ درصد نیاز مرغ اردبیل تأمین شده است

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۰۹۱۵۹

۷۰ درصد نیاز مرغ اردبیل تأمین شده است

خلیل نیکشاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در حال حاضر سرانه مصرف سالانه مرغ به ازای هر شهروند در استان اردبیل ۳۰ کیلوگرم است، در حالی که سرانه مصرف گوشت قرمز به ۱۲ کیلوگرم رسیده است.

وی با بیان اینکه در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها و در ادامه جهش تولید، تلاش بر افزایش تولید گوشت قرمز و سفید در استان است، تصریح کرد: ما نه تنها نیاز استان را در گوشت سفید تأمین می‌کنیم بلکه مازاد مصرف خود را به استان‌های آذربایجان شرقی، البرز و تهران ارسال می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل میزان صادرات سالانه گوشت سفید را از استان بیش از ۲۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: ما در کنار ارسال محموله‌های مازاد تولید مرغ به سایر استان‌ها، سعی و تلاشمان بر این است تا از سودجویی‌ها در این بازار نیز با همراهی ستاد تنظیم بازار و همچنین سازمان صنعت، معدن و تجارت جلوگیری کنیم.

نیکشاد وظیفه این سازمان را تمرکز بر روی تولید مواد پروتئینی به ویژه گوشت سفید و قرمز اعلام کرد و افزود: ستاد تنظیم بازار در مورد قیمت کالاهای اساسی و محصولات پروتئینی نظر خود را اعلام می‌کند تا به صورت مصوب قیمت در استان‌ها ابلاغ و رعایت شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: قطعاً در کنار حمایت از تولیدکننده ما نیز به نوبه خود با تأمین نهاده‌های مورد نیاز مرغداری‌ها و دامپروری‌ها سعی می‌کنیم از مصرف‌کنندگان حمایت کرده و قیمت را متناسب با عرضه و تقاضا به شرایط متعادل برسانیم.

مردم با آرامش خرید کنند

نیکشاد از آرام گرفتن بازار مرغ در روزهای اخیر خبر داد و اضافه کرد: مردم با آرامش خرید مورد نیاز خود را انجام دهند چرا که برای دو ماه آینده بیش از ۷۰ درصد نیاز استان اردبیل تأمین شده است.

وی با رد ادعای افزایش قیمت مرغ با هدف تنظیم بازار بیان کرد: افزایش قیمت مرغ از سال گذشته توسط انجمن تولیدکنندگان طیور مطرح بوده و به تناسب افزایش قیمت واکسن، سرم و سایر نهادها، افزایش قیمت مرغ بدون در نظر گرفتن شرایط تولید انجام شده و این موضوع هیچ ربطی به مسائل اخیر ندارد.

نیکشاد ادامه داد: به هیچ وجه افزایش قیمت برای بهبود شرایط توزیع مرغ و شکستن صف‌های طولانی مردم انجام نشده و به اندازه کافی روزانه کشتار مرغ انجام می‌شود تا روانه بازار مصرف شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: در دو هفته اخیر به طور متوسط روزانه ۱۶۰ تا ۲۵۰ تن کشتار مرغ در کشتارگاه‌ها انجام شده و هیچ کمبودی را در این زمینه شاهد نبودیم.

کد خبر 5182226

منبع: مهر

کلیدواژه: تنظیم بازار اردبیل وزارت جهاد کشاورزی گوشت مرغ گرانی ویروس کرونا شیوع کرونا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه گرگان انتخابات شورای شهر و روستا ستاد ملی مقابله با کرونا ماه مبارك رمضان اردبیل اراک محدودیت های کرونایی انتخابات 1400 واکسن کرونا استان اردبیل افزایش قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۹۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن

به گزارش «نماینده»، محمدرضا رضایی کوچی در خصوص طرح ساماندهی املاک مسکونی و تاثیر اجرای ان بر مدیریت بازار اجاره گفـت: ایرادات شورای نگهبان در خصوص طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی در مجلس بررسی و رفع شد امیدواریم با تایید نهایی آن توسط شورای نگهبان و اجرایی شدن آن نظم و انضباطی به بازار اجاره بها مسکن ببخشد.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: در طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی تلاش کردیم پایه و مبنایی برای قیمت‌گذاری واحد های مسکونی تعیین کنیم و نظارت وزارت خانه‌های راه و شهرسازی و صمت را بر بازار پر تلاطم مسکن افزایش دهیم. همچنین به شورای عالی مسکن اجازه دادیم در حوزه قیمت‌گذاری و تعیین سقف مجاز اجاره بها در مناطقی که تورم مسکن به صورت غیر واقعی افزایش پیدا کرده و بیش از 20 درصد باشد، ورود کنند. این طرح ضمن توجه به روش‌های مختلف از جمله پرداخت تسهیلات از مستاجران حمایت کرده و با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده، انگیزه تولیدکنندگان مسکن را نیز افزایش می‌دهد. همچنین موجب افزایش تولید و عرضه واحدهای مسکونی به بازار می‌شود که این خود به کاهش و تعدیل قیمت‌های کمک می‌کند.

رضایی کوچی عنوان کرد: همچنین در طرح مذکور، با ساماندهی سکوهای خرید و فروش مسکن و نیز رتبه بندی دفاتر مشاوران املاک و افزایش نظارت بر آنها و شیوه های مختلف تلاش کردیم مانع درج آگهی های جعلی و قیمت‌گذاری های کاذب شویم. امیدواریم با اجرای دقیق آن بازار پر آشوب اجاره بها مسکن مدیریت شده و به آرامش برسد.

دیگر خبرها

  • نیاز مصرف برق کشور در سال جدید رشد شتابانی دارد
  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • افزایش تولید برق در هند با کاهش قیمت زغال‌سنگ
  • حال مستأجران بهتر می شود؟!
  • برای فروش سفره یکبار مصرف چه باید کرد
  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • قیمت درهم امارات امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دینار عراق امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳