Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ پیکر ۲ محیط‌بان شهید زنجانی که شامگاه روز دوشنبه به شهادت رسیده بودند دقایقی پیش با اقامه نماز میت توسط نماینده ولی فقیه در استان در بهشت زهرای زنجان آرام گرفتند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، شامگاه دوشنبه 2 تن از محیط‌بانان زنجانی در منطقه حفاظت شده "فیله خاصه" در شمالغربی استان زنجان و در مجاورت استان آذربایجان شرقی توسط افراد ناشناس و با سلاح جنگی به شهادت رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس پلیس آگاهی بلافاصله پس از این حادثه تحقیقات خود را در راستای شناسایی قاتلان محیط بانان زنجانی آغاز کرد و خوشبختانه کمتر از 24 ساعت دو تن از عاملان شهادت این محیط‌بانان را دستگیر کرد. البته طبق گفته پلیس آگاهی استان زنجان همچنان تحقیقات برای شناسایی بیشتر عاملان شهادت محیط بانان زنجانی ادامه دارد.

 لزوم برخورد قاطع دستگاه قضایی با عاملان شهادت 

از همان ساعات نخستین اعلام خبر شهادت محیط‌بانان با واکنش‌های شدیدی توسط مسئولان امر کشوری و استانی انجام شد به طوری که عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با انتشار پیامی ضمن تسلیت این واقعه، خواهان رسیدگی فوری به این حادثه شد. همینطور امیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس در نشست علنی روز گذشته از دستگاه قضایی درخواست کرد با عاملان شهادت این دو محیط بان برخورد جدی داشته باشد.

اصلاح ساختار قانون حفاظت از حیات وحش

مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس از آمادگی قوه مقننه برای اصلاح ساختار حفاظت از حیات وحش خبر داد و گفت: منتظر ارسال لایحه از سوی دولت هستیم.

با تمام این‌ها شهادت این دو محیط بان جان بر کف زنجانی که جهت حفاظت از حیات وحش و ممانعت از در خطر قرار گیری نسل جانوران منطقه حفاظت شده "فیله خاصه"جان خود را در معرض گلوله‌های داغ عاملان جنایت قرار دادند اغلب اقشار مردم را بهت زده کرد و اندوهگین کرد.

آخرین جزئیات قتل 2 محیط بان زنجانی/ یکی از قاتلان سابقه‌دار بوده استدومین عامل شهادت محیط‌بانان زنجانی دستگیر شد/ درخواست رسیدگی فوری به پروندهضرورت پیگیری قضایی عاملان شهادت دو تن از محیط بانان در استان زنجان

تشییع شهدا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

اما به دلیل شرایط قرمز استان به لحاظ شیوع ویروس کرونا، امروز پیکر این دو محیط‌بان شهید زنجانی از مقابل اداره‌کل محیط زیست استان زنجان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با حضور خانواده‌های داغدارشان و مسئولان امر استانی تشییع شد و نماز میت توسط آیت‌الله علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان اقامه شد.

سرانجام پیکر شهیدان "میکائیل هاشمی" و "مهدی مجلل" در بهشت زهرای زنجان آرام گرفتند.

انتهای پیام/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: محیط بانان زنجانی عاملان شهادت استان زنجان محیط بان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۰۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکبان زنجانی کیف حامل مدارک قیمتی را به صاحبش برگرداند

سید اسماعیل موسوی گفت: بهروز اسکندری از پاکبانان شهرداری منطقه ۲ در روز سه شنبه چهارم اردیبهشت جاری مشغول فعالیت بود که کیف پول حاوی مدارک معتبر شناسایی و مقادیری دلار را پیدا می کند.

وی اضافه کرد: بلافاصله با مدیر خود تماس گرفته و ماجرا را اطلاع می دهد، سپس با بررسی های به عمل آمده شماره شهروند زنجانی را با دشواری هایی پیدا کرده و کیف را با تمامی محتویات در حضور مسئوولین مربوطه منطقه ۲ به صاحب آن باز می گرداند.

این مسوول ادامه داد: این اقدام شایسته گویای جاری بودن خصلت های نیک امانتداری و پاکدستی در میان زنجانی ها بوده و این کار پاکبان امانتدار و درستکار موجب افتخار هم استانی ها است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • پاکبان زنجانی کیف حامل مدارک قیمتی را به صاحبش برگرداند
  • پاکبان زنجانی با کیف پر از دلار و مدارک چه کرد؟
  • پیکر جانباز شهید «پاسبان» در تربت جام آرام گرفت
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • جانباز شیمیایی اهل تربت جام به جمع شهدا پیوست
  • تحویل خودرو‌های عملیاتی به محیط بانان کشور
  • تحویل خودرو و تجهیزات عملیاتی به محیط‌بانان
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • تجهیز محیط بانان با به‌روزترین فناوری‌های دنیا
  • ٢۵ خودروی عملیاتی محیط‌بانی رونمایی شد