Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@23:11:33 GMT

ساخت ۳ دستگاه شناور دروگر سنبل آبی در استان گیلان

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۰۹۷۰۶

ساخت ۳ دستگاه شناور دروگر سنبل آبی در استان گیلان

زارع از ساخت سه دستگاه شناور دروگر سنبل آبی با استفاده از توان نیرو و دانش داخلی خبر داد و گفت: با تامین اعتبار از طریق سازمان حفاظت محیط زیست و مجموعه شهید تمجیدی قرار داد ساخت سه شناور دیگر در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از انزلی، « ارسلان زارع» امروز(چهارشنبه، ۱۸ فروردین) در آیین رونمایی از شناور دروگر سنبل آبی ذر انزلی، اظهار داشت: گیاه مهاجم سنبل آبی مشکل خاص محدوده انزلی نیست و شهرستان‌های صومعه سرا، لنگرود و غیره نیز با ان درگیر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گیاه به عنوان یک تهدید برای تالاب ها و پهنه های آبی استان به شمار می رود و آزمایش ها نشان داده که این شناور کارایی لازم برای جمع آوری سنبل آبی را دارد.


استاندار گیلان منابع طبیعی و محیط زیست را از ارکان توسعه استان گیلان دانست و افزود: تالاب بین‌المللی انزلی میراث بزرگ ما و از جمله تالاب های مهم در استان و کشور است.


وی ادامه داد: بدیهی است برای حفاظت از این میراث گرانبها باید بر اساس برنامه ریزی اصولی و کارشناسی در ابعاد گوناگون از آن صیانت و حفاظت کرد. 


زارع تصریح کرد: در سال‌های اخیر عوامل و مشکلاتی موجب آسیب رساندن به این تالاب بین‌المللی شده است از جمله گیاه مهاجم سنبل آبی که اثر تخریبی این گیاه و  رشد تصاعدی آندر سال‌های گذشته آسیب جبران ناپذیری بر تالاب انزلی وارد کرده است. از سوی دیگر رسوب به عنوان یک آسیب دیگر بخش مهمی از تالاب را در بر گرفته است .


وی خاطر نشان ساخت: بدیهی است اقدامات مقابله‌ای گوناگونی در ابعاد مختلف باید برای حفاظت از این تالاب انجام شود لذا بر اساس برنامه‌ریزی و کار کارشناسی که توسط کارشناسان به ویژه اداره کل حفاظت محیط زیست استان صورت گرفت مقرر شد برای محافظت از محیط زیست و تالاب انزلی اقدامات جدی صورت گیرد.


زارع اظهار داشت: به همین جهت ضمن اقداماتی که از وظایف اداره محیط زیست تعریف شده مقابله برای پیشگیری از رشد بیشتر این گیاه مهاجم و جمع آوری گیاه مهاجم سنبل آبی در دستور کار قرار گرفت و یکی از بهترین روشها استفاده از ماشین دروگر سنبل آبی است.

 

وی گفت: نمونه خارجی آن پنج سال پیش وارد کشور شد اما به جهت تحریم ها و جنگ اقتصادی و مشکلاتی که از بابت تامین قطعات این ماشین وجود داشت و نمونه دیگری از آن به ما داده نشده بود و ارزآوری زیادی که برای دولت در داشت، برآن شدیم از توان شرکت های داخلی و دانش‌بنیان و خلاقیت جوانان داخلی و بومی استان برای ساخت این شناور بهره بگیریم. 


زارع تصریح کرد: جهت ساخت این شناور برای تامین اعتبار پیگیری های لازم انجام شد و به همین خاطر صنایع دریایی شهید تمجیدی عهده دار انجام این کار شد.

 

وی تاکید کرد: مایه مباهات و افتخار است که در کوتاه ترین زمان ممکن با خلاقیت و ابتکار به گونه ای که ضمن صرفه جویی قابل توجه در ارز بری این مجموعه توانستیم این دستگاه را در داخل در استان و گیلان تولید کنیم به طوری که قیمت تمام شده آن ۴۰ درصد مشابه خارجی است.  علاوه بر این که توان بهتری نسبت به مشابه خارجی دارد و در عمق کمتر می‌تواند این گیاه را جمع‌آوری کند ضمن اینکه بار دیگر قدرت خلاقیت و ابتکار و توان نیروی داخلی و جوانان بومی را به اثبات رساند.

پایان پیام/707

منبع: شبستان

کلیدواژه: سنبل آبی استاندار گیلان دروگر سنبل آبی گیاه مهاجم محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۰۹۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام بشردوستانه سرمربی ملوان در انزلی

به گزارش "ورزش سه"، بندرانزلی و استان گیلان جزء مناطقی است که نیاز بیشتری برای اهدای خون از سوی مردم در آن دیده می‌شود و مسئولان شهری نیز بارها از مردم به این دلیل درخواست کرده‌اند.

امروز مهدی تارتار سرمربی تیم ملوان با حضور در مرکز اهدای خون انزلی، این اقدام خیرخواهانه را انجام داد و از هواداران ملوان نیز خواست تا به کمپین اهدای خون ملحق شوند.

او همچنین از جامعه ورزشی ایران نیز درخواست کرد تا در صورت امکان چنین کاری را انجام بدهند.

دیگر خبرها

  • مسجد شناور الجبار (+تصاویر)
  • درخشش زیر نظر مسعود: این مرادی مهارناپذیر
  • واژگونی مینی‌بوس در محور آستانه اشرفیه به کیاشهر با ۱۸ مصدوم
  • فدراسیون فوتبال ۳۵۰ میلیون تومان دیگر به جیب زد!
  • مصدومیت ۱۰ نفر در واژگونی یک دستگاه مینی‌بوس در آستانه اشرفیه
  • جزییات جدید از واژگونی مینی بوس در روستای امیرهنده
  • بهره برداری بیش از ۳۰۰ طرح محرومیت زدایی آبفای گیلان
  • پرداخت تسهیلات و تجهیزات حمایتی به خانوارهای آسیب دیده شفتی
  • واژگونی مرگبار یک ال ۹۰ در رشت
  • اقدام بشردوستانه سرمربی ملوان در انزلی