Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی ظهر چهارشنبه در دیدار مدیرکل و معاونان میراث فرهنگی گیلان با اشاره به اینکه گردشگری هم فرصت است هم تهدید، اظهار کرد: ایران دارای فرهنگ غنی است.

وی با بیان اینکه باید از فرصت‌های گردشگری با توجه به توصیه قرآن به سفر استفاده شود، افزود: سفر انسان را هوشمند و نسبت به فرهنگ و آداب و رسوم یک ملت آگاه می‌سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله فلاحتی در ادامه با تأکید بر اینکه باید در حوزه صنایع دستی به دنبال برند سازی باشیم، گفت: البته باید به این نکته توجه کرد که برند سازی تنها مختص کالا نیست بلکه می‌توان در حوزه گردشگری نیز اقدام به برند سازی کرد.

وی با بیان اینکه باید در حوزه گردشگری به تبلیغ دین نیز توجه شود، اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب به دنبال استقرار تمدن سازی نوین اسلامی هستیم و این موضوع برای تمام امور و حوزه‌های مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه ورودی‌های استان گیلان باید زیباسازی شوند، گفت: گیلان دارای فرهنگ دینی و بومی غنی است که باید این موضوع به گردشگران و مسافران معرفی شود.

وی همچنین بر تعامل سازنده میراث فرهنگی با ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان نیز تأکید و تصریح کرد: در حوزه صنایع دستی نیز نیازمند توجه بیشتر از سوی مسئولان میراث فرهنگی هستیم.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه صنایع دستی فاخر و ارزشمند گیلان باید به یک برند ملی تبدیل و معرفی شود، افزود: در حوزه بوم گردی با توجه به تأثیرات مثبت و منفی که می‌تواند به دنبال داشته باشد باید نظارت‌ها جدی باشد.

وی، خواستار تشکیل اتاق اندیشه ورز در راستای ارتقای جایگاه فرهنگ مذهبی و بومی گیلانی‌ها شد و بیان کرد: از دانشگاهیان و مفاخر استان در تشکیل اتاق اندیشه ورز میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان کمک بگیرید.

کد خبر 5183756

منبع: مهر

کلیدواژه: آیت الله رسول فلاحتی میراث فرهنگی نماینده ولی فقیه در گیلان ویروس کرونا شیوع کرونا آمار کرونا بوشهر کرمانشاه گرگان انتخابات شورای شهر و روستا ستاد ملی مقابله با کرونا ماه مبارك رمضان اردبیل اراک محدودیت های کرونایی انتخابات 1400 واکسن کرونا میراث فرهنگی صنایع دستی برند سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۱۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوتاهی در معرفی استان کرمان قابل قبول نیست

ایسنا/کرمان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با انتقاد از عملکرد وزارت میراث فرهنگی به دلیل کوتاهی در معرفی استان کرمان گفت: وظیفه وزارت میراث فرهنگی است که کرمان را معرفی کند و سوال اینجاست که کرمان با این همه ظرفیت‌های گردشگری چه جایگاهی دارد؟ 

سیدمهدی طبیب زاده ظهر امروز هشتم اردیبهشت ماه در نشست هم اندیشی حوزه میراث فرهنگی و گردشگری با اصحاب رسانه اظهار کرد: کرمان و ظرفیت‌های آن متاسفانه آنگونه که باید معرفی نشده است.

وی با بیان این مطلب که کرمان نسبت به سایر استان‌های دیگر ناشناخته‌تر است، تصریح کرد: باید حلقه‌های گردشگری در استان کرمان شکل بگیرد و رسانه‌ها کرمان را با آنچه که هست، معرفی کنند.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان تصریح کرد: به دنبال معرفی متفاوت و واقعی استان کرمان هستیم و کرمان را به عنوان مقصد گردشگری و سرمایه‌‍گذاری قرار دهیم.

وی ادامه داد: رونق اقتصاد گردشگری کرمان مستلزم ورود توریست داخلی و بین المللی است و جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می‌تواند در این زمینه کمک کند.

طبیب زاده عنوان کرد: رسانه‌های استان در برگزاری جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بسیار موثر خواهند بود.  

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان بیان کرد: برای برگزاری این جشنواره باید همه نهادها و سازمان‌ها همکاری کنند زیرا میراث فرهنگی و اتاق بازرگانی به تنهایی نمی‌تواند آن را برگزار کنند.

وی اظهار کرد: صاحب نظران بگویند که تولید محتوای کرمان چگونه باشد تا گردشگران به استان جذب شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استان فارس برند جهانی در عرصه صنایع دستی محسوب می‌شود
  • دریافت نشان ملی مرغوبیت ۲۸ کالای صنایع دستی مازندران
  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود
  • رایزنی برای افزایش سفر بین ایران و عمان
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • کوتاهی در معرفی استان کرمان قابل قبول نیست
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است
  • پای پیشکسوتان صنایع دستی به ارگ کریم‌خانی شیراز باز شد