Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام دانشگاه علوم پزشکی ایلام از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان به تعداد ۳۰۰۷۴ نفر خبر داد.

دکتر «محمد کریمیان»  با اعلام این خبر، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۴۳۹ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است.

وی گفت: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۱ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان داشتیم و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تا این لحظه ۶۷۹ نفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر «محمد نوذری» استاندار ایلام و رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا، در نشست فوق‌العاده این ستاد با تعیین ضرب الاجل ۲ هفته‌ای برای مهار کرونا در استان اظهار کرد: اگر در این مدت نتوانیم کرونا را مهار کنیم قطعاً جمع کردن اوضاع دشوار خواهد شد و بیمارستانها ذخیره پذیرش بیماران را نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه که امروز روز جهاد است و راه مهار این ویروس افسار گسیخته جهادی عمل کردن است، تصریح کرد: قرارگاه عملیاتی کرونا ضمن تشکیل جلسه روزانه باید به صورت مداوم وضعیت کرونا در استان را پایش کند و بر اجرای مصوبات و دستورالعمل های ستاد کرونا نظارت دقیق داشته باشد.

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا ادامه داد: همه‌ی عوامل ستاد استانی کرونا باید ظرف دو هفته پیش‌رو تا مهار کرونا شب و روز نداشته باشند و تمام قد پای کار باشد.

وی تاکید کرد: قصور در این زمینه پذیرفتنی نیست و قطعا با عوامل مخل در سلامت مردم بی ملاحظه برخورد خواهد شد.

همچنین سردار « دلاورالقاصی مهر» فرمانده انتظامی استان از آغاز محدودیت‌های ترافیکی و انتظامی در محورهای درون و برون شهری ایلام خبر داد و اظهار کرد: این محدودیت‌ها  برابر ابلاغیه ستاد ملی مبارزه با کرونا و تصمیمات ستاد استانی، در محورهای ورودی و خروجی شهرهای قرمز و نارنجی در حال انجام است.

 هم‌اکنون به اشتثنای هلیلان ، سیروان و ملکشاهی که در وضعیت نارنجی قرار دارند بقیه‌ی مناطق استان قرمز هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه ایلام همه باهم علیه کرونا کرونا در استان ستاد استانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۱۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال

به گزارش همشهری آنلاین،‌ کوویشیلد را این شرکت بریتانیایی‌ـ‌سوئدی با همکاری دانشگاه آکسفورد بریتانیا ساخت و موسسه سرم هند تولید کرد. این واکسن در سطح گسترده‌ای در بیش از ۱۵۰ کشور، از جمله بریتانیا و هند، تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد موثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که کوویشیلد ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود، که شاید مرگبار باشد.

یک شکایت جمعی در بریتانیا ثبت شده و این ادعا را مطرح کرده است که این واکسن به مرگ و آسیب‌دیدگی‌های شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی است.

احتمال لختگی خون در بیماران کرونا بسیار بالاتر از دریافت کنندگان واکسن است

در حالی که آسترازنکا این ادعاها را رد می‌کند، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن «در موارد بسیار نادر، باعث تی‌تی‌اس (TTS)» یا سندرم ترومبوز همراه با ترومبوسیتوپنی می‌شود، که مشخصه‌اش ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

به گزارش نشریه تلگراف، این شرکت در فوریه سال جاری در مدارک دادگاه گفته است: «تایید می‌شود که واکسن آز [آسترازنکا] می‌تواند، در موارد بسیار نادر، سبب تی‌تی‌اس شود. مکانیسم عامل این مسئله هنوز مشخص نیست.»

منبع: نورنیوز

کد خبر 848429 برچسب‌ها خبر مهم كرونا در ايران واکسن کرونا

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۲ زندانی جرائم غیر عمد در سال جاری
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • اولین اجلاسیه استانی روایت پیشرفت در ایلام برگزار می‌شود